Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس سازمان بسیج رسانه با اشاره به اینکه در قانون مطبوعات خلاهای قانونی وجود دارد، گفت: باید همه را برای اصلاح قانون مطبوعات در کشور آماده کنیم.

به گزارش ایرنا؛ «عباس محمدیان» عصر دوشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه وجود شبکه‌های مجازی که به صورت قارچ گونه افزایش یافته است را چالش برانگیز توصیف کرد و افزود : فضای مجازی هم فرصت است و هم می‌تواند آسیب بزند مهم این است که چطور بتوانیم از این ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیج همیشه خط‌شکن بوده است

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی یک حباب است و در این تلاطم رسانه های رسمی که پاسخگو هستند باید نقش‌آفرینی کنند گفت : باید روی فعالیت رسانه‌های جعلی بیش از پیش حساس باشیم و متاسفانه امروز ارگانی در کشور وجود ندارد که در این زمینه نظارت‌های لازم را داشته باشد.

محمدیان از نگاه ویژه به رسانه‌های محلی در سند تحول سازمان بسیج رسانه خبر داد و افزود : بسیج همیشه خطشکن بوده و منتظر قانون نیست بلکه منتظر نیاز جامعه است که امیدواریم در آینده به این اهداف برسیم.

رییس سازمان بسیج رسانه کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب در استان کرمانشاه گفت : رشد کمی و کیفی رسانه‌ها در شان این استان نیست که باید ارتقا یابد و امیدواریم با تشکیل یک جبهه همگرایی رسانه‌ای شاهد ظهور مرجعیت رسانه‌های رسمی در کرمانشاه باشیم.

وی بر کادرسازی و آموزش‌ خبرنگاران تخصصی استان تاکید و اظهار داشت : امروز با اینکه تکنولوژی وجود دارد اما فرهنگ استفاده از این تکنولوژی وجود ندارد و متاسفانه ما در میزان سواد رسانه‌ای جزو فقیرترین مردم دنیا هستیم.

محمدیان مشکلات صنفی و معیشتی خبرنگاران را یکی دیگر از دغدغه‌های موجود برشمرد و افزود : خبرنگاران مطالبه‌گر باید به عنوان سفیران حاج قاسم در مناطق محروم حضوری فعال داشته باشند و مشکلات را استخراج کنند تا بتوانیم با کار گروهی برای حل آنها برنامه‌ریزی کنیم.

سامان دهی به رسانه‌های جعلی ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ابتدای این دیدار، بسیج رسانه را موجب آرامش و اطمینان خاطر دانست و گفت : بسیج همیشه پشتوانه محکم و مرجعی قابل اعتماد بوده است و هرچه قدر این تعاملات بیشتر باشد خیر و برکت آن به مردم می‌رسد.

«بهرام فاضلی‌زاد» با اشاره به اینکه امروز جامعه ما ظرفیت پذیرش اختلافات و درگیری‌ها را ندارد، افزود: مردم امروز طالب هم‌نوایی و همگرایی از مجموعه‌های مختلف هستند و می‌خواهند صدای واحدی از بخش های مختلف بشنوند.

وی از فعالیت گسترده رسانه‌های جعلی در جامعه انتقاد کرد و از آقای محمدیان خواست در خصوص سامان‌دهی به رسانه‌های کشور اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • باید حرکت‌های دانشجویی در حمایت از غزه در جوامع بین‌المللی تبیین شود
  • فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است