Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان  ابراز داشت: تابلوی هشدار تردد یوزپلنگ در فاصله‌های مختلف در محور تهران- مشهد در محدوده میاندشت عباس آباد میامی در شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان نصب شده تا رانندگان در طول مسیر، به منظور حفظ جان این گونه ارزشمند در صورت عبورشان از محور، هوشیار باشند و با احتیاط رانندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ۲۴ تابلوی هشدار تردد یوزپلنگ نصب شده در محور تهران- مشهد در محدوده میاندشت عباس آباد در شهرستان میامی استان سمنان ۱۲ تابلو در مسیر رفت و ۱۲ تابلو در مسیر برگشت قرار دارد تا به رانندگان حضور یوزپلنگ را به منظور جلوگیری از تصادف هشدار دهد.

تابلو و حصار کمک برای هشدار به رانندگان عبوری

وی اضافه کرد: حصارکشی در پنج کیلومتر از مسیر رفت و برگشت در محور تهران- مشهد در محدوده میاندشت عباس آباد در شهرستان میامی استان سمنان از دیگر اقدامات برای حفظ جان گونه ارزشمند یوزپلنگ است و اکنون با توجه به افزایش قیمت چشمگیر حصار، راهکار کاهش سرعت و نصب تابلوی هشدار مورد توجه قرار گرفته است.

عبدوس یادآور شد: کاهش سرعت در بخشی از جاده ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان نیز برای حفظ گونه ارزشمند یوزپلنگ‌ها موثر بود و اکنون با اقدامات انجام شده تلفات تصادف‌های جاده‌ای یوزپلنگ و دیگر جانوران در این محدوده به صفر رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اظهار داشت: کاهش سرعت در فاصله بین کاروانسرای میاندشت میامی تا روستای عباس آباد یعنی محدوده عبور یوزپلنگ، به منظور جلوگیری از کشته شدن این گونه ارزشمند جانوری کشور، اعمال شد.

تلف شدن هفت قلاده یوز در کمتر از ۱۰ سال

وی با بیان اینکه هفت قلاده یوزپلنگ در محور میاندشت- عباس آباد در سال‌های ١٣٨٩ تا ١٣٩٧ در اثر تصادف‌های جاده‌ای تلف شدند، خاطر نشان کرد: اجرای طرح ایمن سازی این محور، برای حفظ باقیمانده‌های تنوع زیستی کشور امری ضروری و حیاتی است.

عبدوس اضافه کرد: بهترین زیستگاه یوزپلنگ ایرانی منطقه ۱۰۰ هزار هکتاری پارک ملی توران در شرق استان سمنان است، اما قلمرو زیستی این گونه ارزشمند ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر فراتر گزارش شده و بر همین اساس در تمام منطقه توران تمهیدات برای حفظ جان یوزپلنگ باید در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: افزایش نصب علائم هشداردهنده، نصب دوربین‌های کنترل سرعت و نیز نور شب در محور میاندشت- عباس آباد که قلمرو حرکت گونه‌های نادر حیات وحش مانند یوزپلنگ است، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بیان کرد: ۱۰۰ درصد محدوده پارک ملی توران و بخش‌هایی از محدوده امن که بهترین زیستگاه یوز آسیایی است، به منظور حفاظت از جان یوزپلنگ، از آغل و دام آزادسازی شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یوزپلنگ آسیایی مشهد در محدوده گونه ارزشمند استان سمنان عباس آباد برای حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور کرج چالوس یک طرفه شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، زندی فر با بیان اینکه این محدودیت به سبب کاهش بار ترافیکی و بازگشت سفر به سمت کرج و تهران صورت گرفته است گفت: در حال حاضر تردد از سمت شمال به جنوب انجام می شود

وی گفت: اکنون تردد از میدان امیرکبیر تا شهرستانک فقط برای افراد بومی میسر است.

زندی فر با اشاره به ریزش سنگ در شب گذشته در محور کرج چالوس گفت: با تلاش راهداران انسداد برطرف شده و اکنون تردد در جریان است.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد/ ترافیک نیمه سنگین
  • تصادف تارا و پراید در بویین میاندشت 4 کشته و 3 زخمی برجای گذاشت
  • برخورد تارا و پراید در محور بویین میاندشت / ۴ کشته و ۳ مصدوم
  • برخورد تارا و پراید در محور بویین میاندشت ۴ کشته و ۳ مصدوم داشت
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • محور کرج چالوس یک طرفه شد