Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد آشوری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در مرداد که دولت کار خود را آغاز کرد، وضعیت کرونا بشدت بحرانی بود و تعداد واکسنی که در کشور در اختیار بود، به قدری کم بود که سهمیه مناسبی به هر کدام از استان‌ها اختصاص نمی‌یافت اما دولت سیزدهم با تحرک خوبی در حوزه بهداشت و درمان توانست انبوهی از واکسن را در مدت کوتاهی وارد و تولید داخلی را نیز تقویت کند و اکنون از مرز تزریق 107 میلیون دوز واکسن در کشور عبور کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحرک بخشی به اقتصاد حوزه مسکن و برنامه ریزی منسجم برای تولید سالی یک میلیون منزل مسکونی از یک سو می‌تواند به رفع مشکلات این حوزه کمک کند و از سوی دیگر دهها صنعت و بخش مرتبط با حوزه مسکن را فعال ساخته و پای کار بیاورد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی با بیان این که شرطی ساختن اقتصاد سبب التهاب و اثرگذاری منفی بر ساختار اجتماعی کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش دولت برای جداسازی دو مقوله مذاکرات و معیشت مردم از طریق تحرک بخشی به ساختارهای اقتصادی به منظور انجام واردات کالاهای اساسی و تأمین ارز مورد نیاز برای انجام این معاملات و تزریق مناسب و منسجم ارز به بازار از جمله دیگر اقداماتی است که باید آن را از بخشهای مهم کارنامه 100 روز دولت بدانیم.

آشوری تأکید کرد: دولت سیزدهم عزم خود را برای مردمی ساختن اقتصاد نشان داده و این موضوع که یکی از شعارهای آقای رییسی در انتخابات نیز بود، اکنون در حال اجرایی شدن است و باید به دولت در این زمینه کمک کنیم و مجلس شورای اسلامی نیز تلاش کرده تا با اقدام به موقع در زمینه تصویب طرح‌ها و لوایح مورد نیاز برای این منظور به کمک دولت بیاید.

وی همگرایی میان قوا را نیز در ماه‌های اخیر مورد اشاره قرار داد و عنوان داشت: محصول این همگرایی باید در خدمت‌رسانی به مردم و گره‌گشایی از مشکلات نمود پیدا کند که البته جهت‌گیری قوا نیز در همین سمت است.

آشوری بروز برخی مشکلات در کشور را ناشی از انباشت مشکلات گذشته برشمرد و گفت: اتفاقات مرتبط با بحران آب یک شبه به وجود نیامده اما باید با نگاه دقیق علمی و فنی به موضوع و البته چاره اندیشی اساسی برای صنایع آب‌بر موجود در فلات مرکزی کشور که به اشتباه در این نقاط جانمایی شده‌اند، مانع از تداوم بحران و گسترش آن به سمت مردم شد.

این عضو مجمع نمایندگان هرمزگان پیشنهاد داد: بسیاری از این صنایع آب‌بر می‌توانند در یک مکانیزم اصولی به سواحل مکران منتقل شوند و ما در دنیا نیز موارد مختلفی از جابجایی صنایع بزرگ  را شاهد بوده‌ایم. از سوی دیگر اگر طرحی برای احداث مجتمع‌های آب‌شیرین‌کن و انتقال آن به فلات مرکزی کشور در دست طراحی است، این طرح‌های می‌بایست به سمت سواحل مکران سوق یابد تا هم توسعه آن منطقه را بدنبال داشته و هم از اثرات منفی زیست‌محیطی در خلیج فارس جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 88055

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد آشوری نماینده بندرعباس 100 روزگی دولت هرمزگان محیط زیست آبشیرین کن توسعه سواحل مکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی اظهار کرد: باید نگاه قوی‌تری نسبت به ورزش زورخانه‌ای صورت بگیرد، مردم و مسئولین به این ورزش، ورزش کاران و مشکلاتی که دارند، توجه داشته باشند.

وی درباره روز ایمنی حمل و نقل بیان داشت: ضایعات انسانی و اقتصادی که در این زمینه مواجه هستیم، باید تلاش مسئولین بیشتر شود و ایمنی را در این جهت تدارک ببینند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل مهم درون نظام اسلامی می‌باشد، امسال مسئله جهش تولید با مشارکت مردم و حضور همه جانبه مردم در همه عرصه‌ها می‌باشد؛ شوراها نیازمند حمایت هستند.

وی به گلایه شوراها اشاره و یادآور شد: توجه لازم به شوراها نمی‌شود، مطالبات را شوراها درست بیان کنند و آنچه در صحنه می‌باشد را منتقل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به مسئولین اظهار کرد: مسئولین توجه لازم را به شوراها داشته باشند تا مشکلات مردم کاهش یابد.

وی درباره روز معلم و شهادت شهید مطهری اذعان داشت: آینده سازان مملکت در اختیار آموزش و پرورش می‌باشند، تربیت و جهت دهی فکری، اخلاقی، ایمانی، علمی و … جوانان و نوجوان توسط معلمین صورت می‌گیرد، معلمین انگیزه در خود ایجاد کنند و پرتوان به سمت تربیت نسل مفید پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و با بیان اینکه پایگاه نماز جمعه، پایگاه مردمی و حامی دولت است، خاطرنشان کرد: افتخار نماز جمعه و تریبون نماز جمعه آن است که ضرورت مردم را بیان کند و مردم با رعایت موازین مطالبات خود را بیان کنند؛ مسئولینی که حضور مستمر در نماز جمعه دارند باید شنوای مطالبات مردم باشند.

وی با اشاره به روز جهانی کار و کارگر و مطالبات آنان افزود: عمده حرف کارگران آن است که توسط مسئولین حرف‌هایشان شنیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به مسئولین در زمینه مشکلات کارگران گفت: مسئولین فرصت ایجاد کنند تا حرف‌ها رو در رو گفته شود یا خود مسئولین خلع را پرکنند و نسبت به رفع مشکلات تلاش کنند، اگر موفق نشدند؛ در نماز جمعه با رعایت موازین مشکلات بیان تا مشکلات مرتفع شود.

وی خطاب به رسانه‌ها بیان داشت: مطالبات مردم را رسانه‌ها منعکس کنند؛ با رعایت اخلاق رسانه‌ای به ویژه در این دولت با حضور فعال میدانی به آنها پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مطالبات مردم در زمینه مسکن، راه آهن، پرداخت طلب‌های مردم، مصوبات سفر دوم ریس جمهور و… همه باید سالم هم افزایی صورت بگیرد؛ رسانه‌ها، مسئولین، همه کمک کنند تا بتوان جایگاه عملی را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه بین الملل بعد از وقایع طوفان الاقصی، قدرت نمایی یمن و عملیات وعده صادق شاهد سرعت تغییر هستیم، خاطر نشان کرد: افکار جهانی تغییر یافته؛ در دل آمریکا دانشگاه‌های معتبر آمریکا علیه حکومت خودشان به نفع فلسطین و غزه شعار می‌دهند؛ آمریکا به شدت از آن در حراس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی اقتدار را ایجاد کرده و این حرکت به جایگاه خود و مقصد خود می‌رسد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت:
یک سری مسائل که مرتبط با کلان جامعه در جهت سیرت، آگاهی و دانش جامعه است باید در اختیار مردم باشد؛ نباید همه چیز شفاف باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اصل اخلاقی تغافل تصریح کرد: از اشکالات یکدیگر چشم پوشی کنید زیرا آشکاری بسیاری از ایرادات ناامیدی و یاس در جامعه ایجاد و روند جامعه را کند می‌شود.

کد خبر 6089158

دیگر خبرها

  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت