Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند هفته قبل انتخاباتی برگزار شده. لیستی واحد را همه کنار هم تشکیل دادند . لیستی متشکل از المپین های رشته های مختلف. دو نفر از کشتی، دو نفر دوومیدانی از تکواندو و کاراته و وزنه برداری تا قایقرانی و بدمینتون و رشته های دیگر.

تازه فوتبالیست ها هم نیامدند و جایی بین رای دهنده ها هم نداشتند.

مکانیسمی شبیه همان مسیری که ۴ سال قبل اتفاق افتاده بود و در نهایتش این بار قهرمانانی بیشتر رای آوردند و شگفتیساز شدند که شاید خیلی های شان کمتر در دید بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بالاترین رای رسیده به سجاد گنج زاده . پسری مودب از کاراتهکاها که نخستین طلایی تاریخ کاراته ایران در المپیک است. همان پسری که با ضربه غیرورزشی حریف عربستانی رویزمین افتاد اما انگار طلاییبودن بر طالعش نوشته شده. او همان پسری است که تمام ۲۰ ماه گذشته در دل کرونا میان همهتمرینات سخت برای المپیک نتوانست گوشه ای بنشیند ، کیسه برنج وقوطی روغن و دبه آب آشامیدنی  در دست به نقطهصفر مرزی میرجاوه می رفت تا کودکان سیستان و بلوچستان بیش از این حس تنهایی و بی کسی نکنند. 

او که کنار جمعی از باقی ورزشکاران وطنش نشان دادند همه دنیای شان زرق و برق روزهای قهرمانی نیست. می توانندجایی کاری کنند که نه خبری از آقاهاست و نه آقازاده ها پس بیل دستش می گرفت و مدرسه می ساخت و این رفتارها بودکه حتی در رقابت با پسر با اخلاق و دوست داشتنی همه مردم ایران یعنی حسن جان یزدانی، رای اول را از بچه هایورزشکار گرفت.

اما در همان جمع ۱۹ نفره که رای آوردند هم باز ترکیبی از طیف های مختلف قهرمان های ورزشی حضور داشت. ازاحسان حدادی و شهربانو منصوریان و فرزانه فصیهی تا بچه های کمتر در رسانه ‌و شبکه های اجتماعی چون امینبوداغی و محمد باقری معتمد و مجتبی عابدینی و ثریا آقایی.

بچه هایی که همگی یک ویژگی مشخص دارند. قهرمان هایی المپیک رفته . حالا با مدال یا بی مدال.

بچه هایی که دور هم جمع شده اند تا برای ۴ سال یکی شان عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، عضو کمیسیونورزشکاران Ioc و صاحب ۶ رای در انتخاب رئیس آینده کمیته المپیک باشند. نهادی که به زودی انتخاباتش برگزار خواهدشد و احتمالا همه حواشی این روزها و این صف کشی قهرمانان جلوی هم سهم خواهی پدرخوانده های پشت صحنه برایآن رویداد است.

رویدادی که برای اولین بار با اساسنامه جدید و دخالت کمتر دولتی برگزار خواهد شد.

ماجرای تلخ اما این همه حاشیه و قهر و رودرروی هم قرار گرفتن این قهرمانان است. اینکه دوقطبی تلخ بهداد سلیمی وحمید سوریان ایجاد شود. اینکه یک سو بشود احسان حدادی ، علی دبیر، هادی ساعی و آرش میر اسماعیلی و سویدیگر باید شاهد حضور بچه هایی چون باقری معتمد، نجمه خدمتی و تک تک بچه هایی که رای ازمجمع و خانواده ورزششرکت کننده در انتخابات رای گرفته اند باشیم.

اینکه حسن یزدانی و گرایی را در حالت تخاصم با بچه های قهرمانی چون سجاد گنج زاده و بهداد سلیمی ببینیم چه سودی برای ورزش مان دارد.

بچه هایی که اکثرا شانس های اول مدال آوری کاروان ورزش مان در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین خواهند بود. بچه هاییکه این رقابت برای چند تایی شان چون احسان حدادی احتمالا آخرین آوردگاه است. چرا باید این بچه ها را روبروی همقرار دهیم؟ شمایی که پشت این دعوایید یادتان باشد این میدان میدان ورزش است نه سیاست. اینجا جای این برخوردهای خصمانه و خشمگین و عصبی نیست.

فرقی ندارد کدام تان و با چه هدفی بر این آتش اختلاف می دمید. تسویه حساب های تان را کاش جایی خارج از ورزش پیگیری کنید . فرقی ندارد که کدام تان بیشتر مقصرید یا کدام یک کمتر.

فرقی هم ندارد که اسم تان حمید سجادی باشد، مهدی علی نژاد، رضا صالحی امیری، هادی ساعی یا علیرضا دبیر وآرش میراسماعیلی. این بچه ها را به جان هم نیاندزاید. دودش به چشم تن نحیف ورزش مان می رود.

۴۱۴۱

کد خبر 1580333

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علیرضا دبیر کمیته ملی المپیک رضا صالحی امیری بهداد سلیمی سجاد گنج زاده احسان حدادی نجمه خدمتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاگردان نکونام میزبان یک استقلالی متفاوت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، چند روز پیش بود که ویدیویی در صفحه اینستاگرامی ورزش سه منتشر شد که طی آن، یک هوادار علاقه مند به فوتبال که دچار معلولیت بود، در یک زمین چمن مصنوعی، با دست مشغول انجام فوتبال بود آن هم در میان هم تیمی ها و رقبایی که همگی به صورت جدی و به شکل عادی، در حال انجام فوتبال با پاهایشان بودند.

انتشار این ویدیو بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت و این هوادار علاقه مند به فوتبال مورد ستایش همگان قرار گرفت که با وجود معلولیت در پاهایش، اما به مانند یک رقیب قدرتمند و قابل احترام، مشغول انجام بازی فوتبال است، جوانی که محمدجواد نصیرمقدم نام دارد.

رسانه رسمی استقلال با انتشار تصویری از حضور محمدجواد نصیرمقدم در تمرین امروز آبی ها نوشته است:

نصیرمقدم بعد از انتشار این ویدیو در گفت‌وگویی اعلام کرد به استقلال علاقه زیادی دارد و امیدوار است روزی در تمرین تیم محبوبش حاضر شود‌ که امروز این اتفاق با دعوت جواد نکونام سرمربی استقلال رخ داد.

محمدجواد علاوه بر دیدار با مربیان و بازیکنان استقلال، به تماشای تمرین نشست و در پایان هم کنار بازیکنان فوتبال بازی کرد. همچنین جواد نکونام لباس استقلال را به این هوادار عزیز هدیه داد و تصویری هم به یادگار، با یکدیگر ثبت کردند.

دیگر خبرها

  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند
  • پهلوانی به قامت «حیدر»
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رؤیا / مرادی: هدف مشترک داریم
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رویا
  • تصاویر ورزش مختلط در لواسان که باعث برکناری شد
  • تصاویر ورزش مختلط دخترها در لواسان که باعث برکناری شد
  • شاگردان نکونام میزبان یک استقلالی متفاوت (عکس)
  • (ویدئو) جنجال تمرین مختلط ورزش رزمی در لواسان