Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@11:31:33 GMT

دیدار رئیس جمهوری روسیه و نخست‌وزیر هند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۵۸۹۰۹

دیدار رئیس جمهوری روسیه و نخست‌وزیر هند

به گزارش ایسنا، به نقل از آر تی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با نخست‌وزیر هند گفت، ما هند را قدرتی بزرگ می‌دانیم که ملتش دوست هستند و تاریخی خوبی در روابط ما وجود دارد.

پوتین ادامه داد: روابط بین دو کشور رو به گسترش است و ما به آینده امید داریم. اگرچه سال گذشته میلادی شاهد کاهشی در میانگین تبادلات تجاری با بیش از ۱۷ درصد بودیم، اما طی ۹ ماه نخست همان سال این تبادلات تجاری به بیش از ۳۸ درصد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس‌جمهوری روسیه افزود: دو کشور برای توسعه روابط در زمینه نظامی و برگزاری تمرینات مشترک تلاش می‌کنند و قصد دارند به تلاش در این سمت ادامه دهند.

رئیس‌جمهوری روسیه نسبت به اوضاع افغانستان و پیامد‌های آن بر تلاش‌های مبارزه با تروریسم و مواد مخدر و جنایت سازمان یافته ابراز نگرانی کرد.

پوتین گفت، مسکو و دهلی نو به تلاش در صحنه جهانی ادامه می‌دهند و مواضع دو کشور در قبال مسائل مختلف یکسان است.

مودی نیز گفت: هند و روسیه به تقویت همکاری در زمینه دفاعی و فضا می‌پردازند. او بر اهمیت توافقات امضا شده بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و افزود این همکاری تقویت خواهد شد.

مودی اشاره کرد، کرونا منجر به کاهش روند توسعه همکاری بین هند و روسیه نشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی کوهرنگ ولادیمیر پوتین نخست وزیر هند روسیه و هند افغانستان آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت فرامرز صدیقی کوهرنگ رئیس جمهوری روسیه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پنجمین مراسم تحلیف خود به عنوان رئیس جمهور این کشور اظهار کرد: منافع امنیت مردم روسیه بیش از هر چیز برای من اهمیت خواهد داشت. سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان به خاطر نسل های امروز و آینده تعیین خواهیم کرد.

وی افزود: انتخاب روس ها تاکیدی بر عزم آنها برای دفاع تزلزل ناپذیر از آزادی و منافع ملی روسیه است.

پوتین با تأکید بر اینکه روسیه گفت‌وگو با کشورهای غربی را رد نمی کند، انتخاب با آنهاست، اظهارکرد: گفت‌وگو درباره مسائل امنیتی و ثبات راهبردی امکان پذیر است، اما نه از موضع قدرت، بلکه فقط در شرایط مساوی. 

رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه به همکاری با شرکای خود برای تشکیل نظم جهانی چندقطبی ادامه خواهد داد. اطمینان داریم که روسیه این دوره دشوار و حساس را با عزت پشت سر خواهد گذاشت و حتی قوی تر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین