Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مخلص الائمه استاندار مرکزی در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان گفت: به منظور صرفه جویی آب باید فراخوانی توسط شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی داده شود تا افرادی که طرح‌های جامع و قابل اجرا در این راستا دارند امکان مشارکت در تصمیمات بهینه را بیابند و مورد راستی آزمایی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخلص الائمه افزود: بحران آب با معضلات مدیریتی در این حوزه تنیدگی عمیقی دارد و برای حل معضل باید با تدبیر و اجرای برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی این بحران را مهار کرد.

او اضافه کرد: پژوهشکده‌ها حلقه ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه هستند و حضور این افراد در کارگروه‌های استان مرکزی ارتقای علمی و پختگی تصمیمات اجرایی را موجب می‌شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: بحران آب مسئله‌ای در سطح ملی است و ۳۱ استان کشور در فرآیند حل این معضل مشترک هستند و به تنهایی نمی‌توان گره از مشکلات گشود.

او ادامه داد: تفاوت ما با همسایگان جنوبی کشور در این است که آنان با پدیده بی‌آبی و آب شیرین کردن روبه رو هستند و ما با کم‌آبی و صرفه جویی در آب مواجه هستیم.


آمره مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی هم گفت: نصب کنتور‌های حجمی، تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه و اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری چاه‌های مجاز از جمله محور‌های اجرای برنامه سازگاری با کم ابی بوده و تا پایان برنامه هفتم بر روی پنج هزار و ۸۵۰ چاه باید کنتور نصب شود.

آمره افزود: نصب کنتور‌های حجمی، صرفه‌جویی ۹۰ میلیون متر مکعبی آب سفره‌های زیر زمینی را در این مدت به همراه دارد و هزار و ۲۷ چاه غیر مجاز در استان وجود دارد که ۵۰۰ چاه آن تاکنون پر شده و ۵۰۰ چاه نیز باید تعیین و تکلیف شود.

زندیه وکیلی معاون امور عمرانی استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: برنامه سازگاری با کم آبی این استان به تصویب رسیده و برای اجرا ابلاغ شده‌است.

زندیه وکیلی افزود: آب سد کمال صالح با هدف افزایش کیفیت آب آشامیدنی شهر اراک به این کلانشهر منتقل شده و اکنون عملیات اجرایی انتقال آب این سد به رینگ جنوبی شهر در حال انجام است و طرح خط انتقال به رینگ شمالی شهر اراک هم سال گذشته به بهره‌برداری رسیده‌است.

او اضافه کرد: میزان بارندگی استان پاییزامسال تاکنون ۷۷ میلیمتر بود که نسبت به بلند مدت وضعیت مناسبی داشته است و ۴۸ میلیون متر مکعب آب اکنون در سد کمال صالح و ۱۱۰ میلیون متر مکعب در سد ساوه وجود دارد که نسبت به پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.

زندیه وکیلی معاون امور عمرانی استاندار مرکزی ادامه داد: حجم آب سد کمال صالح در مدت مشابه سال گذشته ۷۵ میلیون متر مکعب و سد کمال صالح ۱۹۴ میلیون متر مکعب بوده است.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کم آبی تنش آبی استان مرکزی میلیون متر مکعب استاندار مرکزی سازگاری با کم سد کمال صالح استان مرکزی صرفه جویی کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: تولید آب شرب در این جزیره توسط دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن است که هزینه‌های میلیاردی به دنبال دارد. - اخبار استانها -

شهرام داوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: در حال حاضر برای تولید هر مترمکعب آب در جزیره قشم باید 25 هزار تومان پرداخت کرد که 17 هزار تومان آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط تولید آب بسیار گران است و باید در مصرف آن صرفه‌جویی کرد، تصریح کرد: برای تامین آب شرب جزیره، سازمان منطقه آزاد قشم رقمی در حدود 224 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به طرحهای آبرسانی اجرا شده در جهت افزایش تولید آب در قشم، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال میزان تولید آب در این منطقه از 23 به 27 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

داوری قدیمی بودن لوله‌های انتقال آب در برخی از مناطق قشم به ویژه در بافت قدیم را از جمله مشکلات حال حاضر آبرسانی در این جزیره عنوان کرد و گفت: نوسازی این خطوط انتقال از برنامه‌های مهم این شرکت است که امیدواریم بتوانیم در سالجاری بخش قابل توجهی از آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند