Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:32:25 GMT

احتمال ابتلا به کرونا در مبتلایان آلرژی کمتر است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۰۹۷۱

احتمال ابتلا به کرونا در مبتلایان آلرژی کمتر است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه کوئین مری لندن بیش از ۱۶۰۰۰ بزرگسال را در بریتانیا بین ماه می ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱ بررسی کردند.

آنها دریافتند که مبتلایان به تب یونجه و اگزما تقریباً ۲۵ درصد کمتر به این ویروس مبتلا می‌شوند.

علاوه بر این، افراد مبتلا به آسم، حتی اگر از داروهای استنشاقی استروئیدی استفاده می‌کردند، تقریباً ۴۰ درصد کمتر در معرض ابتلاء به کووید ۱۹ بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آنها دریافتند که برخلاف مطالعات گذشته، بیمارانی که مسن‌تر یا مرد بودند یا سایر بیماری‌های زمینه‌ای را داشتند، در معرض خطر بالا ابتلاء به عفونت نبودند.

محققان خاطرنشان می‌کنند که این مطالعه یک مطالعه مشاهده‌ای است و بنابراین نمی‌تواند علت را تعیین کند.

علاوه بر این، آنها خاطرنشان می‌کنند که این تحقیق قبل از ظهور انواع دلتا یا اُمیکرون انجام شده است، بنابراین مشخص نیست که آیا شرایط آلرژیک در برابر سویه های جدید نقش حفاظتی دارد یا خیر.

کد خبر 5369390

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 آسم و آلرژی ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید 19 آمار کرونا واکسیناسیون سکته مغزی سویه اومیکرون کرونا سازمان نظام پزشکی آلودگی هوا واکسن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معلولان سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب

آفتاب‌‌نیوز :

به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد