Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال گفت: یک مورد پنهانی، مشابه بازیکن خارجی گل‌گهر هم داشتیم.

خبرگزاری میزان - موضوع استفاده تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان از یک بازیکن گابنی به نام اریک باگناما در رقابت‌های لیگ برتر امسال برای این تیم به یک چالش بزرگ تبدیل شده است تا جایی که آن‌ها اعتقاد دارند این بازیکن به صورت قانونی و به عنوان ملی‌پوش به ایران آمده و در لیگ برتر بازی می‌کند، اما سایرین این اسناد و مدارک را رد کرده و می‌گویند این بازیکن اصلاً ملی‌پوش نیست و با سندسازی به تیم سیرجانی پیوسته است، این در حالی است که بعد از دیدار استقلال مقابل گل‌گهر سیرجان، آبی‌پوشان تهرانی شکایت سفت و سختی را علیه نماینده سیرجان مطرح کرده و حالا اعتقاد دارند باید این دیدار سه بر صفر به سود شاگردان فرهاد مجیدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با میزان اظهار داشت: بازیکنی که در فوتبال ایران بازی می‌کند از آنجایی که کارت بازی برای او صادر شده قطعاً بازیکنان غیرقانونی نیست و فقط در یک حالت اگر کارت صادر شده باشد، بازیکن غیرقانونی محسوب می‌شود و آن این است که کارت وی جعل شده باشد و هنوز این موضوع مشخص نیست. ما پرونده مشابهی را هم در ایران داشتیم که نمی‌توانم درباره آن اطلاعات بیشتری بدهم، چون به هر حال این موضوع پنهانی بوده و تمام شده است، اما در کل با امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال صحبت کردیم تا مجدداً استعلام‌های این بازیکن گابنی گرفته شود. حتی در امکان از کنفدراسیون فوتبال آفریقا هم استعلام گرفته می‌شود تا ببینیم جریان چیست. این موضوع زمان‌بر است و باید منتظر پاسخ استعلام‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در هر صورت همیشه اصل بر صحت مدارک است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. وقتی فدراسیون گابن اینچنین اذعان دارد ما باید ببینیم در چه تاریخی بوده و جزئیات آن چیست، شاید نتوانیم هر چیزی را باور کنیم، اما باز هم تاکید می‌کنم اصل بر صحت مدارک است. به هر حال تا الان کار‌های شکلی این پرونده را انجام دادیم، اما این که مصاحبه می‌کنند و تاکید می‌کنند که کمیته انضباطی باید در اسرع وقت رای را صادر کند، به نظر من فرافکنی است. می‌توان در نیم فصل دوم هم رای را داد، اما هر رایی که صادر می‌شود باید مستند باشد در غیر اینصورت در دادگاه عالی ورزش این رای شکسته می‌شود.

این مقام آگاه تاکید کرد: ما دو مقوله داریم؛ اول ماده ۲۲ قانون انضباطی فیفا است که درباره بازیکن صلاحیت دار صحبت می‌کند و دوم ماده ۶۲ قانون انضباطی فدراسیون فوتبال ایران که درباره بازیکن غیرمجاز صحبت می‌کند. ماده ۲۲ فیفا دایره گسترده‌ای دارد، اما دایره ماده ۶۲ فدراسیون ایران محدودتر است. بنابراین باید نسبت به شکایتی که شده کار‌های شکلی آن را انجام دهیم و مدارک و مستندات آن بیاید. مطمئن باشید اگر مدارک و مستندات صحیح باشد که هیچ در غیر اینصورت طبیعتاً رای را اعلام خواهیم کرد و زمان فعلا در آن مطرح نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان سه بر صفر شدن مسابقه وجود دارد، تصریح کرد: اگر مدارک این بازیکن صحت نداشته باشد شاید تنبیه او چیز دیگری جدا از آن چیزی باشد که استقلالی‌ها فکر می‌کنند. شاید هم بازی سه بر صفر شود، اما فعلاً چیزی معلوم نیست و تمام این‌ها مستلزم مدارک و مستنداتی است که به دست ما می‌رسد. اینکه استقلالی‌ها می‌گویند بازی باید سه بر صفر به شود ممکن است اصلاً اتفاق نیفتد و ممکن هم است بیفتد.

این مقام آگاه در پاسخ سوالی درباره اینکه اگر سازمان لیگ در خصوص تایید مدارک این بازیکن اشتباه کرده باشد آیا در این صورت باز هم تیم سیرجانی متنبه خواهد شد یا خیر گفت: درهرصورت سازمان لیگ متولی برگزاری رقابت‌ها محسوب می‌شود، اما متولی صحت اسنادی که ارائه می‌شود باشگاه است یعنی اگرچه سازمان لیگ مجوز‌های لازم را صادر می‌کند، اما این باشگاه‌ها هستند که باید صحت مدارک را تضمین کنند.

بیشتر بخوانید: واکنش تند باشگاه گل‌گهر به استقلال: دنبال گدایی امتیاز نباشید/ قرار به تغییر نتایج بود الان دسته اول بازی می‌کردید

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون فوتبال گل گهر سیرجان باگناما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استقلالی ها فدراسیون فوتبال گل گهر سیرجان باگناما فدراسیون فوتبال مقام آگاه صحت مدارک سه بر صفر گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی

به گزارش همشهری آنلاین اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

کد خبر 847333 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • رجبی: تراکتور می‌خواهد امتیاز بگیرد ولی استقلال «تیم تر» است/نظارت نباشد باشگاه به قهقرا می‌رود
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس