Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین بار دیگر بر اقتدار نیروهای مسلح در قبال «تهدیدهای روسیه» تاکید کرد.

او این سخنان را در روز ملی ارتش و در جریان برپایی مراسم رژه و نمایش خودروهای زرهی و تجهیزات گشت دریایی ساخت آمریکا اعلام کرد.

به گفته زلنسکی نیروهای مسلح و نظامیان کشورش در حدی از آمادگی و اقتدار قرار دارند که قادرند با هرگونه حمله از جانب روسیه مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته نیز «الکساندر گروشکو»، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که سیاستمداران مسئول در کشورهای غربی باید دیر یا زود رهبری اوکراین را وادار کنند تا به توافقات مینسک پایبند باشد.

بر اساس این گزارش، گروشکو که این سخنان را در جمع خبرنگاران مطرح می‌کرد، گفت: ما مخالف ایفای نقش ایالات متحده نیستیم، اما این نقش، به نظر ما، اول از همه باید شامل وادار کردن کی یف به رعایت کامل توافقات مینسک باشد که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

لازم به ذکر است، سفارت مسکو در وانشگتن نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کاری که واشنگتن باید انجام بدهد این است که دولت زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) را ملزم به پایبندی به توافق مینسککند.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست از گزارش ارائه شده از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا خبر داد که در آن مدعی شده‌اند که روسیه تا اوایل سال میلادی ۲۰۲۲، در تدارک تهاجمی چند وجهی علیه اوکراین است.

ادعا می‌شود که این حمله شامل ۱۷۵ هزار نیروی نظامی روس خواهد بود که حدود دو برابر تعدادی است که در رزمایش بهاره روسیه در مجاورت مرزهای اوکراین حضور داشتند. حتی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، گفته می‌شود که نیروهای روس که به تانک و تجهیزات توپخانه ای مجهز هستند؛ در چهار نقطه از مرز اوکراین مستقر شده‌اند.

همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها و لفاظی‌های آمریکا بر ضد روسیه، «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در تدارک گفتگو با یکدیگر هستند تا آنگونه که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ادعا می‌کند، روابط دو کشور به مسیری قابل پیش بینی و باثبات بازگردد، هرچند به گفته «سرگئی لاوروف» همتای روس، اقدامات اخیر واشنگتن دو کشور را به سمت و سوی مخالف سوق می‌دهد.

کد خبر 5369443

منبع: مهر

کلیدواژه: جو بایدن اوکراین سرگئی لاوروف یورو نیوز ایالات متحده امریکا آنتونی بلینکن ولادیمیر پوتین روسیه ولادیمیر زلنسکی ایالات متحده امریکا عراق ایران عربستان سعودی روسیه مذاکرات وین رژیم صهیونیستی ولادیمیر پوتین فلسطین اوکراین واشنگتن لبنان امانوئل ماکرون جورج قرداحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد