Web Analytics Made Easy - Statcounter

– اخبار اقتصادی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در نشست توسعه همکاری های اقتصادی و‌صنعتی جمهوری اسلامی ایران و  عراق گفت: ما همیشه در روابط منطقه ای به ویژه با دولت عراق عزم جدی داشته ایم که بایستی سطح روابط فعلی با سرعت بیشتری توسعه یابد، این هم به دلیل شرایط استراتژیک دو کشور ایران و عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آل اسحاق، هم اکنون روابط برادرانه ای با عراق داریم و در دولت جدید عزم جدی تری برای توسعه روابط به خصوص در حوزه اقتصادی وجود دارد. همچنین باید توجه داشت که اقلیم کردستان عراق جایگاه ویژه تری برای روابط تجاری و اقتصادی دارد، در خود اقلیم، کرکوک نقش قلب منطقه عراق را دارد و کرکوک می تواند نقش شاهراهی و کلیدی ایفا کند.

وی افزود، موقعیت کرکوک از نظر اقتصادی چه در حوزه نفت و انرژی و چه حوزه کشاورزی و صنعت شرایط بسیار خوبی دارد که ظرفیت  قابل توجهی نیز برخوردار است. ما در چشم انداز توسعه روابط اقتصادی با عراق هدف 20 میلیارد دلاری داریم که دور از ذهن نیست و تا اینجا ۱۷ درصد هم رشد روابط اقتصادی را داشته ایم.

به گفته رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اگر بخواهیم این روابط پایدار باشد، باید بلند مدت فکر کنیم و سرمایه گذاری های مشترک می توان باعث توسعه این روابط شود. ما بعد از چین بیشترین مراودات را با کشور عراق داریم که مشخص می کند حوزه اقتصادی عراق چه جایگاه ویژه ای برای کشور ما دارد.

امکانات توسعه ای ما با اقلیم کردستان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و عزم بر این است که مشکلات و بروکراسی های اداری به سرعت مرتفع شود، بر این اساس میتوان این نوید را داد که چشم انداز روابط ایران و اقلیم کردستان بسیار روشن است.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کشور عراق کشور عراق ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان میزبان عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا و هیئت همراه بود.

در این دیدار دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفتگو کردند.

زارع پور، توسعه روابط با کشور‌های آفریقای به ویژه تانزانیا را راهبرد دولت جمهوری اسلامی دانست و برای گام بر داشتن در این مسیر اعلام آمادگی کرد.

وی با تشریح فعالیت‌های وزارت ارتباطات در حوزه هایی، چون توسعه ارتباطات، پست، پست بانک و صنعت فضایی، تأکید کرد: هر یک از این حوزه‌ها به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

وزیر ارتباطات همچنین آمادگی کشورمان را برای توسعه ارتباطات ثابت در تانزانیا بر پایه شبکه فیبرنوری و توسعه دولت الکترونیکی اعلام کرد. 

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی مشترک با حضور معاونان وزرای دو کشور برای بررسی موضوعات همکاری دوجانبه و نهایی کردن توافقات این نشست شد. 

عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا نیز در این دیدار ابتدا از مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن امکان دیدار صمیمانه با رئیس جمهوری تقدیر کرد.

 وی افزود: میزبانی و مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی نشان از اهمیت روابط این کشور با کشور‌های آفریقایی دارد و ما نیز با درک این اهمیت آماده توسعه روابط هستیم. 

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا با انتقاد از انحصار پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی، تاکید کرد: پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی اکنون به تهدیدی علیه بنیان خانواده‌ها تبدیل شده است و همین امر ضرورت راه اندازی پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی متناسب با فرهنگ کشورمان را بیش از پیش نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تانزانیا بتواند از ظرفیت‌های شرکت‌های فعال در این حوزه بهره‌مند شود و این قول را داد که این ظرفیت را برای توسعه روابط دو کشور به کار ببرد.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا در خاتمه از آموزش دانش آموزان تانزانیایی توسط اپراتور‌های ایرانی در راستای مسوولیت اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد