Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@19:22:20 GMT

قیمت نفت صعود کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۴۰۱۷

قیمت نفت صعود کرد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۴ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۷۰ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه ۴.۹ درصد افزایش داشت.

بهای معاملات نفت برنت ۶۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۷۳ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید و به رشد ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصدی روز گذشته افزود.

قیمتهای نفت هفته گذشته به دلیل نگرانیها نسبت به اثربخشی ضعیف واکسنها در برابر واریانت جدید اُمیکرون و آسیب دیدن تقاضا در صورت وضع مجدد قرنطینه‌ها، ریزش کرده بودند. با این حال یک مقام بهداشتی آفریقای جنوبی اوایل هفته جاری اظهار کرد موارد اُمیکرون، عوارض ملایمی نشان داده اند. همچنین آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماریهای عفونی آمریکا به شبکه سی ان ان گفت: تا به این لحظه به نظر نمی رسد که شدت بیماری زایی بالایی داشته باشد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: این امر احتمال وقوع سناریوی وخیمی که بازارهای نفت طی روزهای اخیر پیش بینی کرده بود را کمتر می کند.

در نشانه دیگری از اعتماد به تقاضا برای نفت، عربستان سعودی روز یکشنبه قیمت فروش نفت در ژانویه به مشتریان آسیایی و آمریکایی خود را افزایش داد. این تصمیم پس از تصویب افزایش تولید نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ژانویه در نشست روز پنج شنبه وزیران اوپک پلاس، گرفته شد.

در این بین، واردات نفت به چین در نوامبر بهبود یافت. همچنین طولانی شدن روند مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرتهای جهانی که بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی را به تاخیر می اندازد هم از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد.

عراق نسبت به تقاضا و قیمتهای بالاتر ابراز خوش بینی کرد در حالی که مدیران شرکتهای جهانی نفت و گاز نسبت به کمبود سرمایه گذاری و ضرورت سوختهای فسیلی با وجود تلاش برای عبور به سمت انرژی پاک‌تر هشدار دادند.

بر اساس گزارش رویترز، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق اظهار کرد: انتظار دارد قیمتهای نفت به بیش از ۷۵ دلار در هر بشکه صعود کند. وی در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه تلویزیونی دولتی گفت: اوپک تلاش می کند بازار انرژی را به شکل مثبتی کنترل کند که منابع همه طرفین، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را حفظ کند. وزیر نفت عراق گفت: قیمتهای فعلی نفت برای تولیدکنندگان نامناسب است و انتظار دارد در ماه‌های آینده به سطح باثباتی برسد.

منبع: ایسنا پربیننده ترین خطر حرکت شهر گرگان / صدور ۱۴مجوز برای تخریب جنگل! هدف نهایی در مذاکرات لغو تمام تحریم هاست / پولی بابت سوآپ گازی نمی گیریم آب در تهران قطع می شود؟ سیمانی ها به مازوت سوزی افتاده اند / قطع گاز در ۶۰واحد تولیدی چرا درگیر بحران گاز شدیم؟ / ذخایری که قابل دسترس نشد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات نفت سوخت قیمت سوخت واردات نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد