Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،  تروریست‌های داعش شب گذشته (یکشنبه) برای چندمین بار در یک هفته به مواضع نیروهای پیشمرگه کردستان عراق یورش بردند. این حمله در منطقه «شیخ بزینی» در استان کرکوک رخ داد و درگیری‌ها تا چندین ساعت ادامه داشت.

به نوشته وبگاه شبکه "رووداو نت"، تروریست‌های داعش به مقر تیپ ۱۲۷ نیروهای پیشمرگه در روستای «کلی قره سالم» حمله کرده و در این درگیری‌ چهار نیروی پیشمرگه کشته و یک تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تروریست‌ها با استفاده از شرایط آب و هوایی این حمله را در منطقه‌ای که در یک سال گذشته هیچ درگیری در آن‌جا گزارش نشده بود، انجام دادند.

در ده روز گذشته این ششمین حمله تروریست‌های داعش به مواضع نیروهای پیشمرگه است. جمعه گذشته در حمله تروریست‌ها به منطقه «قرجوغ» از توابع شهرستان «مخمور» در استان نینوای عراق، ۱۸ نیروی پیشمرگه و مردم عادی کشته شدند.

هفته گذشته در چهار حمله داعش در مناطق شمالی عراق ۱۷ نفر از  نیروهای پیشمرگه کشته و ۹ نیروی دیگر زخمی شده بودند.

«جبار یاور» دبیرکل وزارت پیشمرگه کردستان عراق در خصوص حملات اخیر داعش به روداوونت گفت که تصمیم گرفته شده است تا عملیات‌های مشترک با ارتش عراق اجرا شود. او همچنین از درخواست پیشمرگه از ارتش آمریکا و عراق برای اعزام هواپیماهای شناسایی برای کاوش مناطق صعب‌العبور خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: نیروهای پیشمرگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته

وزارت دفاع ترکیه از کشتن ۴۳ تروریست طی هفته جاری در عملیات‌های داخل این کشور، شمال سوریه و شمال عراق خبر داد.

براساس گزارش آناتولی، این در یک نشست خبری توسط زکی آق‌ترک، مشاور روابط عمومی و رسانه‌ای وزارت دفاع، روز پنجشنبه ارائه شد.

آق‌ترک گفت: تعداد تروریست‌هایی که از ابتدای امسال در شمال عراق و سوریه کشته شده‌اند به ۸۴۵ تروریست رسیده است.

وی همچنین از دستگیری ۳۶۴ نفر از جمله ۹ تروریست در تلاش برای نفوذ غیرقانونی به ترکیه خبر داد.

منابعی در این وزارتخانه اعلام کردند که نیرو‌های گارد مرزی عراق پایگاه‌هایی را در نزدیکی مناطق عملیاتی ترکیه برای جلوگیری از فعالیت‌های سازمان تروریستی پ. ک. ک ایجاد کرده‌اند.

این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند: این فعالیت‌ها با هماهنگی ما در حال انجام است و تلاش‌ها با هماهنگی عراق و کشورمان برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی پ. ک. ک، تامین امنیت مرز‌ها و حفاظت از جان غیرنظامیان عراقی ساکن در منطقه ادامه خواهد داشت.

این منابع همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر اسامه عسکر رئیس ستاد ارتش مصر به ترکیه، تأیید کردند که این سفر دوره جدیدی از نظر توسعه روابط نظامی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • ۳۰۰ نیروی هلال احمر در جست و جوی «یسنا»
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه