Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@03:58:12 GMT

پذیرش مسافر از ۸ کشور ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۳۲۴

پذیرش مسافر از ۸ کشور ممنوع شد

جواد صالحی سخنگوی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: روز گذشته دستور العمل و بخش نامه جدیدی توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به فرودگاه‌های کشورها از نظر سویه‌های جهش یافته در گردش کووید-۱۹ با سه دسته ارسال شد.

او ادامه داد: بر این اساس پذیرش مسافر هوایی از کشورهای بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه به طور مستقیم و غیرمستقیم تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: تا اطلاع ثانوی تمامی مسافران ایرانی وارده از این کشورها لازم است تا از بدو ورود دست کم به مدت ۱۴ روز در شرایط قرنطینه اقامت داشته باشند و حق خروج ندارند. در این مدت نیز ۳ نوبت آزمایش پی. سی. آر از این مسافران به عمل خواهد آمد.

اعمال محدودیت‌های سختگیرانه برای مسافران خارجی

صالحی ادامه داد: همچنین با وجودی که سفرهای مستقیم و غیرمستقیم از ۵۹ کشور عضو کشورهای پرخطر، برقرار است، اما مسافران ورودی از این کشورها علاوه بر ارائه تست منفی پی. سی. آر کرونا با مهلت مقرر (کمتر از ۷۲ ساعت از صدور نتیجه) و گواهی انجام دو نوبت واکسیناسیون کرونا (که دست کم دو هفته از تاریخ انجام آن سپری شده باشد) را باید داشته باشند.

او گفت: برای اتباع ایرانی که واکسن دریافت نکرده‌اند یا واکسیناسیون ناقص دارند در بدو ورود آزمایش پی. سی. آر مجدد انجام خواهد شد (با دریافت هزینه تست) و تا اخذ جواب آزمایش در قرنطینه اعلام شده خواهند بود.

صالحی گفت: همچنین مسافران ورودی از سایر کشورها نیز منع تردد سفر ندارند و با ارائه تست پی. سی. آر منفی با مهلت مقرر یا گواهی واکسیناسیون می‌توانند وارد کشور شوند.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1580142

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فرودگاه فرودگاه امام ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تعداد مبتلایان این بیماری در منطقه سیر صعودی گرفته است و با وجود اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام گرفته در منطقه، اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: باید در راستای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت بیماری در منطقه، اقدامات تکمیلی عاجل برای واکسینه کردن دام‌ها انجام شود.

تقوی تصریح کرد: این بیماری در دام زنده هیچ علائم مشخصی ندارد و تنها از راه آزمایش خون مشخص می‌شود که نیازمند دستگاه‌های آزمایشگاهی و نیروی مجرب است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ رأس دام در دیشموک خون گیری شدند، گفت: از این تعداد ۶۱ رأس دام مبتلا تشخیص داده شدند که ۵۶ رأس آن مبتلای قطعی بودند که معدوم شدند.

تقوی افزود: مرحله دوم پایش مردم در روستاها، پس از جواب آزمایش‌ها انجام و تیم سلامت شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه به سرپرستی پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه دارویار و داروهای مورد نیاز به روستا اعزام شدند و علاوه بر دارو برای بیماران، آموزش‌های لازم همچون عدم استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی و گوشت خام به اهالی روستا ارائه شد.

کد خبر 6098456

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند