Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حمید رضا محمدی ـ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ـ در این نشست با اشاره به استقبال از شیوه جدید اعزام زائران به عراق، گفت: با پررنگ‌تر شدن نقش دفاتر زیارتی، تعداد زائران نسبت به شروع اعزام‌ها افزایش یافته است و انتظارمی‌رود با ارائه بسته‌های متنوع زیارتی و فعال شدن دفاتر در استان‌های مختلف، تعداد کاروان‌ها بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او همچنین از جلسات برگزارشده برای بررسی موضوع لغو ویزا برای سفرهای زمینی به عراق گزارش داد. پس از توافق ایران و عراق ویزای دو کشور برای سفرهای هوایی لغو شد اما سفرهای زمینی همچنان با ویزا امکان‌پذیر است. هرچند اعزام کاروانی با توجه به تسهیلات ویزا فعلا به صورت هوایی انجام می‌شود.


فعالان گردشگری و زیارتی عراق نیز چندی پیش، لغو ویزای زمینی را از ایران درخواست کردند که محمود ادیب، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه در این‌باره پاسخ داد: لغو روادید به صورت هوایی از سوی دو کشور به اجرا گذاشته‌ شده است و در سمت زمینی، لغو روادید را ایران برای عراقی‌ها انجام داده، اما منتظر لغو رواید زمینی از سوی عراق برای ایرانی‌ها است تا در اقدامی متقابل لغو روادید زمینی برای اتباع دو کشور به اجرا گذاشته شود.



در ادامه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ گفت: سازمان حج و زیارت در ریل‌گذاری جدید با دقت و تدبیر عمل کند و تمهیدات لازم را در هدایت دفاتر زیارتی به کار گیرد و زمان تسویه حساب‌های ارزی را کوتاه کند.



علی‌رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ نیز با بیان این‌که بررسی عملیاتی و شناسایی نقاط ضعف و قوت شیوه جدید اعزام به عتبات در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: موضوع اعزام زمینی زائران به عراق نیز از طریق سفارت کشورمان در بغداد درحال پیگیری است.



او همچنین توجه به برنامه‌های فرهنگی را در سفرهای زیارتی بسیار مهم دانست و بیان کرد: پیوست فرهنگی بسته‌های زیارتی هسته محوری اعزام‌ها محسوب می‌شود و با هماهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای ارائه هرچه بهتر این خدمات اقدام می‌شود تا زائران بیشترین بهره معنوی را از سفرهای زیارتی ببرند.



اکبر رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ درباره وضعیت کرونا و آخرین تصمیم عربستان درباره فهرست واکسن‌های مورد تأیید برای ورود به این کشور و اعزام زائران به عمره از کشورهای اردن، عراق و مصر گزارشی داد.


معاون سازمان حج و زیارت با یادآوری این‌که برنامه‌های مقدماتی برای حج تمتع آینده نیز در سازمان حج و زیارت آغاز شده و امور اجرایی و آموزش کارگزاران در دستور کار قرار گرفته است، افزود: هرچند تاکنون قرینه و نشانه‌ای از طرف عربستان درباره حج آینده دریافت نشده است.  


بی‌خبری از حج و پیگیری برای اعزام زمینی به عراق

در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که نشانه‌ای از طرف عربستان درباره حج آینده دریافت نشده است، از پیگیری برای اعزام زمینی زائران ایرانی به عراق خبر داده شد.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حمید رضا محمدی ـ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ـ در این نشست با اشاره به استقبال از شیوه جدید اعزام زائران به عراق، گفت: با پررنگ تر شدن نقش دفاتر زیارتی، تعداد زائران نسبت به شروع اعزام‌ها افزایش یافته است و انتظارمی‌رود با ارائه بسته‌های متنوع زیارتی و فعال شدن دفاتر در استان‌های مختلف، تعداد کاروان‌ها بیشترشود.



وی همچنین از جلسات برگزار شده برای بررسی موضوع لغو ویزا برای سفرهای زمینی به عراق گزارشی داد. پس از توافق ایران و عراق ویزای دو کشور برای سفرهای هوایی لغو شد اما سفرهای زمینی همچنان با ویزا امکان‌پذیر است. هرچند اعزام کاروانی با توجه به تسهیلات ویزا فعلا به صورت هوایی انجام می‌شود.



فعالان گردشگری و زیارتی عراق نیز چندی پیش، لغو ویزای زمینی را از ایران درخواست کرد که محمود ادیب، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه در این‌باره پاسخ داد: لغو روادید به صورت هوایی از سوی دو کشور به اجرا گذاشته‌ است و در سمت زمینی، لغو روادید را ایران برای عراقی‌ها انجام داده، اما منتظر لغو رواید زمینی از سوی عراق برای ایرانی‌ها است تا در اقدامی متقابل لغو روادید زمینی برای اتباع دو کشور به اجرا گذاشته شود.



در ادامه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ گفت: سازمان حج و زیارت  در ریل‌گذاری جدید با دقت و تدبیرعمل کند و تمهیدات لازم را در هدایت دفاتر زیارتی بکار گیرد و زمان تصفیه حساب‌های ارزی را کوتاه کند.



علی‌رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ نیز با بیان این‌که بررسی عملیاتی و شناسایی نقاط ضعف و قوت شیوه جدید اعزام به عتبات در دستورکار قرار گرفته است، اظهار کرد: موضوع اعزام زمینی زائران به عراق نیز از طریق سفارت کشورمان در بغداد درحال پیگیری است.



او همچنین توجه به برنامه‌های فرهنگی را در سفرهای زیارتی بسیار مهم دانست و بیان کرد: پیوست فرهنگی بسته‌های زیارتی هسته محوری اعزام‌ها محسوب می‌شود و با هماهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای ارائه هرچه بهتر این خدمات اقدام می‌شود تا زائران بیشترین بهره معنوی را از سفرهای زیارتی ببرند.



اکبر رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ درباره وضعیت کرونا و آخرین تصمیم عربستان درباره فهرست واکسن‌های مورد تأیید برای ورود به این کشور و اعزام زائران به عمره از کشورهای اردن، عراق و مصر گزارشی داد.



معاون سازمان حج و زیارت با یادآوری این‌که برنامه‌های مقدماتی برای حج تمتع آینده نیز در سازمان حج و زیارت آغاز شده و امور اجرایی و آموزش کارگزاران در دستور کار قرار گرفته است، افزود: هرچند تاکنون قرینه و نشانه‌ای از طرف عربستان درباره حج آینده دریافت نشده است.  


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت اعزام زائرین سفر زمینی سازمان حج و زیارت ـ کار قرار اعزام زائران شیوه جدید اعزام عربستان درباره زائران به عراق اعزام زائران سفرهای زیارتی صورت هوایی سفرهای زمینی دفاتر زیارتی برای سفرهای اعزام زمینی برنامه ریزی لغو روادید عراق نیز لغو ویزا اعزام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب در دیدارِ قاریان اعزامی به حج ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه برخی از زائران ثبت‌نامی تا زمان اعزام به حج حدود ۳۰ سال در نوبت خواهند بود، میانگین سنی ۳۵ سال برای قاریان حج امسال را یادآور شد و افزود: افرادی که در سال ۸۵ برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند همچنان در صف هستند و برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند، ولی شما که با قرآن معامله کرده‌اید برای این سفر انتخاب شده‌اید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه این سفر برای بسیاری از افراد دست نیافتنی است، خطاب به قاریان اعزامی به حج گفت: قدردان حضور در سرزمین وحی باشید و از فرصت‌ها استفاده کنید.

او سپس در تبیین نکات و موارد ضروری و اثر گذار در گردهمایی بزرگ مسلمانان، اظهار کرد: با گذشت سالیان، شرایط تغییر یافته و حج امروز نسبت به دوره‌های پیشین با تغییراتی همراه بوده است. یکی از این موارد هم حضور «کاروان قرآنی نور» است که منسجم، هدف‌گذاری شده و ویژه و میزبان معنوی ضیوف الرحمن است.

نواب بیان کرد: حضور در کاروان قرانی نور و خادم قرآن بودن سخت است، ولی حفظ این عنوان با توجه به اینکه در بین مردم چهره می‌شوید سخت‌تر و شرایط برای شما متفاوت خواهد بود.

او همچنین درباره چگونگی بهره‌مندی بیشتر از فضای حج، مسئولیت‌ها و وظایفی که این قاریان در سفر حج به عهده دارند، حضور در گردهمایی‌ها و ارتباط با زائران پیش از اعزام به این سفر توصیه‌هایی داشت و در ادامه تاکید کرد: وقت‌تان را به شکلی مدیریت کنید که بیشترین استفاده را از آن ببرید و صدا و حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید. خدا هم به این کار بزرگ برکت خواهد داد.

سرپرست حجاح ایرانی همچنین گفت: اگر در جایی زائری به کمک نیاز داشت این کار را انجام دهید، چونکه بر اساس آیات قرآن، جبران خدمت با ثواب نیست بلکه با خدمت مشابه از جانب مخدوم و خداست. خدا رحمت کند حاج آقا ابوترابی را، او در عین حال که یک خادم بود به دیگران هم کمک می‌کرد حتی دست شکنجه‌گر خود را در اسارت گرفت و با خود هم‌مسیر کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اعزام کاروان‌های حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و پایان این حضور در دهه اول ماه محرم خواهد بود، از قاریان خواست که برای موسم حج برنامه‌ریزی کنند تا حضوری کاربردی و تاثیرگذار داشته باشند.

محمدتقی میرزاجانی، رئیس دبیرخانه کمیته اعزام این گروه از قاریان گفت: اعضاء این کاروان از برخی استان‌های کشور هستند و تعدادی برای نخستین بار به حج اعزام می‌شوند. این نخبگان قرانی پس از آزمون‌ها و ارزیابی‌های متعدد انتخاب شده‌اند و در مدینه و مکه، قرائت قرآن و اجرای تواشیح خواهند داشت.

او اضافه کرد: متوسط سنی این قاریان در حج امسال، ۳۵ سال است و در این کاروان، سه قاری حافظ کل قرآن، قاری برجسته و گروه تواشیح وجود دارد.

کد خبر 848197 منبع: ایسنا برچسب‌ها حج خبر ویژه حج - سازمان حج و زیارت

دیگر خبرها

  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • اعزام زائران به سفر حج از بوشهر ۴ و ۵ خرداد
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳