Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:13:18 GMT

ایرتگ اپل شریک جرم سارقان خودروهای لوکس شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۵۳۳

ایرتگ اپل شریک جرم سارقان خودروهای لوکس شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، در بیانیه‌ای که پلیس منطقه‌ای یورک منتشر کرده، درباره شناسایی روش جدید مجرمان برای ردیابی و سرقت خودروهای گرانقیمت به ساکنان هشدار داده شده است.

طبق اطلاعات موجود این روش از سپتامبر ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار گرفته است. در این زمان پلیس مشغول تحقیق درباره شیوه استفاده از دستگاه‌های کوچک ردیابی بود که سارقان روی خودروهای لوکس قرار می‌دادند تا بتوانند بعداً آنها را ردیابی و سرقت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس منطقه مذکور به طور خاص به ایرتگ ها اشاره کرده است که سارقان آنها را در نقاط مخفی خودروهای پارک شده در خیابان‌های پر ترافیک یا پارکینگ‌ها می‌چسبانند. در مرحله بعد سارقان وسیله نقلیه مذکور را تا خانه صاحب آن ردیابی می‌کنند و سپس با استفاده از ابزارهایی خاص وارد خودرو می‌شود.

سارقان برای ورود به خودرو با پیچ گوشتی در سمت راننده یا کمک راننده را باز می‌کنند.

در همین راستا پلیس منطقه یورک با انتشار توصیه‌هایی سعی دارد از سرقت خودروهای مردم جلوگیری کند. به گفته پلیس خودرو باید در یک گاراژ با قفل پارک شود. همچنین استفاده از قفل فرمان نیز کارآمد است. به مالکان خودروها توصیه شده پورت داده‌های خودرو نیز قفل شود به این ترتیب از دسترسی به رایانه موجود در وسیله نقلیه نیز جلوگیری می‌شود.

اپل در iOS-15.۲ قابلیتی را به طور آزمایشی فعال کرده که به کاربران اجازه می‌دهد اشیا مخفی را ردیابی کنند. به این ترتیب مالکان می‌توانند ایرتگ های مخفی را ردیابی کنند و به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 5368813 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: اپل سرقت خودرو کانادا گجت فناوری فضایی حاکمیت سایبری ایرانسل تحقیقات علمی ایالات متحده امریکا روسیه ایستگاه فضایی بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هوش مصنوعی فیس بوک طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی خودروی برقی هکرها نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان احشام در گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ ارسلان خادمیان افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. وی بیان کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی و با تلاش شبانه روزی و تحقیقات و رصد اطلاعاتی ، موفق به شناسایی ۲ نفر سارق حرفه ای و سابقه دار شدند. خادمیان اظهار کرد: این سارقان حرفه ای در عملیاتی از سوی پلیس آگاهی شهرستان دستگیر و به یگان انتظامی انتقال داده شدند. فرمانده انتظامی گچساران تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه به ۳۸ فقره سرقت احشام در سطح شهرستان اعتراف کردند. خادمیان ادامه داد: مأموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۵۲ رأس احشام مسروقه را کشف و ضبط کردند. وی گفت: در این زمینه یک دستگاه خودروی پژو۴۰۵ و یک دستگاه خودروی پژو پارس متعلق به سارقان نیز توقیف شد. خادمیان ابراز کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و خودروهای آنها نیز به پارکینگ منتقل شدند. وی از شهروندان گچسارانی خواست تا علاوه بر توجه به هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده، هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • دستبند پلیس بر دستان سارقان در شهرکرد
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • دستگیری سارقان به عنف نیسان
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • دستگیری سارقان احشام در گچساران
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده