Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، در پی فوران آتش‌فشان سمرو در اندونزی، نیرو‌های امدادی همچنان مشغول حفاری برای یافتن بازماندگان هستند.

عبدالمهری، رئیس دپارتمان داده‌ها و اطلاعات هیات ملی مدیریت بلایای اندونزی در یک کنفرانس خبری گفت که تا اواخر روز دوشنبه، تعداد قربانیان این حادثه ۲۲ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند، به گزارش‌ای ای‌اف‌پی تا امروز (سه‌شنبه) ۳۴ نفر جان خود را از دست داده اند و ۱۷ نفر همچنان مفقود هستند. افزون بر این، بنا به اعلام آژانس مدیریت بلایای اندونزی، تا کنون سه هزار و ۷۰۰ نفر از منازل خود به مکان‌های دیگری منتقل شده اند. گفته می‌شود افراد تخلیه شده شامل صد‌ها روستایی بودند که در نزدیکی سدی زندگی می‌کردند که روز دوشنبه به دلیل گدازه‌های سرد و باران شدید ترکید.

بر اساس بیانیه ستاد فرماندهی بحران کوه سمرو، نزدیک به سه هزار خانه و ۳۸ مدرسه بر اثر آوار آسیب دیده اند. این فوران همچنین یک پل که «لوماجانگ» را به منطقه همسایه «مالنگ» متصل می‌کرد تخریب کرده و دسترسی به جاده اصلی را مسدود کرد. این مسئله، تیم‌های نجات را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

ویدیو‌های منتشر شده نشان می‌دهد روستا‌ها به طور کامل رها شده اند و وسایل نقلیه زیر گل دفن شده اند. درختان و خانه‌ها نیز زیر غباری از خاکستر پوشیده شده اند.

حسنیه، ۳۱ ساله یکی از اهالی منطقه گفته است: «در ابتدا فکر کردم که این انفجار یک بمب است. ناگهان همه‌جا تاریک شد، انگار قرار بود زمین را نابود کند».

گفتنی است، آتش‌فشان سمرو، یکی از فعال‌ترین آتش‌فشان‌های اندونزی، روز شنبه فوران کرد و خاکستر داغ و گاز‌های آتش‌فشانی را به هوا پرتاب کرد.

پیش‌تر نیز در سال ۲۰۱۰، آتش‌فشان مراپی در این کشور فوران کرده و باعث مرگ ۳۵۰ نفر شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فوران آتشفشان جزایر اندونزی حوادث طبیعی حوادث بین الملل آتش فشان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که در این حملات ۷۹ فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و ۸۶ نفر هم زخمی شدند.

بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۴۲۶۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷۲۲۹ نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، هنوز بیش از ۷۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند. بیش از ۷۲ درصد قربانیان این جنگ زنان و کودکان هستند.

کد خبر 6087682

دیگر خبرها

  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • شمار شهدای غزه به 34 هزار و 262 شهید رسید
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید