Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:57:40 GMT

کشف ۲۵۶میلیون تن ذخایر معدنی در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۱۳۸۸

کشف ۲۵۶میلیون تن ذخایر معدنی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در سه سال اخیر ۲۵۶میلیون تُن ذخایر معدنی در این استان کشف شده که باید به سمت جذب سرمایه گذار حرکت کرد.

داوود شهرکی در گفت وگو با ایسنا- افزود: از سال۱۳۹۷ تا کنون به میزان ۲۷میلیون تُن کانسنگ طلا و ۲۲۰میلیون تُن کانسنگ مس به ترتیب در شهرستانهای تفتان و خاش کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: بخش معدن سیستان و بلوچستان در جهت کمک به طرح‌های عمرانی سیستان و بلوچستان آمادگی کامل دارد.

وی اظهار کرد: ذخیره جدید هم با مطالعه بخش خصوصی انجام شده و هفت تن طلا در معادن میرجاوه شناسایی شده و این ظرفیت در حال افزایش است.

شهرکی افزود: 19معدن تعطیل شده از سال گذشته احیا شده و سازمان صمت استان در ارزیابی ها رتبه ششم کشوری را کسب کرده است.

وی گفت: همچنین طرح توسعه معدن آنتیموان برای افزایش تولید به 10تُن تا پایان سال از جمله طرحهای دیگری است که سه هزار میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بسته این هفته خبر‌های خوش به موضوعاتی همچون توسعه شبکه فیبر نوری، آبگیری سد‌ها در بارندگی‌های اخیر، مقام سوم سیستان و بلوچستان در رقابت‌های کوراش کشور و جاذبه‌های تجاری منطقه آزاد چابهار برای کشور تاجیکستان پرداخته است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد