Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@07:52:14 GMT

کلاهبرداری از کاربران با همراه بانک جعلی

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۶۸۱۷

کلاهبرداری از کاربران با همراه بانک جعلی

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز   ۵۰ میلیون تومان از حسابش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت نا آگاه نرم‌افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتارشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته تحقیقات خود را آغاز کردند بیان کرد: موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و متخصصان پلیس فتا با بهره گیری از روش‌های علمی و بکارگیری اقدامات فنی مجرم را شناسایی و متوجه شدند افراد زیادی توسط این شیاد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

وی افزود: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد: این کلاهبردار اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با ادله دیجیتال موجود در پرونده اظهار داشت یک نرم افزار جعلی شبیه همراه بانک اصلی طراحی کردم و با این روش از بیش از ۲۱ نفر از شهروندان با ارزش مالی حدود یک میلیارد تومان کلاهبرداری کردم.

وی افزود: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه خود هم‌وطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتور‌های جست‌وجوگر استفاده نکنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا برداشت غیرمجاز کلاهبرداری اخبار حوادث کلاهبرداری برداشت غیرمجاز کلاهبردار اینترنتی سارقان اینترنتی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا ریحانه پارسا اینستاگرام قیمت ریحانه پارسا ریحانه پارسا بازیگر دنیا جهانبخت بازار آزاد فال سحر قریشی ریحانه پارسا برهنه همراه بانک نرم افزار پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان ششتمد گفت: کارشناسان بهداشت محیط در بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته را کشف و معدوم سازی کردند.

 

زارع  افزود: رئیس حوزه قضایی ششتمد و جمعی از مسئولان شهرستان نیز در این بازدید که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، حضور داشتند.

 

وی از شهروندان خواست:  هنگام خرید مواد غذایی حتما به مشخصات تاریخ تولید، انقضاء و شرایط ظاهری محصول توجه کنند.

 

دستگیری متهم به کلاهبرداری در بردسکن
فرمانده انتظامی بردسکن گفت: در پی مراجعه متصدی یک واحد صنفی به پلیس فتا و اعلام اینکه مرد جوانی با حضور در مغازه اش اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرده اما وجه واریز نشده و رسید ارائه شده جعلی بوده است، مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

سرهنگ مختاری افزود: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌ های فنی متوجه شدند که متهم با مراجعه به واحدهای صنفی اقدام به خرید اقلام مورد نیاز خود می‌ کند و سپس با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب فروشنده است، کالا را تحویل می گیرد و محل را ترک می کند.

 

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

 

مختاری با بیان اینکه در این راستا تاکنون ۹ شاکی به این پلیس مراجعه کرده‌ اند، گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و اعلام کرد با توجه به دانش کافی، نسبت به نصب بدافزاری با عنوان اپلیکیشن رسید ساز جعلی بر روی گوشی تلفن همراه خود اقدام و با ارائه رسیدهای جعلی اقدام به کلاهبرداری‌ های متعدد از واحدهای صنفی حتی در شهرستان های مجاور کرده است.

وی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با همکاران ما در میان بگذارند.

 

شرکت دانش آموزان کاشمری در کنکور سراسری
کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در کاشمر نیز برگزار شد.

 

دیگر خبرها

  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند