Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سامان نیازی کارشناس روابط بین الملل و فعال سیاست خارجی با اشاره به جریان مذاکرات وین و احتمال رفع تحریم‌ها معتقد است مذاکره امروز بر سر برجام نیست. پرداخت خسارت، لغو تحریم‌ها و تضمین اجرای آن نه تنها خواسته ما، بلکه حق ماست. طرف‌های اروپایی باید واقع نگر باشند، سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی ایران قابل تغییر نیست، ضمن اینکه دولت متکی بر توان داخلی و بالاخص جوانان در راس کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همه حال این نکته را نباید فراموش کنیم که آمریکا از برجام خارج شد.

آمریکا باید از این فرصت مذاکرات جدید استفاده کند چرا که قطعا قابل تکرار نیست. قطعا مذاکره مستقیمی با آمریکایی‌ها نخواهیم داشت. البته هیچ تضمینی برای رفتار آمریکایی‌ها وجود ندارد؛ این جمله را نیازی مطرح می کند.

این کارشناس سیاست خارجی می‌گوید که تجربه امروز ما، چه در محتوا، چه در تضمین و چه در نگارش‌ها و تک تک کلمات، کمک کار و نقطه قوت تیم مذاکره کننده ماست. بدون شک آمریکا و تروئیکای اروپایی با نگاهی به وضعیت امروز منطقه و جایگاه تضعیف شده اش، نیازمند توافق است. ما در کشور مشکلاتی داریم، اما بخشی از آن مربوط به تحریم‌ها است.

او می‌گوید دولت سیزدهم متکی به جوانان نخبه و دانش و توانمندی داخلی است. اینکه پس از حدود یک دهه تعلل و فرصت سوزی، صنعت فضایی را اولویت می‌دانیم و جلسه شورای عالی فضایی با حضور رئیس جمهور تشکیل می‌شود، یعنی خیلی چیز‌ها در اجرا وعمل تغییر کرده است.

این  کارشناس روابط بین الملل با اشاره به این موضوع که امروز ایالات متحده در موضع ضعف  قرار دارد، گفت: آمریکا علاقه‌مند به بازی با برجام و تشدید فشار بر جمهوری اسلامی ایران با روش‌های گوناگون است. نحوه مذاکرات در دولت قبل باعث شد تا آمریکا، اهمیت مذاکرات را تحت الشعاع قرار دهد.

نیازی خروج آمریکا از برجام را گل به خودی دانست و گفت: آمریکا می‌داند که در برجام فرصت سوزی کرد، چراکه بیشتر شرایط به نفع آنان بود و هدف فعلی آن‌ها بازی با برجام برای به دست آوردن همان توافق است که باید بگوییم با تغییر دولت و تیم مذاکره کننده با تجربه، کار برای آمریکا بسیار سخت است. قطعا منافع و عزت ملی خط قرمز تیم مذاکره کننده کشورمان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مذاکرات برجام سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۶۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟

یک منبع آگاه ضمن رد ادعای مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان است.   یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.   وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.   اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاطره وزیر خارجه اسبق: رهبری اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را دادند ولی احمدی نژاد مانع شد (فیلم) با ترامپ چه کنیم؟ / مذاکرات موازی قبل از انتخابات آمریکا آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم