Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه سابق آمریکا برای افغانستان با انتقاد از قطع کمک‌ها به افغانستان به بهانه به قدرت رسیدن طالبان گفت که واشنگتن به دلیل منافعش، افغانستان را بسیار وابسته نگه داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «لارل میلر» نماینده ویژه سابق آمریکا برای افغانستان و پاکستان در رشته توئیتی درباره بحران انسانی در حال وقوع در افغانستان نوشت: تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش نشان داد که واشنگتن تصمیم گرفته است که می تواند بازگشت حاکمیت طالبان را تحمل کند، زیرا این دقیقاً همان چیزی است که پیش‌بینی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توافق قطر افزود:  اگر امنیت ملی آمریکا مستلزم جلوگیری از بازگشت طالبان نبود، پس چرا آمریکا عملاً مردم افغانستان را به خاطر این نتیجه مجازات می‌کند؟

میلر تصریح کرد: درست است که مقامات آمریکا از مدت‌ها پیش به طالبان گفته بودند که به قدرت رسیدن از طریق نظامی، آن‌ها را دوباره به یک حکومت مطرود تبدیل می‌کند، اما این یک تکنیک مذاکراتی بود.

آمریکا همچنین در آن زمان مدعی شده بود که با استفاده از کمک‌های توسعه‌ای و دیپلماسی در کنار مردم افغانستان خواهد بود.

نماینده ویژه سابق آمریکا برای افغانستان ادامه داد: قطع ناگهانی کمک‌ها اثرات بدی دارد زیرا آمریکا و سایر کمک‌کنندگان برای منافع خود وابستگی افغانستان را شدید تسهیل کردند.

وی خاطرنشان کرد که اگرچه تحریم‌های آمریکا نتوانست طالبان را از کار بیندازد اما اکنون «کل اقتصاد افغانستان را خفته کرده است».

پوتین: آمریکا دارایی‌های افغانستان را برای حل بحران انسانی آزاد کندطالبان: تحریم‌ها پایان یابد؛ دارایی‌های افغانستان بدون قید و شرط آزاد شودآمریکا: اجازه نمی‌دهیم دارایی‌های افغانستان در اختیار افراد تحریم شده قرار بگیرد

میلر با اشاره به ارزیابی‌های تکان‌دهنده از تلفات احتمالی بحران افغانستان گفت: یک میلیون کودک افغان ممکن است در این زمستان جانشان را از دست بدهند، مقامات سابق افغان، مسئولین کنونی و شرایط اقلیمی همگی مسئولیت زیادی در قبال بحران انسانی-اقتصادی فعلی دارند، اما آمریکا نیز مستقیماً در این باره مسئول است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در رأس هیئتی با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت وارد سیستان و بلوچستان شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان، امروز (چهارشنبه 12 اردیبهشت) در رأس یک هیئت بزرگ اقتصادی و تجاری وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

عزیزی پیش از این نیز در دیدار با مقامات ایران گفته بود پس از حکومت جدید در افغانستان زمینه افزایش دادوستد مساعد شده است و با ظرفیتی که افغانستان و ایران در بخش‌های مختلف دارند، می‌توان میزان تجارت را افزایش داد.

وی همچنین اعلام کرده بود: در شرایط کنونی روند طی مراحل اسناد و صدور مجوز نسبت به گذشته سهل‌تر شده است و سرمایه‌گذاران ایرانی نیز می‌توانند مانند یک افغان در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

امضای تفاهم‌نامه 55ماده‌ای ایران و افغانستان برای همکاری در حوزه کشاورزیسند همکاری‌ حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان امضا شدبرگزاری نشست مشترک فنی حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان در کابل

انتهای پیام/.+

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است