Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@05:24:28 GMT

ناسا فضانوردان جدیدش را انتخاب کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۳۶۴۴

ناسا فضانوردان جدیدش را انتخاب کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سکای نیوز عربیه، سازمان فضایی ناسا، ۱۰ فضانورد جدیدرا برای ماموریت‌های خودش انتخاب کرد. نیمی از این فضانوردان خلبانان نظامی هستند. ناسا برای آموزش پرواز فضایی، ۶ مرد و ۴ زن در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند را برگزید. این افراد نیاز به آموزش دو ساله برای پرواز فضایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۱۲ هزار نفر برای این پرواز فضایی درخواست دادند. فضانوردان انتخاب شده یک فیزیکدان پزشکی، متخصص حفاری، متخصص رباتیک دریایی، جراح پرواز ناسا و یک مهندس زیستی هستند. همچنین دو فضانورد از امارات متحده عربی انتخاب شدند. یکی از خلبانان نیروی هوایی، به نام مارکوس بریوس، طی جلسه‌ای داوطلب شد تا هلیکوپتر کوچک ناسا را تا مریخ هدایت کند. ناسا با کمک سه شرکت، این سفر را طراحی کرده است.

ناسا از سال ۱۹۵۹، ۳۶۰ نفر را در هیئت فضانوردان خود پذیرفته و آخرین فرآیند انتخاب فضانورد ناسا در سال ۲۰۱۷ بوده است. فضانورد ناسا، رید وایزمن، می‌گوید: "ما با اعزام فضانوردان اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی، توانستیم به عصر طلایی پرواز انسان‌ها در فضا برسیم. آژانس فضایی آمریکا قصد دارد، این فضانوردان را حداکثر تا سال ۲۰۲۵ به ماه بفرستد."

بیشتر بخوانید

راه حل هایی که سفر به فضا را در زمین برای علاقه مندان شبیه سازی می کنند!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضانوردان آژانس فضایی خلبانان نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا ناسا نشانه‌هایی قطعی از حیات فرازمینی پیدا کرده است؟

ایتنا - بر اساس یک بررسی جدید، هیجان‌های اخیر در خصوص کشف نشانه‌هایی از حیات بیگانه در سیاره‌ای دور ممکن است نابجا‌ــ یا دست‌کم زودهنگام باشد.
طی هفته‌های اخیر، هیجان‌ها درباره یک سیاره‌ به نام کی۲‌ــ۱۸بی (K2-18b)، سیاره‌ای در فاصله ۱۲۵ سال نوری از زمین، افزایش یافت. پژوهشگران اواخر سال گذشته فاش کردند که احتمالا یک مولکول [حاوی نشانه] «حیات» را در آن سیاره مشاهده کرده‌اند.

از آن زمان، گمانه‌زنی‌ها و هیجان‌ها در خصوص آنچه ممکن است نشانه‌ای از حیات در سیاره‌ای دیگر باشد، افزایش پیدا کرده است. اما پژوهشگران هشدار دادند که این کشف و آشکارسازی «اتکاناپذیر» بود و برای تایید آنچه در این سیاره رخ داد، به تحقیق بیشتری نیاز است.

با این حال، اکنون پژوهشگران هشدار داده‌اند که این سیگنال آن قدر که در ابتدا به نظر می‌رسید، واضح نیست. این سیگنال با متان همپوشانی دارد و پژوهشگران فکر می‌کنند هنوز نمی‌شود این دو را از یکدیگر تشخیص داد و تفکیک کرد.

آن‌ها این کار را با استفاده از مدل‌های رایانه‌ای انجام دادند که هم فیزیک و شیمی مولکول و هم جو احتمالی کی۲‌ــ۱۸بی را شبیه‌سازی می‌کرد. این مدل‌ها نشان دادند که برای اطمینان از اینکه این یافته واقعا وجود دی‌متیل سولفید یا دی‌ام‌اس را نشان می‌دهد، هیچ راهی وجود ندارد.

اما این یافته‌ها تنها ممکن است نشان دهند ما هنوز نشانه‌هایی از حیات [فرازمینی] را پیدا نکرده‌ایم، نه اینکه حیات بیگانه در کل وجود ندارد. دانشمندان در حال بررسی بیشتر این سیاره با ابزارهای دیگرند و قادر خواهند بود به طور قطعی ببینند که آیا آن مولکول در آنجا وجود دارد یا خیر.

این کار با استفاده از ابزاری انجام می‌گیرد که در آشکارسازی طول‌ موج‌های فروسرخ از ابزاری که در بررسی سال گذشته استفاده شد، بهتر است.

این تحقیق که در مقاله جدیدی با عنوان «گازهای گوگرد بیوژنیک به عنوان نشانه‌های زیستی در سیارات آبی معتدل زیر نپتونی» توضیح داده شده، در آستروفیزیکال‌ژورنال‌ لترز (The Astrophysical Journal Letters) منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • ناسا با دوربین ۳۶ پیکسلی به اکتشاف فضا می‌رود
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • آیا ناسا نشانه‌هایی قطعی از حیات فرازمینی پیدا کرده است؟
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد | پایان سرقت های سارق نابغه!
  • پایان سرقت های سارق نابغه | پسر نابغه می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما...
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • ابتکار ناسا به المپیک پاریس می‌رود!
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود