Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@00:04:10 GMT

خواص مفید چه موادی در یخچال افزایش پیدا می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۰۰۲۹

خواص مفید چه موادی در یخچال افزایش پیدا می‌کند؟

آفتاب‌‌نیوز :

وبگاه چینی سینا می‌نویسد: نگهداری محصولات خوراکی در یخچال می‌تواند به ایجاد خواص مضر و یا مفیدی که به پیشگیری از بیماری‌های معده و روده کمک می‌کند منجر شود.

در میان غذا‌هایی که مواد سرطان زای خطرناکی تولید می‌کنند، یعنی نیتریت ها، سبزیجات با برگ سبز، غذا‌های دریایی، غذا‌های سرد سبزیجات و تخم مرغ نیم پز برجسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما خواص مفید برنج آب پز در دما‌های پایین به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد: به عنوان مثال، مقدار زیادی نشاسته پایدار در طول شب در آن ظاهر می‌شود که به سیستم گوارشی فرد کمک می‌کند.

نویسنده مقاله توضیح داد: نشاسته مقاوم به آرامی هضم و جذب می شود، بنابراین قند خون را خیلی سریع افزایش نمی دهد، بنابراین تأثیر خوبی در تنظیم آن دارد. در عین حال، چنین نشاسته ای احساس سیری می دهد، که برای دیابتی ها، بیماران مبتلا به فشار خون و افراد چاق مهم است. دومین خاصیت مفید این ماده پیشگیری از سرطان روده است زیرا پس از واکنش نشاسته و باکتری های روده اسید بوتیریک تشکیل می شود.

این وبگاه چینی خاطرنشان می کند که نه تنها ایمنی روده را تقویت می کند، بلکه هنگامی که یک فرآیند سرطانی رخ می دهد، مستقیماً روی سلول های بدخیم تأثیر می گذارد و رشد آنها را سرکوب می کند و باعث مرگ تدریجی می شود.

می توان با بخارپز کردن برنج و قرار دادن فوری آن در یخچال بدون اینکه منتظر ماند تا در دمای اتاق خنک شود، از برنج آب پز حداکثر مواد مفید را دریافت کرد.

مطالعات نشان داده است که محتوای نشاسته مقاوم در این محصول سرد شده در طول روز از چهار به ۱۴ درصد افزایش می یابد. بنابراین بهتر است برنجی که حدود ۲۴ ساعت نگهداری شده است مصرف شود.

منبع: اسپوتنیک

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نگهداری مواد غذایی یخچال تغذیه سالم سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص گل سرخ + فیلم

از مهمترین خواص گل سرخ، آرام بخشی، ایجاد فرح و جلوگیری از افسردگی است. تسکین اعصاب، رفع پرخاشگری و درمان بی خوابی هم از دیگر فواید این گیاه است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خواص گل سرخ + فیلم
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است