Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف عصر امروز (دوشنبه، ۱۵ آذرماه) در دیدار «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه، گفت: سفر به کشور سوریه سفر مهمی بود که در ذهن من باقی مانده است. در این جا نیز درخواست می‌کنم که سلام من را به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس سوریه برسانید.

وی افزود: در خصوص مسائلی که در کشور سوریه مورد توافق قرار گرفت چند جلسه مهم تشکیل دادیم و بیشتر بر مسائلی همچون تسهیل فعالیت بخش‌های خصوصی دو کشور، فعال‌تر شدن اتاق‌های بازرگانی و کمک به توسعه تولیدات صنعتی و کشاورزی متمرکز شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز مهم‌ترین موضوع ما توسعه اقتصادی بین ایران و سوریه است تصریح کرد: دلیل روشن این مسئله هم این است که دشمنان جبهه مقاومت آنچه که در عرصه میدان نتوانستند به دست بیاورند را در جنگ اقتصادی دنبال می‌کنند و بر همین اساس باید تلاش کنیم در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی موفقیت میدان را کسب کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک کمیسیون مشترک با مسئولیت وزیر راه و شهرسازی در سوریه حاضر می‌شود، ادامه داد: در کنار مباحث اقتصادی و سیاسی، ناامنی‌های موجود را باید با گفتگوهای سوری-سوری به نتیجه برسانید و ایران و برای نقش‌آفرینی از طریق فرایند آستانه آماده همکاری است.

در ادامه این نشست «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه، گفت: امکان ندارد مسئولان و ملت سوریه سفر رئیس مجلس ایران را فراموش کنند، این سفر نمود حقیقی و تعبیر عمیق از علاقه ملت ایران به ملت و مجلس سوریه بود که شما به نمایندگی از ملت ایران آن را ابراز کردید.

وی با اشاره به اینکه خوشحالم که امروز در خانه ملت و پایگاه دموکراسی در ایران هستم که نقطه و کانون امیدبخشی برای ملت‌های منطقه است تا همواره استقلال، آزادی و حاکمیت خود را حفظ کنیم، ادامه داد: سلام‌های پر مهر رئیس‌جمهور بشار اسد و همین طور رئیس مجلس سوریه را تقدیم شما می‌کنم.

وزیر امور خارجه سوریه با تأکید بر اینکه از صمیم قلب به دیپلماسی پارلمانی اعتقاد دارم، عنوان کرد: این دیپلماسی در سایه حضور فعال نمایندگان پارلمان‌های ایران و سوریه در محافل بین‌المللی رنگ و بوی بهتری به خود گرفته است، چنین اجلاس‌ها و محافلی که نمایندگان ایران و سوریه در آن شرکت می‌کنند فرصتی فراهم می‌سازد تا تبادل تجربیات کنیم و دشمنان، دستاوردها و پیشرفت‌های ما را مشاهده کنند.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: دستاوردهای بزرگی به برکت جانفشانی‌های ارتش سوریه و خون شهدایی مانند شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس، شهدای حزب‌الله و دیگرانی که در ایران، سوریه و لبنان جانفشانی کرده‌اند، محقق شده است اما به رغم همه این پیروزی‌ها، جنگ ما با تروریست‌ها هنوز تمام نشده است.

«فیصل مقداد» همچنین بر تلاش سوریه برای پایان دادن به اشغال برخی مناطق شمالغربی این کشور تأکید کرد و گفت: اشغال‌گری‌های آمریکا در شمال شرق و جنوب سوریه نیز خطرناک است و باید پایان پیدا کند، آن‌ها همچنین از طریق جنگ نرم و به کمک ابزارهای خود در منطقه و سازمان‌های غیردولتی وابسته به آن‌ها، ابزارهای اقتصادی و خریدن افراد تلاش می‌کنند سلطه و استعمار را بر کشورهای ما تحمیل کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها بعد از شکست در به‌کارگیری تروریسم، دخالت مستقیم در کشورها و ایجاد پایگاه‌های نظامی، مجبور به خروج از بخش‌هایی از منطقه شدند و به شیوه‌های دیگری برای تحقق اهداف خود متوسل شده‌اند.

«فیصل مقداد» با اشاره به اینکه تحریم‌های ضدانسانی آمریکا که علیه ایران، سوریه و کشورهای دیگر اعمال می‌شود با هدف به زانو در آوردن ما هستند و قصد دارند آن چیزی که نتوانسته‌اند با شیوه‌های نظامی به دست آورند را با تحریم‌ها محقق کنند، افزود: از ایستادگی مردم ایران در کنار مردم سوریه تشکر می‌کنم.

کد خبر 5369400

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف شهید سلیمانی بشار اسد حز ب الله حزب الله لبنان ابو مهدی المهندس مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مذاکرات وین علی باقری سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان پیام تسلیت برجام مذاکرات هسته ای محمد باقر قالیباف حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی هیئت دولت وزارت امور خارجه ایران سعید خطیب زاده وزیر امور خارجه سوریه فیصل مقداد رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم باید افتخار کنند که چنین رئیس جمهوری دارند که ...

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردم اصفهان در حمایت از طرح نور فراجا که در گلستان شهدای این شهر برگزار شد از همه کسانی که به سبب تکلیف دینی خود با حضورشان از عفاف و حجاب حمایت کردند، قدردانی کرد و گفت: این مجلس در مکانی مقدس برگزار شد، شهدا برای حفظ تمامیت ارضی کشور و اسلام از جان خود گذشتند و این افتخاری است برای پلیس که در محضر شهدا به تکلیف الهی، قانونی و شرعی خود در همان راه شهدا عمل می‌کند.

فرمانده فراجا ادامه داد: قصه پر غصه عفاف و حجاب که دشمنان برای آن برنامه‌ها ریختند، برای امروز و دیروز نیست بلکه ریشه این نقشه شوم به زمان حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) می‌رسد.

رادان مسئولان و مردم را به هوشیاری دعوت کرد و افزود: دشمن با تمام توان درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است. غیرت مردم اسلامی ایران در برابر تمامیت کفر با حمایت کامل مادران و زنان مومن و عفیفه بود که توانست سال‌های سال در برابر دشمن ایستادگی کنند.

رضاخان هم که گماشته غربی‌ها بود نتواست حجاب و دین را از مردم بگیرد

فرمانده فراجا ادامه داد: دشمن فهمید نمی‌تواند با اصل حجاب و عفاف مقابله کند به همین خاطر شروع به مقابله با برنامه‌های شوم خود کرد تا بنیان خانواده ایرانی اسلامی را سست و نابود کند. جبهه کفر تمام تلاش های خود را انجام می‌دهد تا حجاب و دین مردم ایران را از بین ببرد. رضاشاه هم که گماشته غربی‌ها بود نتواست حجاب و دین را از مردمی که پیرو امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) بودند، بگیرد.

رادان تصریح کرد: غربی‌ها با استفاده از ابزار رسانه تلاش در ایجاد تحریفات کردند. چرا که می‌دانند وقتی حیا و عفت که دو بال اساسی دین و اسلام است از بین برود، غیرت از سر مردم نابود می‌شود اما دشمن نمی‌دانست که مردم ایران با حمایت از پلیس با کوششی وصف ناپذیر به دنبال احیای دین خود هستند. شهید کاظمی و شهدای گرانقدری که در گلستان شهدای اصفهان آرمیده‌اند نشان دهنده این است که مردم ایران در برابر نقشه های دشمن سرخم نمی‌کنند و مردم اصفهان مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی هستند که با غیرت و دینداری خود سال‌های سال پا به پای انقلاب ایستادگی کرده‌اند.

فرمانده فراجا گفت: مردم باید افتخار کنند که رئیس جمهوری دارند که فردی ولایی و با علم و دانش در حال تلاش مضاعف برای از بین بردن گره‌های ایجاد شده و مشکلات مردم است و نمایندگان مجلس نیز از افرادی بودند که بسیار تلاش کردند و آبروی خود را به میدان آوردند که لایحه حجاب و عفاف به بهترین شکل ممکن تصویب شود.

رادان ادامه داد: ما در کنار قبور شهدا پیمان می‌بندیم که مدافع خون شهدا باشیم و مسیر طرح نور را با کمک هم برای پاسداشت دختران سرزمین مان و مادران عزیز میهن ادامه بدهیم تا مادران آینده نیز مانند گذشته شهید پرور باشند.

وی در بخشی از سخنان خود با طرح این پرسش‌ها که از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟! و در دانشگاه‌هایی که به دختران ستم دیده با بدترین وضعیت حمله ور می‌شوند چه خبر؟ گفت: دشمنان تمام سعی خود را می‌کنند تا با تحریف واقعیت، مردم ایران را نسبت به دین ضعیف و سست عنصر کنند ولی حماسه نهم دی ها همچنان در حال شکل گیری است و این نهضت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 849024 منبع: ایسنا برچسب‌ها احمد رضا رادان خبر ویژه زنان - حجاب فراجا

دیگر خبرها

  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • مردم باید افتخار کنند که چنین رئیس جمهوری دارند که ...
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه