Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عالیقدر تشیع، پیامی را همزمان با آیین گرامیداشت پانزدهمین سالگرد ارتحال شاعر جواهر کلام اهل بیت عصمت و طهارت (ع) استاد محمد عابد صادر کرد.

در متن این پیام که توسط حجه‌الاسلام بلاغی نماینده آیت الله سبحانی قرائت شد، آمده است:

هنر متعالی فصل مشترک فطرت های پاک و آزاده ای است که در زادبوم شرافت و حریت زیسته اند و مظاهر ذات و صفات الهی در هستی را به چشم حیرت نگریسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان شعر ولایی همان نردبان پایه ای است که حضیض خاک را به فراز افلاک معرفت  آل الله می رساند؛ شعری که از چشمه سار وحیانی و جویبار معرفت ربانی، زلال حکمت نوشیده و از سینای سینه‌ی دلدادگان کمال و معنویت جوشیده باشد، به‌سان ماء معینی است که بهشت انسانیت را طراوتی تازه می‌بخشد و این همان حقیقت کلام درربار حـضرت  امام  جعفر بن محمدالصادق-علیه‌السلام- است که فرمود: من انشد فینا بیتا بنی الله له بیتا فی الجنه ( وسائل الشیعه، ج۱۴،ص۵۹۷ )

صحایف تاریخ درازدامن تشیع گنجوری خزائنی از بدایع فکرت و صنایع حکمت سخن‌سنجان گوهرطرازی را بر ذمه دارد که بیت بیت آثار بیان و بنان ایشان خشت‌خشت بنای حکمت شیعی را طراز بسته و گرمی بازار لعل و گوهر شکسته‌اند و یکی از ایشان در زمانه ما مرحوم محمدعابد تبریزی است که بمناسبت پانزدهمین سالگرد ارتحالش گرد هم آمده‌اید.

تجلیل از مرحوم عابد، تجلیل از شعر متعهد و صدای رسای توحید، ولایت و معنویت است. شاعری سترگ و اندیشمندی نستوه که قلم جز در خدمت آل الله بر صحیفه نراند و بیتی از آثار فراوانش از حلیه‌ی فضائل، مناقب، مراثی و معارف خاندان وحی خالی و عاری نماند. میزان مهارت و استادی این شاعر گزیده‌گوی در حوزه علوم ادبی و بلاغی و آشنایی عمیق وی با علوم قرآنی، تاریخ، سیره، اخبار و احادیث خاندان نبوت و موانست او با نهج‌البلاغه امیربیان حـضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب -سلام الله علیه- از آثار قلمی اش در دو زبان فارسی و ترکی مشهود است و از همین رهگذر است که بنای مستحکم طبع و قول توحیدی عابد از رخنه غلو و شبهه در مضامین ، رسوخ رکاکت و سستی در بیان ، ظاهربینی و سطحی‌نگری در اندیشه، تغافل از شان امامت در عاطفه و خیال و استفاده از اخبار ضعیف و احادیث جعلی و مغایر با سیره و تاریخ پیشوایان معصوم، مصون و محفوظ مانده‌است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن ادیب اریب و شاعر جواهرکلام اهل‌بیت و طلب رحمت و غفران الهی برای آن عزیز سفرکرده، عموم شعرای جوان آستان باعظمت آل‌الله را به تاسی و پیروی از سیره سلف صالح در استمساک به عروه الوثقای ولایت و دوری از مضامین ساده‌انگارانه و شبهه‌ناک در اشعار خود توصیه نموده و سعادت همگان را در ظل عنایات حـضرت ولیعصر - ارواحنا له الفدا- مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شعر توحید ولایت آیت الله سبحانی آیت الله جعفر سبحانی فارس تبریز استاد محمد عابد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: آثار تاریخی کشف شده در گذر کمرزرین، مشخص‌ترین و گویاترین زبان تاریخ این کلان‌شهر است و اطلاعات خوبی را می‌توان از این آثار به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدعلی ایزدخواستی امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار اصفهان از گذر کمرزرین اظهار کرد: باستان‌شناسی گذر کمر زرین در راستای کشف شواهد گام برداشت، اما در حال حاضر در حال بررسی و تحلیل این اکتشافات است و تصمیم دارد تمام موارد این آثار کشف شده را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر باستان‌شناسان، این گذر را به ۱۰ لایه تاریخی تقسیم کرده‌اند و تمام این لایه‌ها در حال بررسی است، همچنین این موضوعات در راستای شفافیت تصویر اصفهان در ادوار مختلف، بسیار تأثیرگذار است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان تاکید کرد: این شواهد تاریخی، مشخص‌ترین و گویاترین زبان تاریخ این کلان‌شهر است و در حال حاضر به یک شاهد دست نخورده‌ای دست پیدا کرده‌ایم و اطلاعات خوبی می‌توان از این آثار به دست آورد که بهتر از اطلاعات مکتوب است.

ایزدخواستی گفت: با هماهنگی میراث فرهنگی و شهرداری در حال توسعه کاوش این گذر هستیم.

کد خبر 750485

دیگر خبرها

  • صدای مرحوم مسعود اسکویی را بشنوید
  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است
  • تاریخ مراسم تشییع صدای ماندگار ورزش اعلام شد
  • در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش