Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حیاس حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منابع طبیعی شهرستان هلیلان در راستای حفاظت و صیانت از جنگل‌ها که از مهمترین سرمایه‌های ملی و منابع طبیعی محسوب می‌شوند، اقدامات پیشگیرانه زیادی انجام داده است.

وی گفت: از جمله این اقدامات توزیع ۱۰۰ دستگاه پنل خورشیدی و آبگرمکن در راستای الگوی مصرف و سوخت‌های فسیلی و ۶۰ دستگاه تنور گازی پخت نان و به کارگیری تعداد ۶ نفر دیده بان فصلی در نقاط حساس جنگلی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی عنوان کرد: این اقدامات به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی هلیلان با اشاره به طرح توسعه نهالستان هلیلان، افزود: این نهالستان با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار اصله در سال بر مبنای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور برای زراعت چوب با تولید گونه اکالیپتوس ایجاد شده است.

کد خبر 5369546

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی ایلام انرژی خورشیدی بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه معلولان گرگان واکسن کرونا ایلام سازمان تبلیغات اسلامی شیراز لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کاشفی ظهر یکشنبه در نشست خبری به میزبانی بسیج سازندگی سمنان، ضمن بیان اینکه ایجاد نیروگاه‌های کوچک مقیاس در روستاها و مناطق محروم یکی از اقدامات حوزه محرومیت زدایی است، تاکید کرد: برق تولیدی این نیروگاه‌ها از خانواده‌های محروم خریداری و در نتیجه مفر درآمدی برای این نوع خانواده‌ها مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی، شرکت برق و کمیته امداد استان سمنان در این ارتباط با هم همکاری می‌کنند، افزود: ایجاد ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس با مشارکت کمیته امداد استان سمنان در سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده اما تلاش می‌کنیم در سال جاری ۳۵۰ نیروگاه محقق شود.

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با کمیته امداد استان در این ارتباط خبر داد و افزود: برخی از نیروگاه‌های کوچک مقیاس خانگی در استان طی هفته بسیج سازندگی افتتاح می‌شود.

کاشفی بیان کرد: ۴۹۶ متقاضی احداث نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در روستاهای استان سمنان وجود دارد که توسط کمیته امداد احصا برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس تسهیلات دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس در روستاهای استان سمنان نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات داده شده است، گفت: تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه تأمین می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان همچنین گفت: ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در روستاهای استان طی هفته بسیج سازندگی و با حضور مسئولان به بهره برداری خواهد رسید که کمک خوبی به لحاظ اقتصادی به خانواده‌ها می‌کند.

کد خبر 6097412

دیگر خبرها

  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات