Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی با اعلام اسامی اعضای ارشد تحریم شده طالبان، گفت که بسیاری از مقامات دولت موقت افرادی هستند که در سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ نیز در دولت گذشته طالبان حضور داشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دفتر سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» در گزارشی با نگاه به کابینه دولت سرپرست طالبان اسامی افراد ارشد مورد تحریم را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، «محمد حسن آخوند» نخست وزیر طالبان، «ملا عبدالغنی برادر» و «عبدالسلام حنفی» معاونان وی در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

به گفته این گزارش، بسیاری از مقامات دولت موقت طالبان افرادی هستند که در سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ نیز در دولت گذشته طالبان حضور داشتند.

این گزارش می‌افزاید که «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر طالبان، «محمد فاضل مظلوم» معاون وزارت دفاع، «نورالدین ترابی» سرپرست اداره زندان‌ها، «سراج الدین حقانی» وزیر کشور طالبان نیز مورد تحریم هستند.

سیگار همچنین اعلام کرد که «محمد ابراهیم صدر» معاون وزیر کشور طالبان در امور امنیتی، «عبدالحق واثق» سرپرست اداره اطلاعات و «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان از جمله سران طالبان هستند که در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

دفتر سربازرس ویژه آمریکا همچنین تاکید می‌کند که این افراد به اتهام اعمال جنایتکارانه مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

چندی پیش طالبان نسبت به قرار دادن اسامی مقامات این گروه در لیست سیاه آمریکا هشدار داد.

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد، موضع اخیر پنتاگون که برخی از اعضای کابینه امارات اسلامی یا اعضای خانواده شبکه حقانی در لیست سیاه آمریکا قرار دارند، نقض آشکار توافقنامه دوحه بوده که نه به نفع ایالات متحده و نه به نفع افغانستان است.

به گفته طالبان، اینکه آمریکا و سایر کشور‌ها نظرات تحریک آمیز خود را ابراز می‌کنند و یا سعی می‌کنند در امور داخلی افغانستان مداخله کنند، از سوی طالبان به‌شدت محکوم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طالبان تحریم افغانستان بحران افغانستان ملاعبدالغنی برادر عبدالسلام حنفی محمد حسن آخوند آمریکا و طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت‌های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

 امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیاگفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است