Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره می‎گوید دیدارهای دیپلماتیک درون منطقه‌ای اخیر از وقوع تغییرات در معادلات منطقه‌ای خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، سفر مقام ارشد امنیت ملی امارات به ایران برای توسعه روابط، در پی تلاش عربستان برای حل اختلاف‌ها با ایران، از وقوع تغییرات گسترده در معادلات منطقه‌ای حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: علت اهمیت حملات بی سابقه ارتش یمن به عربستان

به گزارش «الجزیره»، مقام‌های اماراتی تاکید دارند که خواهان بهبود روابط گرم و برادرانه با ایران به عنوان قدرت ژئوپلتیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، «طحنون بن زاید آل نهیان»، مشاور امنیت ملی امارات به ایران سفر کرد تا گفت‎وگوهایی در سطح بالا انجام دهد؛ این اقدام نشانه‌ای از آب شدن یخ روابط میان دو کشور است.

«انور قرقاش»، مشاور رئیس دولت امارات در امور خارجی، با انتشار توییتی، اهداف سفر مشاور امنیت ملی این کشور به تهران را تشریح کرد.

«قرقاش»، نوشت «سفر شیخ طحنون بن زاید به تهران در ادامه تلاش‌های امارات با هدف تقویت پل‌های ارتباطی و همکاری در منطقه براساس منافع ملی، انجام می‌شود.»

وی افزود «امارات به دنبال تقویت ثبات و رفاه منطقه‌ای از طریق توسعه روابط مثبت از طریق گفت و گوی مبتنی بر دیدگاه‌های مشترک و مدیریت متفاوت است.»

پیشتر از این نیز، عربستان برای حل اختلاف‌های خود با ایران، مذاکرات مستقیمی با تهران انجام داده بود.

ایران و عربستان از ماه آوریل گذشته تاکنون چهار دور مذاکره با میانجیگری عراق را برگزار کرده‎اند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو امارات ایران قرقاش عراق تهران دولت امارات عربستان منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های کره شمالی گزارش دادند که یک هیات بلندپایه دیپلماتیک کره شمالی برای اولین بار پس از پاندمی کرونا به ایران سفر کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد: خبرگزاری رسمی کره شمالی، امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که هیات پیونگ‌یانگ به ریاست «یون جونگ هو» وزیر روابط اقتصادی خارجی کره شمالی، روز سه‌شنبه عازم ایران شد. این رسانه جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

آخرین باری که مقامات ارشد کره شمالی به ایران سفر کردند، اوت ۲۰۱۹ بود که در آن،‌ هیاتی به ریاست نائب‌رییس پارلمان کره جنوبی، سفری یک‌هفته‌ای به ایران داشت. دو کشور تا پیش از بسته شدن مرزهای کره شمالی، روابط دیپلماتیک فعالانه‌ای داشتند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در تلاش است ارتباط خود با کشورهای رقیب آمریکا را حفظ کند.

دیگر خبرها

  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • این ستاره استقلالی را منچسترسیتی می‌خواست!
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • موشک های ایران به اسرائیل برخورد کرد یا نه؟ | ببینید