Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین- شیرکو سهرابی؛ رمزارز متیک بعد از سقوط سه روز پیش از این شوک مصون نماند و به فاز اصلاحی خود ادامه داد. در 24 ساعته گذشته نیز به دلیل فشار فروش مجدد بر رمزارز اصلی یعنی بیت کوین در ناحیه 50 هزار دلار، این رمزارز نیز دچار سقوط بیشتر شده و در حال تنظیم این گزارش حدود 20 درصد افت را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از ارائه تحلیل تکنیکال متیک لازم است به طور خلاصه در مورد نقشه راه پروژه این رمزارز یعنی پروژه قدرتمند پالی گان و اهداف آن مطالبی ارائه شود.

  محبوب بودن اتریوم باعث شده که افراد و شبکه های بلاک چینی زیادی بر روی شبکه این رمزارز فعالیت کنند. این ترافیک مبادلات و معاملات سبب شده که از لحاظ مقیاس‌پذیری اتریوم دچار مشکل شود و هزینه‌ تراکنش‌های آن بالا برود. به گونه‌ای که در حال حاضر هزینه هر تراکنش بر بستر اتریوم حدود 11 دلار بوده که بسیار بالا است.

  معمولا برای حل مشکلاتی از این قبیل در رمزارزها دو حالت وجود دارد. راهکارهای لایه اول، ارتقاهایی هستند که روی پروتکل بلاکچین اعمال می‌شوند. در این حالت در مجموع یک بلاک چین جدید ایجاد شده و رمزارز مختص به آن در مقابل رمزارز اصلی رقیب می شود. برای مثال دو رمزارز پولکادات و کاردانو دقیقا از طریق راه حل لایه اول جهت مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم به وجود آمدند. اما در حال حاضر بلاکچین مخصوص به خود را دارند و حتی از کاردانو به عنوان رقیب جدی اتریوم یاد می‌شود.

در مقابل راهکارهای لایه دوم به‌جای آنکه پروتکل پایه بلاکچین موردنظر را تغییر دهند، روی همان پروتکل ساخته می‌شوند. راهکارهای لایه دوم هیچ تغییری در پروتکل بلاکچین ایجاد نمی‌کند. این راهکارها بدون اینکه امنیت و یکپارچگی پروتکل پایه بلاکچین را قربانی کند، سرعت پردازش در واحد ثانیه را افزایش داده و در عین حال، ماهیت غیرمتمرکز و امنیت بلاکچین را نیز حفظ می‌کند.

پالیگان یکی از نمونه‌های این راهکارهای لایه دوم است که روی اتریوم کار می‌کند. پالیگان چهارچوبی برای ایجاد شبکه‌های بلاکچینی و راهکارهای مقیاس‌پذیری سازگار با اتریوم است. شبکه پالیگان در حقیقت یک زنجیره جانبی  اثبات سهام است که به‌صورت موازی با بلاکچین اتریوم کار می‌کند و پلتفرمی سریع و کم‌هزینه برای نرم افزارهای غیر متمرکز اتریوم است.

 

متیک (MATIC) ارز بومی شبکه پالیگان است که در ادامه به تحلیل تکنیکال این رمزارز پرداخته می شود.

 

 

 

طبق نمودار بالا در نمای (تایم فریم) روزانه رمزارز متیک توانسته در دو ماه گذشته چندین بار به آخرین قله قیمتی خود حمله کند و در واقع تمام افت یک سال گذشته را پس بگیرد و حتی می توان گفت اگر شوک سه روز گذشته بازار وجود نداشت احتمالا اهداف بالاتری را نیز لمس می کرد.  اما به دلیل شوک ناشی از اخبار چند روز گذشته  متیک نیز دچار اصلاح 30 درصدی شد که البته در زمان تنظیم این گزارش 10 درصد این افت را جبران کرده است. محدوده 1.5 دلار را  به دلایل زیر می توان ناحیه پرتقاضای برای این رمزارز در نظر گرفت.

سه روز گذشته هنگام شوک وارد شده به بازار متیک بعد از افت 35 درصدی با تقاضای شدیدی روبرو شد که این تقاضا را می توان از سایه بلند، سه کندل مانده به آخر این ارز دید.  برخورد به کف روند بلند مدت زرد رنگ که در 5 ماهه گذشته به خوبی به این ناحیه واکنش نشان داده است. هم تراز بودن موینگ سفید رنگ 100 روزه با ناحیه مستطیل پایین نمودار که حمایت استاتیکی ارز است.

 

همچنین در صورت مساعد بودن شرایط بازار می توان انتظار داشت متیک تا محدوده رکورد قبلی خود برگردد و بعد از 30 درصد رشد و نزدیک شدن به مقاومت معتبر 2.30 دلار دچار اصلاح شود. لازم به ذکر است دستیابی به اهداف بالاتر برای این رمزارز مستلزم تثبیت در بالای ناحیه 2.3 دلار است.

 

پربیننده ترین تحلیل تکنیکال بیت کوین / آیا سقوط بیشتر ادامه دارد؟ آینده درخشان سولانا / رقیب سر سخت اتریوم! سقوط عجیب بازار رمزارزها به دنبال فشار فروش ریزش بیت‌کوین تا کی ادامه دارد؟/ داده های درون شبکه و سیاست های اقتصادی آمریکا چه می گویند؟! دلار ۲۹ هزاری و تتر ۳۳ هزار تومانی/ بازار گرم سفته بازان!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز دیجیتال اتریوم رمزارز رمزارزها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت اتوبان شهید خرازی بعد از سیلاب شب گذشته

به گزارش همشهری آنلاین، محمد شاهین خواه شهردار ناحیه سه منطقه ۲۲ تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: به علت بارش شب گذشته، متأسفانه حجم بسیار زیادی از گل و لای دیواره کوه معبر اتوبان شهید خرازی به معبر اصلی نفوذ کرده است.

او افزود: از ابتدای وقوع این حادثه، همکاران من در محل حضور داشته اند و همه تلاش خود را برای رفع این مشکلات می‌کنند.

شهردار ناحیه سه منطقه ۲۲ تهران ادامه داد: در مجموع ۱۰۰ نفر نیروی انسانی به همراه ۱۴ دستگاه کامیون و ۸ دستگاه لودر در محل در حال فعالیت هستند.

شاهین خواه گفت: بخش زیادی از این گل و لای از محل خارج شده و معبر به‌زودی و تا دقایقی دیگر بازگشایی می شود.

کد خبر 849104 برچسب‌ها سيل بزرگراه تهران

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • آخرین وضعیت اتوبان شهید خرازی بعد از سیلاب شب گذشته