Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه در دیدار با دانشجویان گفت: من فقط در بلندگو نمی‌گویم من را نقد کنید؛ همواره در مواردی هم که در رسانه ملی حاضر شدم خواسته ام که به جای سوال‌های صوری، سوال‌های جدی از من بپرسند و مرا نقد کنند؛ ممکن است حتی نتوانم به آن سوال جواب بدهم و خطا کنم، اما اشکالی ندارد.

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی امروز  در آستانه روز دانشجو، با رییس قوه قضائیه دیداری چند ساعته داشتند که بخش عمده‌ای از آن به طرح نظرات و مطالبات دانشجویان اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ضمن گرامیداشت مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو، اظهار داشت: بی نهایت خداوند را سپاسگزار هستم که چنین توفیقی حاصل شد تا در کنار شما عزیزان باشم.

وی عنوان کرد: روز دانشجو، روز استقلال طلبی، روز مبارزه با استکبار، ظلم و ستم و استبداد است. روز دانشجو روزی است که عزت خواهی در آن روز پایه گذاری شد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: به حمدالله ایمان همراه با علم، حلم، بصیرت، استقامت، عدالت خواهی و مطالبه گری با هم قرین شدند و وقتی چنین اوصافی در یک امت، ملت یا قشر پدید آید، امت را تکان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه موتور محرک بسیاری از امور از جنبش دانشجویی شروع شده و امروز به ثمر نشسته است، گفت: امروز بسیاری از اقدامات مستمر و پیوسته عدالت خواهانه و مبارزه با ظلم و ستم به گونه‌ای است که در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ عمومی است و این بسیار جای خرسندی و خوشحالی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر جنبش‌ها و مقاومت‌های دانشجویی نبود شاید ما امروز در این موقعیت نبودیم، بیان کرد: دانشجویان عزیز ما قبل از انقلاب شکنجه و شهید شدند و حین انقلاب در صف اول برای تهییج و بسیج کردن مردم حضور داشتند. با آغاز جنگ تحمیلی نیز تمام عیار در صف اول بودند به گونه‌ای که بسیاری از شهدای گرانقدر و فرماندهان بزرگ ما از این طیف بودند.

رئیس قوه قضائیه افزود: این جریان دانشجویی اثر گذار، همچنان در عرصه‌ها و ساحت‌های مختلف اعم از قبل انقلاب و حین انقلاب و تا زمان دفاع از حریم اهل بیت ادامه داشته است تا جایی که بعضی از مدافعان حرم از دانشجویان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلف دانشجویان در حوزه و دانشگاه، چراغی بودند که راه را برای دیگران روشن کردند و امروز هم در عرصه‌های مختلف سازندگی و خدمت‌رسانی و هر صحنه‌ای که نیاز بود، جلودار و پیش قدم بودند و به مردم کمک کردند.

وی اضافه کرد: همانطور که مجموعه نظام به شدت متکی به مردم و جوانان بوده و باید باشد، اگر می‌خواهیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم و به قله‌های رفیع علم، عزت، استقلال و حتی رفاه برسیم باید این حرکت از دانشگاه و حوزه آغاز شود که بحمدالله شروع خوبی است و امیدوار هستیم روز به روز بهتر و تقویت شود.

رئیس دستگاه قضا همچنین در بخش دوم نشست و پس از استماع مطالبات مطرح شده از سوی دانشجویان، بیان کرد: مطمئن هستم این نشست‌ها و شنیدن این نقدهای صریح همراه با آرامش و متانت حتما و قطعا برای بنده و همه مسئولین موثر و مفید است، اما عزیزان لازم است بدانید مشکلات زیاد است و باید آن‌ها را اولویت بندی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عنوان کرد: امروز بسیاری از افرادی که امروز در مدیریت‌های مختلف حضور دارند برآمده از دانشگاه هستند. بیایید کاری کنیم که فردا اگر شما مدیر شدید مردم از ما و شما راضی باشند.

وی اضافه کرد: حدود پنج ماه و پنج روز است که بر اساس ابلاغ مقام معظم رهبری عهده دار مسئولیت ریاست قوه قضاییه هستم و در این ایام نگاه‌های بسیار دلسوزانه و خیرخواهانه‌ای را می‌بینم که همه به دنبال پیشرفت کشور، پیشرفت عدالت و رفع مشکلات هستند.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محسنی اژه ای دانشجویان حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه المسیره یمن، دفتر سیاسی انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که سرکوب ناموجه تظاهرکنندگان، نادرست بودن ادعای دولت آمریکا مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن با تاکید بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز از مواضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به مساله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

انصارالله از سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر خواست تا اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرکنندگان صلح‌جو در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

این بیانیه اشاره کرد که جنایات نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه مستلزم اتخاذ یک موضع قاطع بین المللی برای توقف این جنایات است و تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده نشان دهنده مخالفت با این جنایات و همبستگی مردم آمریکا با مردم فلسطین است.

دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد که فلسطین یک مساله محوری برای امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود، ادامه خواهد داد.

همزمان با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه و تداوم جنایات بی مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت‌های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن، دانشگاه‌های آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان از سوی پلیس است.

پلیس نیویورک روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که ۱۳۳ دانشجوی بازداشت شده دانشگاه نیویورک پس از صدور احضاریه دادگاه، آزاد شده اند.

این در حالی است که در «تحصن همبستگی با غزه» در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک آمریکا نیز، پس از تماس مسئولان این دانشگاه با پلیس برای ورود به محوطه دانشگاه در روز پنجشنبه، بیش از ۱۰۰ دانشجو دستگیر شدند که این اقدام دانشگاه کلمبیا و پلیس آمریکا به تشدید تنش‌ها و ایجاد فضای امنیتی شدید در محیط دانشگاه منجر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • بیایید با هم صحبت کنیم!
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • معاون رئیسی: دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده است
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود