Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری پویش‌های "هر ایرانی یک درخت" و "هر شهید هزار اصله درخت" در زنجان

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جلسه هماهنگی نهالکاری و پویش ملی نهالکاری در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان با حضور نمایندگان شرکت‌های پارس‌سویچ زنجان، راشا کاسپین و شرکت سرب و روی زنجان برگزار شد.

پیمان فقیه؛ معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه منابع طبیعی حسب وظایف ذاتی خود، فعالیت‌های محیط زیستی و توسعه جنگل را همیشه در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر بالای ۵۰۰ هکتار بحث غنی‌سازی مناطق جنگلی را داشته‌ایم و در مناطق مختلف استان که پتانسیل‌های جنگلی دارد، کارهای احیاء و غنی‌سازی انجام شده و امسال نیز طبق روال گذشته براساس سقف اعتبارات انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال پویش‌های مردمی "هر ایرانی یک درخت" و "هر شهید هزار اصله درخت" برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: یک حرکت همه‌جانبه از جانب مردم و کارخانجات و موسسات انجام شود که در این زمینه با تعداد زیادی از کارخانجات در این خصوص مکاتباتی انجام شده است.

مجید معانی؛ رئیس اداره جنگلداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه این جلسه با بیان اینکه هر ساله بحث غنی‌سازی و توسعه جنگل در جنگل‌های استان زنجان انجام می‌شود، اظهار کرد: حدود ۷۳ هزار هکتار جنگل طبیعی در استان زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه میزان سرانه جنگل در دنیا حدود ۶ هزار متر و در ایران حدود ۲ هزار متر بوده که زنجان از میانگین سرانه جهان و ایران پایین‌تر است، خاطرنشان کرد: اکنون نیازمند همکاری همه افراد و سازمان‌ها هستیم و در خصوص احیای جنگل‌ها نیز بدون یاری همشهریان امکان پذیر نیست.

فرمانده یگان حفاظت اداره ‌کل منابع طبیعی استان نیز در ادامه این جلسه، با بیان اینکه یگان حفاظت محیط زیست از سال ۸۴ در اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: استان زنجان یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد که اگر همکاری شهروندان نباشد نمی‌توانیم پیشگیری کنیم و از این نعمت خدادادی استفاده کنیم.

سرهنگ رضا مهدیون با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۹ و شماره تماس ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی آماده پذیرش گزارش‌های مردمی است، خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌های رخ داده به دلیل سهل‌انگاری شهروندان رخ می‌دهد.

در پایان مدیر روابط عمومی شرکت پارس سویچ، نماینده شرکت راشا کاسپین و رئیس اداره  آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی نیز پیشنهاداتی ارائه دادند.

انتهای پیام

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان زنجان سرب و روی معاون طبیعی و آبخیزداری استان منابع طبیعی جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری جهان ایران حفاظت محیط زیست شبانه روزی مدیر روابط عمومی استان زنجان سرب و روی طبیعی و آبخیزداری استان معاون منابع طبیعی و آبخیزداری کل منابع طبیعی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر