Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص طرح های نیمه تمام گفت: بخشی از نیمه تمام ماندن پروژه ها به اقتصاد نفتی بر می‌گردد که از قبل انقلاب نظام فنی اجرایی و پیمانکاری ما به آن دچار بود. بخشی از آن هم به ویژه در مورد پروژه‌های استانی به تشکیل شورا‌های برنامه ریزی و توسعه استانی بر می‌گردد که موجب یک تفکری در استان‌ها شد که تا جایی که می‌توانند پروژه ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلاح ورزی با اشاره به بیش از ۱۰۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور ادامه داد: برای تکمیل حدود هزار و هشتصد پروژه زنده یعنی دو درصد پروژه‌های نیمه تمام، به تنهایی ۷۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز به اعتبار است.

او گفت: از دهه نود به بعد، مسئولان به این نتیجه رسیدند که برای اتمام این پروژه‌ها باید طرح دیگری در نظر بگیرند. اولین اقدام، واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش غیردولتی برای تکمیل و بهره برداری بود.

این فعال بخش خصوصی گفت: این قانون در سال‌های گذشته به نتیجه نرسید که دلیل آن، آیین نامه اجرایی تهیه شده در شورای اقتصاد بود که استقبال بخش غیردولتی را فراهم نکرد.

او افزود: ۱۷ مشکلی که اخیرا وزیر اقتصاد درباره مولدسازی دارایی‌های دولت گفته است، در این مورد نیز صدق می‌کند. تسهیلات بانکی، سرمایه گذار خارجی و تامین مالی از بازار سرمایه نیز از راهکارهایی بود که برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شد، اما باز هم موفق نشد.

سلاح ورزی افزود: با ارائه لایحه مشارکت عمومی خصوصی قرار شد این مشکلات رفع شد که بیش از دو تا سه سال گذشته، اما به نتیجه نرسیده هرچند که این طرح نیز بیشتر به درد پروژه‌های جدید می‌خورد.

او گفت: در مورد این که صندوق پروژه بتواند کمک کند یا نیز تردید وجود دارد، زیرا تلاش‌های زیادی برای پروژه‌های مختلف در بازار سرمایه انجام شد، اما عملا به نتیجه نرسید.

در  حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح های نیمه تمام بخش خصوصی نیمه تمام پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و ساکنان این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مجتبی صارمی با تأکید بر تسریع در اجرای طرح های ابلاغی لرستان از طرف وزارت متبوع افزود: تأمين پوشش ارتباطی دیگر روستاهای واجد شرایط در این خصوص در دست اقدام است.

در ادامه جلسه نبی الله شمسی‌فر مدیر مخابرات منطقه لرستان و نمایندگان اپراتور همراه اول برخی مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه های ابلاغی را مطرح کردند که تصمیمات لازم برای رفع موارد مطرح شده و تسریع در اجرای پروژه‌ها اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد