Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگرچند سالی به گذشته بر گردیم، در حدود هفت یا هشت سال پیش، ارز دیجیتالی به نام بیت کوین بود که در بهترین حالت میشد با آن یک پیتزا خرید. تقریبا تا سال ۲۰۱۷ روند گمنامی و کم ارزشی بیت کوین و به طور کلی ارز های دیجیتال ادامه داشت تا اینکه از این سال به بعد اقبال عمومی و شرکت های فناوری به این تکنولوژی افزایش پیدا کرد و در نهایت که در سال ۲۰۲۱ قرار داریم، بیت کوین سقف قیمتی ۶۵ هزار دلار را هم لمس کرده و بقیه ارز های دیجیتال هم رشد چشمگیر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله این است که فناوری بلاکچین و ارز های دیجیتال تازه در شروع مسیر و اول راه قرار گرفته اند و قرار است که در آینده شاهد تحولات زیادی باشیم. از همین رو سرمایه گذاران بزرگ و شرکت های فناوری، ارز های دیجیتال را در سبد سرمایه گذاری خودشان دارند و روی آینده این صنعت حساب ویژه ای باز کرده اند. البته مردم عادی هم در تلاش هستند تا با سرمایه های خرد و کلان خودشان، سهمی در این بازار پر سود و جذاب داشته باشند. در این مقاله قصد داریم در مورد خرید بیت کوین، خرید آلت کوین ها و به طور کلی خرید ارز دیجیتال صحبت کنیم و بهترین و ساده ترین شیوه های خرید را شرح دهیم. به طور کلی در این مقاله قرار است در مورد چیستی ارز های دیجیتال، خرید ارز دیجیتال و با کم درد سر ترین و مطمئن ترین روش خرید ارز دیجیتال آشنا بشویم. توصیه می کنیم که این مقاله را کامل بخوانید.

 

ارز دیجیتال چیست ؟

قبل از خرید بیت کوین و خرید ارز دیجیتال، بهتر است در ابتدا یک ذهنیت کلی از مقوله بلاکچین و ارز های دیجیتال داشته باشیم. نخست توضیح خواهیم داد که ارز دیجیتال چیست و فناوری پشتیبان آن یعنی بلاکچین به چه شکل عمل می کند. بانک ها و به طور کلی سیستم های پرداخت و انتقال پول در دنیا، همواره به عنوان یک واسطه عمل کرده اند و با دریافت حق الزحمه خودشان تحت عنوان کارمزد، مبالغ را بین حساب گیرنده و فرستنده جابجا کرده اند. علیرغم این که بانک ها صرفا نقش واسطه داشتند اما از این فرصت و امتیاز به بهترین شکل برای قدرت بخشیدن به خودشان و همین طور دولت های پشتیبان آن ها استفاده کرده اند. دولت ها و بانک ها به خودشان اجازه داده اند تا به عنوان یک واسطه، بر تراکنش افراد محدودیت اعمال کنند و حتی در صورت لزوم دارایی های یک شخص یا نهاد را بلوکه و مسدود سازی کنند. این مشکلات و محدودیت ها از این مسئله نشات می گیرد که بانک ها به شکل متمرکز مدیریت و اداره می شوند. مدیریت متمرکز به این معنی است که سیاست گذاری و کنترل یک مجموعه توسط یک یا چند شخص یا نهاد مرکزی انجام شود. وقتی یک نهاد مرکزی مدیریت یک مجموعه را بر عهده داشت، دولت ها و مراکز قدرت با نفوذ و اعمال فشار بر آن نهاد مرکزی، آن مجموعه را وادار به تبعیت از سیاست های خودشان می کنند.

بلاکچین دقیقا مقابل این معضل قرار گرفته و رسالت دارد تا از سیستم های اطلاعاتی و مالی تمرکز زدایی کند. در شبکه بلاکچین، اطلاعات و تراکنش ها توسط یک مرکزیت خاص کنترل نمی شود و مجموعه اعضای شبکه عهده دار مدیریت شبکه هستند. در بلاکچین نسخه ای از اطلاعات بین اعضای شبکه توزیع می شود و این نسخه ها همواره باید با یکدیگر تطابق و همخوانی داشته باشند و در صورت وجود عدم تطابق یک تقلب یا دستکاری در شبکه محرز خواهد شد. ارز های دیجیتال یا کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) با پشتیبانی همین فناوری یعنی بلاکچین (Blockchain) متولد شدن. فرآیند خلق کوین های دیجیتال توسط الگوریتم ها و محاسبات پیچیده ریاضی انجام می گیرد و انتقال این رمز ارز ها در بستر شبکه بلاکچین خواهد بود. کریپتوگرافی شاخه ای از علوم رایانه و ریاضیات است که برای تولید کوین ها دیجیتال و همچنین انتقال آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر هزاران پروژه ارز دیجیتال با اهداف مختلف داریم که هر کدام متناسب با ارزش پروژه دارای قیمتی هستند. در بین طیف گسترده ارز های دیجیتال باید بدانیم که چگونه ارز های آینده دار و قدرتمند را تشخیص بدهیم. پس برای خرید ارز دیجیتال قطعا شما نیاز به یک پیش زمینه و دانش در مورد آن ارز خواهید داشت تا بهتر بتوانید پتانسیل های آن برای رشد را بررسی کنید. در ادامه چند نکته مهم قبل از خرید ارز دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

نکاتی که قبل از خرید ارز دیجیتال باید به آن ها توجه کرد:

شاید برایتان پیش آمده باشد که دوست یا آشنایی، شما را تشویق به خرید ارز دیجیتال بخصوصی کند. و همین طور شاید پیش آمده باشد که صرف توصیه دیگران و بدون بررسی، اقدام به خرید آلت کوین یا خرید ارز دیجیتال دیگری کرده اید و متضرر شده اید. در نظر داشته باشید که فاکتور های متنوعی در ارزش بخشیدن به یک دارایی تاثیر دارند و با بررسی این فاکتور ها هست که می شود به پشتوانه و ثبات یک پروژه پی برد و از نظر آینده دار بودن آن خاطر جمع شد. اولین فاکتور که باید بررسی شود، تیم توسعه و مدیریت پروژه آن رمز ارز می باشد. این که چه کسانی و با چه سوابقی پشت یک پروژه قرار گرفته اند، جهت اعتبار بخشی به آن پروژه بسیار حائز اهمیت است. مورد دوم وایت پیپر یا نقشه راهی می باشد که توسط پروژه منتشر شده است، در وایت پیپر (white paper) یک سری از جنبه های فنی و همین طور اهدف و چشم انداز یک پروژه تعریف می شود. بسیار مهم است که بدانیم یک ارز دیجیتال برای آینده چه برنامه هایی دارد و به سمت کدام هدف حرکت می کند. مواردی که بیان شد همگی پشتوانه بنیادی یا فاندامنتال یک پروژه را بیان می کند. البته فاکتور های بنیادی دیگری هم هستند که بر روی آینده یک پروژه تاثیر گذار خواهند بود که می توانید به شکل تخصصی در این مورد تحقیق و بررسی انجام بدید. به طور کلی بررسی فاکتور های بنیادین یک رمز ارز برای سرمایه گذاری با دید بلند مدت مطرح تر است و تریدر ها و کسانی که معاملات کوتاه مدت انجام می دهند بیشتر روی جنبه های تکنیکالی یک ارز دیجیتال تمرکز دارند.

آموزش خرید ارز دیجیتال (خرید بیت کوین و خرید آلت کوین)

برای خرید بیت کوین، خرید آلت کوین و کلا خرید ارز دیجیتال، راه های فراوانی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم اصولی ترین و مطمئن ترین شیوه خرید رو با هم بررسی کنیم تا ریسک ها رو تا حد امکان کاهش داده باشیم. در حال حاضر، اصلی ترین و محبوب ترین بستر های معامله، فروش و خرید ارز دیجیتال، صرافی های ارز دیجیتال هستند. صرافی های مختلفی در دنیا در حوزه ارز های دیجیتال فعالیت دارند و روزانه میلیون ها دلار رمز ارز در این صرافی های بین خریداران و فروشندگان مبادله می شود. معروف ترین و معتبر ترین صرافی ارز دیجیتال، یعنی صرافی ارز دیجیتال بایننس، از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری می کند. در گذشته و تا همین چند وقت پیش، یک سری از کاربران ایرانی برای بهره مندی از امکانات صرافی ارز دیجیتال بایننس، از vpn یا vps برای ساخت یک آی پی خارج از ایران استفاده می کردند و بدین ترتیب صرافی متوجه هویت کاربران ایرانی نبود. اخیرا این صرافی احراز هویت و ارسال مدارک هویتی را برای همه کاربران اجباری کرده است و دیگر با آی پی کشور دیگر هم نمی شود هویت سازی مجازی کرد. صرافی های خارجی دیگری هستند که فعلا با کاربران ایرانی همکاری دارند اما اصلا مشخص نیست که این قضیه ادامه دار باشد و در آینده تحت تاثیر فشار های خارجی رویه شان را تغییر ندهند. از همین رو تا زمانی که تحریم ها و محدودیت های بین المللی پا برجا باشند، کار کردن با صرافی های خارجی بدون ریسک نخواهد بود. علی الخصوص این که دولت امریکا اظهاراتی مبنی بر لزوم همسویی صرافی های ارز دیجیتال، با تحریم های امریکا داشته است و احتمالا در آینده تلاش های بیشتری در این زمینه انجام بدهد.

خوشبختانه در چند سال اخیر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند و در حال حاضر خدمات خوبی ارائه می دهند. وقتی برای خرید ارز دیجیتال، از بستر یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی استفاده می کنیم، مشکلاتی مثل زبان کاربری، فضای کاربری مبهم و پیچیده و همچنین خرید با واسطه های مالی مثل استیبل کوین تتر را نخواهیم داشت. به دلیل انگلیسی بودن زبان پلتفرم های خارجی، کسانی که دانش زبان انگلیسی پایین تری دارن؛ ممکن است در درک فضای کاربری صرافی ارز دیجیتال خارجی دچار مشکل و ابهام شوند و حتی در صورت بروز مشکل نتوانند ارتباط موثری با پشتیبانی صرافی برقرار کنند. مورد بعدی استفاده از واسطه های مالی مثل استیبل کوین تتر، برای خرید در صرافی های خراجی می باشد. برای خرید ارز دیجیتال، در بستر یک صرافی خارجی شما نیاز خواهید داشت تتر که به دلار دیجیتال معروف است، تهیه و به صرافی مقصد منتقل کنید که این خود یک هزینه و پروسه مضاعف خواهد بود. در صرافی ارز دیجیتال ایرانی، با پرداخت ریال می توانید همان رمز ارز مورد نظر را دریافت کنید، به علاوه اینکه پشتیبانی و رابط های کاربری به زبان خودمان خواهد بود و در برقراری ارتباط طبیعتا مشکلی پیش نخواهد آمد. در ادامه یکی از معتبر ترین و مطمئن ترین پلتفرم های خرید و فروش رمز ارز ها در ایران رو به شما معرفی خواهیم کرد.

 

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس (بایننس در ایران)

شاید تابحال برایتان سوال پیش آمده باشد که آیا صرافی ارز دیجیتالی در ایران داریم که مثل صرافی معروف بایننس طیف گسترده ای از رمز ارز ها را پشتیبانی کند و امکانات خرید و فروششان را فراهم کرده باشد. به عبارتی گزینه ای معادل بایننس در ایران داریم ؟ در پاسخ به این سوال، صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس به شما معرفی خواهد شد. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس، با ۵ سال سابقه در حوزه ارز های دیجیتال، از بیش از ۵۰۰ نوع ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می کند و امکانات خرید و فروششان را فراهم کرده است. در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس، شما می توانید ارز های مورد نظر را با سهولت و راحتی تمام و در کوتاه ترین زمان خریداری کرده و به کیف پول شخصی تان واریز نمایید. از آنجایی که کیف پول های نرم افزاری و شخصی امنیت بالاتری دارند، ایران بایننس رمز ارز های خریداری شده کاربران را با دریافت آدرس کیف پولشان، به حساب کیف پول شخصی واریز می کند. همچنین فرآیند فروش ارز دیجیتال به ایران بایننس هم به سهولت و راحتی خرید بوده و کاربر می تواند ارز های مورد نظر را از کیف پول شخصی به صرافی انتقال دهد و تسویه حساب ریالی دریافت کند. برای استفاده از خدمات صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس (بایننس در ایران)، کافی ست در این پلتفرم ثبت نام کنید و مراحل احراز هویت را انجام بدید. ثبت نام و احراز هویت کاربران به سرعت پیگری و در صورت عدم مغایرت با قوانین، در مدت کوتاهی تایید می شود. این نکته هم حائز اهمیت است که بدانید، ایران بایننس پشتیبانی مداوم و مستمری به کاربران ارائه می دهد و در صورت بروز هر گونه مشکل یا سوالی، کاربر می تواند از راهنمایی های تیم پشتیبان صرافی بهره مند شود.

 

سخن پایانی

برای خرید ارز های دیجیتال شاید راه های زیادی وجود داشته باشد، اما مطمئن ترین و کم ریسک ترین راه، خرید ارز دیجیتال از صرافی های معتبر ارز دیجیتال خواهد بود. در این مقاله این مسئله را بررسی کردیم و همچنان مقایسه ای بین شرایط خرید از صرافی های خارجی و صرافی های ارز دیجیتال داخلی داشتیم. در پایان هم صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس، به عنوان یکی از باسابقه ترین صرافی های ایرانی با پوشش طیف متنوعی از رمز ارز ها به عنوان یک گزینه جایگزین بایننس در ایران معرفی شد. امیدواریم که در بازار ارز های دیجیتال همواره پر سود و موفق عمل کنید.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: صرافی های ارز دیجیتال برای خرید ارز دیجیتال ارز های دیجیتال بایننس در ایران کاربران ایرانی ارز دیجیتال خرید بیت کوین عنوان یک مطمئن ترین طور کلی رمز ارز ها فاکتور ها یک پروژه بانک ها کیف پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ سال پیش شغل اصلی مردم دربند خرید و فروش برده بود!

زی‌سان: یوهان اشترویس، دریانورد بخت برگشته هلندی در عصر حکومت شاه سلیمان صفوی (اسفند ۱۰۲۶ – ۸ مرداد ۱۰۷۳ خورشیدی/ فوریه ۱۶۴۸ – ۲۹ ژوئیه ۱۶۹۴ میلادی) به عنوان برده وارد ایران می‌شود. او ماجرایی خواندنی را از تعداد زیاد حمام‌ها و علاقه ایرانیان به حمام کردن را روایت می‌کند.

به گزارش «زی‌سان»، یوهان اشترویس در ۱۶۲۸ م / ۱۰۳۸-۱۰۳۷ ق یا ۱۶۲۹ م / ۱۰۳۹-۱۰۳۸ ق در روستایی به نام رومر در نزدیکی آمستردام هلند متولد شد. او روایتی جالب از تفاوت رفتار ایرانیان در قیاس با ترک‌ها و سایر ملل با بردگان را نقل می‌کند. 

او پس از چند مرحله گشت و گذار در شرق آسیا، مدیترانه، اروپا و شمال آفریقا، از بد روزگار در جریان سکونت در روسیه تزاری، با شورش قزاق‌ها مواجه شد. او و همراهانش برای فرار از دست شورشیان از آستراخان فرار و رهسپار ایران شدند که در میانه راه از سوی تاتار‌ها به اسارت در آمدند. 

بیشتر بخوانید علاقه زیاد ایرانیان به حمام کردن در ۴۰۰ سال قبل! روایت خواندنی برده هلندی از فرهنگ چندهمسری در میان ایرانیان ۴۰۰ سال قبل اگر بپذیری ختنه شوی و مسلمان، این دو زن زیبا را به تو می‌بخشیم! 

تاتار‌ها اشترویس را به بازرگان ایرانی به نام حاجی محمد صالح فروختند. این بازرگان نیز در سال ۱۶۷۰ این دریانورد هلندی را به عنوان برده به تاجر ثروتمند دیگری به نام حاجی بایران علی از اهالی دربند می‌فروشد. اشترویس در جریان اقامت در ایران اطلاعات ارزشمندی را از ایران آن دوران (عصر شاه سلیمان صفوی) ارائه می‌دهد. 

گزارش‌هایش در مورد خودکشی، قتل، اعدام، روسپی‌گری، دزید، راهزنی و رباخواری و... تصویری گویا از مسائل ایران آن دوران به خصوص در شهر‌های شماخی و دربند است. البته اشتروس توصیفی جالب و خواندنی را از شمال تا جنوب ایران -از اردبیل تا گمبرون (بندرعباس) - ارائه می‌دهد. 

نکته قابل توجه روایت‌های این هلندی بخت برگشته این است که او به عنوان برده در ایران حضور داشته و هیچ‌گونه فرصتی برای ارتباط با اصحاب قدرت نداشته است. روایت او تصویری واقعی از بطن جامعه ایران حدود ۴۰۰ سال قبل است. 

در ادامه روایت اشترویس از تفاوت رفتار ایرانیان با بردگان در قیاس با ترک‌ها و سایر ملل را می‌خوانید:

«ساکنان دربند به خرید و فروش برده اشتغال دارند و برده کالای اصلی و تقریباً تنها کالایی است که در آن شهر معامله می‌شود. برده‌ها را از تاتار‌ها خریداری می‌کنند و همه آنها را به ایران میفرستند و از این طریق درآمد هنگفتی به دست می‌آورند. با برده‌هایی که برای خرید و فروش به اینجا میآورند مانند حیوانات وحشی رفتار می‌کنند. 

هنگامی که می‌خواهند برده‌ای را خریداری کنند او را عریان می‌کنند و مانند خوک و گوساله به بدنش دست می‌زنند. با برده‌ها بسیار بی رحمانه رفتار می‌کنند و اگر ترس ضرر مالی نباشد، احتمالاً بسیاری از آنها جان‌شان را از دست می‌دهند. همان طور که قبلاً گفته شد مردم این منطقه طبیعتاً فرومایه و بد اخلاق اند.

با این حال ایرانی‌ها در قیاس با تُرک‌ها چندان با برده‌ها بدرفتاری نمی‌کنند. وقتی در گالی‌ها (اشاره به دورانی که روی کشتی‌های کوچک ونیزی ملوان بود) بودم به این تفاوت پی بردم. 

ایرانیی‌ها در قیاس با مردم الجزایر، تریپولی، تونس و سایر شهر‌های بربر‌ها نیز با برده‌ها بهتر رفتار می‌کنند. در آن مناطق با برده‌ها رفتار بدتری دارند و آنها را وادار می‌کنند دین‌شان را ترک کنند. گزارش‌های کسانی که به دست آن مردم بی رحم اسیر شدند، این ادعا را اثبا‌ت می‌کند.»

tags # تاریخ ایران ، صفویان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • ۴۰۰ سال پیش شغل اصلی مردم دربند خرید و فروش برده بود!
  • هجوم برای خرید طلا
  • جزئیات مست عشق؛ مولانا و شمس در پرده سینما
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد