Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدحسین انباردار سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در این خصوص توضیح داد: این رویداد فرهنگی و رقابتی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و دبیرخانه شهر خلاق برنامه ریزی و با حمایت و مشارکت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نیز کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت‌های ادبی و فرهنگی کشور به ویژه در وادی هنر شعر که یکی از کهن‌ترین و اصیل‌ترین بخش‌های فرهنگی ملت ایران را تشکیل می‌دهد، به وضوح، عشق به انسان و نوعدوستی ذاتی ایرانیان را روشن می‌سازد.

 انباردار، توجه به ابیات و واژگان شعرای پارسی گوی را حاوی نوع خاص جهان بینی مبتنی بر صلح و دوستی و آشتی بین انسان‌ها به عنوان بارزترین موضوع در ایدئولوژی آنان دانست.

او، اشعار شعرایی همچون سعدی، حافظ و مولانا را از برجسته‌ترین این ابیات معرفی کرد و افزود: حتی شعرایی همچون فردوسی که بیشتر اشعاری در قالب شعر حماسی و جنگ و نبرد می‌سروده اند نیز از این جهان بینی مبتنی بر صلح و آرامش دور نبوده اند و در نشر و ترویج اندیشه صلح بین انسان‌ها سهیم هستند.

این مقام مسئول در دانشگاه با اشاره به چنین پیشینه فرهنگی و فکری در کشور ایران، انتخاب شهر شیراز به عنوان زادگاه و مدفن دو تن از بزرگترین شعرای شعر پارسی و میزبان نخستین جشنواره تصویرسازی صلح به روایت شعر سعدی، حافظ و مولانا را انتخابی هوشمندانه و کارشناسی شده برشمرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه افزود: فراخوان این جشنواره فرهنگی، در تیر ماه سال جاری از سوی برگزارکنندگان این رویداد منتشر شد و طی مدت سه ماه، از ۳۹ کشور جهان، بیش از هزار اثر از ۲۴۶ هنرمند، به دبیرخانه این رویداد ارسال شد.

او ادامه داد: با توجه به اعتبار و جایگاه بین المللی این رویداد فرهنگی، از چهره‌های برجسته و شناخته شده بین المللی در زمینه‌های فرهنگی و هنری همچون «محمدعلی بنی اسدی»، «آرای ازبک» از کشور ترکیه، «کاظم طلایی»، «محمدرضا دوست محمدی» و «یلدا آزرمی» به عنوان هیات داوران این فستیوال استفاده می‌شود.

انباردار توضیح داد: برگزیده نخست این جشنواره مبلغ هزار و پانصد دلار جایزه و نیز دیپلم افتخار و مدال ویژه صلح و دوستی شهر شیراز را به دست می‌آورد و به نفرات دوم و سوم، به ترتیب ۹۰۰ و ۶۰۰ دلار به همراه دیپلم افتخار تعلق می‌گیرد.

او افزود: مراسم داوری و آئین اختتامیه این رویداد فرهنگی و هنری اواخر آذر امسال برگزار می‌شود و از آثار برگزیده، نمایشگاهی در شعبه ایرانی کمیسیون ملی یونسکو و سپس در مرکز سازمان یونسکو در شهر ژنو برپا می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره بین المللی تصویرسازی صلح علوم پزشکی شیراز معاونت فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر دوشنبه ضمن بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران که برای روز سوم در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است، با همراهی علیرضا فخاری، استاندار تهران و تیم اقتصادی از این رویداد اقتصادی بازدید کرد.

بر اساس این گزارش وحیدی با حضور در غرفه استان تهران مستقر در سالن ۴۱ این نمایشگاه توانمندی های این استان را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است که در این بازدید که با حضور محمد علیمهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، برگزار شد نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و چالش های پایتخت در حوزه اقتصادی را برای وزیر کشور بازگو کرد.

لازم به ذکر است که نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین‌المللی در کشور ایران است که با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران ششمین دوره آن از تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز و ای رویداد تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6092286

دیگر خبرها

  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود