Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید ابوالحسن نائینی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) استان قزوین در نشست خبری که عصر امروز در محل سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو و ضمن گرامیداشت یاد و خاطرهٔ شهدای 16 آذر، اظهار کرد: تشکل‌های دانشگاه فعالیت سیاسی خود را در دورانی که دانشجویان به‌صورت حضوری در دانشگاه حضور داشتند، بسیار چشمگیر انجام می‌دادند، اما از زمانی‌که ویروس منحوس کرونا شیوع یافت، حضور دانشجویان در دانشگاه نسبت به گذشته کمرنگ‌تر شده است، لذا اکنون اغلب این فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی انجام می‌شود و طبیعی است که تأثیرگذاری فعالیت‌های حضوری کمتر از تأثیرگذاری فعالیت‌های مجازی است، امیدواریم از بهمن ماه با حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها، تشکل‌ها نیز فعال‌تر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از 3 سال قبل، سیاست‌ها در وزارت‌خانه تغییر کرده و به همهٔ دانشگاه‌ها اجازه داده شد دانشجوی خارجی بگیرند، امروز نیز 40 دانشگاه در کشور مجوز آموزش زبان فارسی دارند، حجم دانشجوی خارجی دانشگاه نیز به سبب بسیاری از سیاست‌ها کاهش یافته است.

نائینی خاطرنشان کرد: در استان قزوین دانشگاه‌های خوبی داریم و بیش از 70 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل هستند، لازم است همهٔ مسؤولین کمک کنند تا در جهت ارتقای کیفیت دانشگاه‌های استان گام‌های مثبتی برداشته شود.

این مسؤول بیان کرد: در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) 9 هزار و 984 دانشجو داریم که 57 درصد آن‌ها دختر و 43 درصد آن‌ها پسر هستند، هم‌چنین 5 درصد این دانشجویان در مقطع دکترا، 22 درصد آنان در مقطع ارشد و 73 درصد آن‌ها در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند، 1 هزار و 884 نفر از این دانشجویان دانشجویان جدیدالورود هستند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) تصریح کرد: امسال دانشجوی خارجی جدیدالورود در دانشگاه نداشتیم و دانشجویان پیشین این دانشگاه نیز اغلب از کشورهای منطقه مانند سوریه، عراق، افغانستان، لبنان، ازبکستان و ترکمنستان هستند.

نائینی عنوان کرد: از آن‌جا که پذیرش دانشجو در این دانشگاه بر اساس کیفیت است، بنابراین طبیعتاً تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال‌های آتی کاهش خواهد یافت، نکتهٔ حائز اهمیت این است که متأسفانه به‌دلیل مجازی بودن آموزش‌ها، کیفیت آموزش‌ها نیز پایین آمده است.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است، در حال پیگیری هستیم که رشتهٔ خوشنویسی را در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه کنیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) ادامه داد: دانشگاه ما اکنون در میان دانشگاه‌های کشور در رتبهٔ 13 قرار دارد، در حالی که پیش از این در رتبهٔ 32 قرار داشت.

وی یادآور شد: در این دانشگاه جذب هیئت علمی روند بسیار مناسبی دارد و اعضای هیئت علمی که پیش از این تعداد آن‌ها 280 نفر بوده است، اکنون به 372 نفر رسیده است که 11 نفر از آنان مربی، 215 نفر استادیار، 122 نفر دانش یار و 24 نفر استاد هستند که 8 سال پیش تعداد اساتید 5 نفر بوده است.

نائینی تأکید کرد: دو تفاهم‌نامه با کشورهای لهستان و چین نیز در راستای تبادل استاد و دانشجو منعقد شده است.

وی بیان کرد: طرح 2020 در راستای جذب دانشجویان خارجی است که طبق آن دانشجویان خارجی که در سال 2020 وارد دانشگاه شوند، بورسیه خواهند شد.

این مسؤول ضمن رونمایی از فاز نخست سایت جدید دانشگاه اظهار کرد: از آن‌جا که سایت دانشگاه روزانه بیش از 1 هزار بازدید دارد، سایت جدید دانشگاه هم‌رده با سایت دانشگاه‌های برتر کشور مانند شریف و امیرکبیر طراحی شده است، سایت جدید نسبت به سایت پیشین کاملاً واکنش‌گرا بوده و دو زبانه طراحی شده است و قابلیت افزودن زبان‌های بیشتر نیز وجود دارد، این سایت کاملاً با استفاده از توان داخلی طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در پایان این نشست نیز سالن جلسات 400 متری تحت‌عنوان سالن بوستان با ظرفیت 125 نفر و اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان افتتاح شد که به اذعان رئیس دانشگاه، جزو مجهزترین سالن‌های استان قزوین است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی ره رونمایی از سایت رشته خوشنویسی دانشگاه بین المللی امام خمینی ره رئیس دانشگاه دانشگاه ها سایت جدید درصد آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی در غزه، دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه نیز به جنبش دانشجویی اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پیوسته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی