Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رییس موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: با تغییر نسل کشاورزان و تعداد زیاد بهره‌برداران، برای تولید برنج آموزش و ترویج از طریق رسانه‌ها بیش از پیش باید انجام شود.

مریم حسینی در گفت و گو با ایسنا در خصوص تدابیری که برای کمبود آب در کشت برنج اندیشیده شده است، گفت: رقم کیان برنج متحمل به خشکی معرفی شده و کشت این رقم در سال جاری به صورت پایلوت انجام شده و در سال زراعی آینده در سطح وسیع تر توسعه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر کشت ارقام متحمل به خشکی، کشت ارقام زودرس، رعایت تقویم زراعی متناسب با آب در دسترس و انجام توصیه‌های به‌زراعی می‌تواند به پایداری تولید منجر شود. موسسه تحقیقات برنج کشور در ۳ گروه ارقام پر پتانسیل، خوش کیفیت و ارقام متحمل به تنش رقم معرفی کرده است.

حسینی، راهکارها و آینده پژوهی در خصوص تغییرات اقلیمی پیش رو را معرفی ارقام جدید متحمل به تنش‌ها به ویژه خشکی و شوری، تنوع بخشی به ژرم پلاسم بر شمرد.

رییس موسسه تحقیقات برنج کشور با اشاره به ضرورت کاهش هزینه‌های تولید به توسعه مکانیزاسیون، هوشمندسازی و کشاورزی دقیق خاطرنشان کرد: از آنجای که که میزان مالکیت سطح شالیزارها به طور میانگین کم است و با تغییر نسل کشاورزان و تعداد زیاد بهره‌برداران، آموزش و ترویج از طریق رسانه‌ها بیش از پیش باید انجام شود.

وی به طرح افزایش تولید برنج که توسط وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده است، اشاره کرد و گفت: در این طرح علاوه بر افزایش تولید در واحد سطح، مقرر است کشاورزی قراردادی و بسته های حمایتی جهت تامین نهاده ها در اختیار شالیکاران استان های گیلان و مازندران قرار دهد.   

انتهای پیام    

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  بخشدار هزار مسجد کلات گفت: با آغاز خزانه گیری برنج فصل تولید و کشت برنج دراین بخش وارد مرحله جدیدی شده است.

جواد دولتخواه افزود: خزانه نزد شالی کاران از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به طور معمول در هر ۱۰۰ متر مربع خزانه در شرایط مناسب از نظر آب، نور و فضا حداکثر ۳۰ کیلوگرم بذر نگهداری می شود.

وی ادامه داد: بذرهای داخل خزانه بعد از گذشت دو تا سه هفته برای نشا آماده می شوند.

دولتخواه اظهارکرد: جمعیت این بخش هشت هزار نفر بوده که چهار هزار نفر از این تعداد در شهر لاین و بقیه در ۱۳ روستای سکونت دارند و شغل همه آنها کشاورزی و تولید برنج است.

 رقم  دم سیاه معروف ترین رقم محصول تولیدی این خطه است.

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد