Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آیین گرامیداشت پانزدهمین سالگرد ارتحال استاد محمد عابد،  اظهار داشت: استاد محمد عابد در عرصه عرفان و ادب، هنرمندی نامدار و سخنوری ساحربیان بود و از کودکی حافظ قرآن و آگاه به معارف اهل بیت (ع) بود.

وی افزود: پدر استاد عابد مرحوم مولانا یتیم خود از پهلوانان شعر آیینی بود و جناب عابد از دوران کودکی پا به پای پدرش که معروف به فضل و تقوا بود رشد نمود و با هوش سرشارش آنچه نیاز بود از مکتب پدر آموخت و اولین استادش پدرش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز: افزود: شعر زنده یاد عابد به اذعان اغلب شعرشناسان، شعر فاخر و دیوانی است و همین است آنچه در شعر عابد بیش از همه رخ می نماید، ترکیبات عربی و قرآنی این اشعار است که بیانگر ملا بودن این شاعر مرثیه سرا است و  اشعار مستحکم وی یادآور سبک و شیوه بزرگانی چون فضولی و حجه‌الاسلام نیر است.

حجت الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: همنشینی با بزرگانی چون علامه جعفری و دکتر مرتضوی و آیت الله میرزاجواد سلطان القرایی و مراوده های علمی و ادبی با این بزرگان بن مایه شعر عابد را فراهم کرد.

وی، ارتباط استاد عابد با علما و مداحان اهل بیت (ع) را از نقاط قوت حیات ادبی وی برشمرد و گفت: از آسیب‌های ادبیات نوحه و مرثیه کمبود ارتباط شعرای این حوزه  با علما  و مداحان است اما استاد عابد با علم به این نکته این مشکل را حل کرد و وقتی وی با مداحان به عنوان رساننده پیام شاعر به عموم مردم ارتباط برقرار کرده و تاثیر شعر مدح و مرثیه را ارتقا ی بخشید و شعر فاخر خود را در اختیار مداحان قرار داد، نتیجه اش درخشش بزرگانی چون زنده یادحاج فیروز زیرک کار و زنده یاد حاج بیوک آقا اسایش و حاج مقصود پوررادی در عرصه مداحی و بزرگانی جون حاج صمد قاسمپور و عباس داداش زاده در عرصه شعر آیینی شد.

امام جمعه تبریز گفت: اگر از شعر استاد بگذریم و به شخصیت خود استاد برسیم وی از اساتیدی است که در حلقه یاران و شاگردانش به پرورش شعرایی همت گماشت که هر یک از این شاعران از چهره های قابل اتکا در حوزه شعر آیینی هستند.

وی از دست اندرکاران برگزاری این آیین تقدیر کرد.

در این آیین  باشکوه، یاد و نام استاد محمد عابد و ده تن از یاران و همراهان درگذشته وی گرامی داشته شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شعر آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه تبریز نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سیدمحمدعلی آل هاشم استاد عابد شعر آیینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اولین ترکیب تراکتور با مطهری

به گزارش “ورزش سه”،  تیم تراکتور در حالی به مصاف حریف جام حذفی خود می‌رود که در این بازی ترکیب قابل حدس برای تیم تراکتور به میدان خواهد رفت.

حسین پورحمیدی همچنان جایگاه خود در قفس توری را حفظ کرده و در مقابل او مهدی شیری، محمد نادری، شجاع خلیل زاده و عارف آقاسی بازی خواهند کرد.

در خط هافبک صفا هادی، مهدی حسینی، ریکاردو الوز و گوستاوو واگنین حضور دارند و مهدی هاشم نژاد و رحمان جعفری هم دو حمله ور خواهند بود.

ترکیب تراکتور به این شرح است:

حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، صفا هادی، سید مهدی حسینی، ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم‌نژاد و رحمان جعفری

دیگر خبرها

  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • هاشم‌نژاد: غافلگیرانه گل خوردیم
  • گل اول تراکتور و ذوب آهن + فیلم
  • کلمه تاریخ‌ساز برازنده میرزازاده است
  • اعلام اولین ترکیب تراکتور با مطهری
  • اسرائیل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • عبدالله گنجی : توماج صالحی حتما اعدام نمی شود / حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟
  • توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما... | حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟
  • توماج صالحی حتما اعدام نمی شود /حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت