Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار تهران با بیان اینکه موانع خودتحریمی در اقتصاد بیداد می‌کند، گفت: ۱۸ فرآیند برای دریافت مجوز کسب و کار لازم است حال اگر کسی ۱۷ امضا و مجوز گرفته باشد و یک مورد نگرفته باشد، کارش انجام نمی‌شود هرکدام از این استعلامات نیز از یک قانون ناشی شده است. حشمت‌الله عسگری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به موانع خودتحریمی در اقتصاد کشور گفت: موانع خودتحریمی در اقتصاد بیداد می‌کند و موارد زیادی در این خصوص وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای واگذاری‌هافرآیندهای زیادی تعریف کرده‌ایم، ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در کارگروه زیربنایی استان است. سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برای انجام یک کار کوچک تولیدی باید از دستگاه‌ها و سازمان‌های زیادی امضا و مجوز بگیرند.
معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگروه زیربنایی باید برای کوچکترین مسائل در امر تولید مجوز بدهد، تصریح کرد: به‌طور مثال اگر تولیدکننده‌ای بخواهد ۲ متر دیوار خود را بالاتر ببرد یا در سالن تولید خود تغییراتی ایجاد کند، باید از طریق این کارگروه که خود هفت‌خان رستم است، گذر کند.  
عسگری خاطرنشان کرد: ۱۸ پروسه برای دریافت مجوز کسب و کار لازم است حال اگر کسی ۱۷ امضا و مجوز گرفته باشد و یک مورد نگرفته باشد، کارش انجام نمی‌شود هرکدام از این استعلامات نیز از یک قانون ناشی شده است مانند قانون حفظ اراضی، محیط زیست و معادن  که هر کدام یک پروسه‌ای را برای دریافت مجوز تعریف کردند.
وی با تاکید بر اینکه نیاز به تنقیح قوانین محلس و بخشنامه‌های دولت داریم، تصریح کرد: برخی از مدیران کم توجه هستند و فکر می‌کنند، گیر واحد تولیدی مراجعه کننده به امضای آنهاست و نمی‌دانند یک تولید کننده باید حداقل به ۱۰ جای دیگر نیز مراجعه کند. از آنجاکه عقبه پرونده‌ها در طرح‌های تخصصی دیده نمی‌شود، مدیران فکر می‌کنند این پرونده یک هفته در دست آن‌ها ست و نمی‌دانند در یک بازه زمانی طولانی در ادارات دیگر نیز چرخیده است.
معاون استاندار تهران عنوان کرد: امیدواریم با قانون جدید مجلس که برای بهبود فضای کسب و کار تعریف شده است، سرعت دریافت مجوزات تسریع شود. رتبه خوبی در فضای کسب و کار کشور و استان نداریم؛ بخش عمده‌ای از آن هم بخاطر همین خودتحریمی‌ها است.  
وی با اشاره به مشکل واحد‌های تولیدی و صنعتی در تهیه ورق فولاد تاکید کرد: واحد‌های تولیدی فراوانی در حوزه صنایع فلزی، لوازم خانگی، پروفیل و لوله وجود دارند که نیاز به ورق دارند و ورق هم در بورس عرضه می‌شود اما به واحد‌های تولیدی به اندازه داده نمی‌شود و دربازار آزاد به مقدار زیادی عرضه می‌شود.
عسگری بیان کرد: اختیار ورق صد درصد در اختیار دولت است اما تولیدگنندگان نمی‌توانند ورق تهیه کنند و با ۲۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند. کف عرضه فولادی که در بورس در نظر گرفتند، عرضه نمی‌شود؛ دولت دنبال این است که میزان عرضه زیاد شود تا کارخانجات نیاز خود را تامین کنند و عدم عرضه کافی مواد اولیه واحد‌های تولیدی خودتحریمی است.  
معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه بانک‌ها یکی از عوامل اصلی خودتحریمی در ایران محسوب می‌شوند، افزود: هیچ بانکی درتمدید قرارداد‌های مشارکت وارد نمی‌شود و می‌گویند مشتری باید از محل آورده خود سرمایه‌گذاری کند. در صورتی‌که بانک‌ها باید قراردادهایشان را با مشتری به روز کنند و بخشی از این افزایش تورم را به دوش بکشند.
وی با بیان اینکه بانک‌ها تسهیلات متمم نمی‌دهند، گفت: طرح‌هایی داریم که ۹۰ تا ۱۰۰ درصد به بهره برداری رسیدند، ولی سرمایه در گردش ندارند و چون نمی‌توانند تسهیلات را بازپرداخت کنند، بانک‌ها روی طرح‌هایی که هنوز به بهره‌برداری نرسیدند اجراییه صادر می‌کنند و این یک خود تحریمی مشهود در شبکه بانکی است.   بیشتر بخوانید:
قوانین زائد و برخی ضوابط دستگاه‌های اجرایی از مصادیق خودتحریمی هستند


انتهای پیام/


برچسب ها: حشمت الله عسگری تولید خودتحریمی بانک ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حشمت الله عسگری تولید خودتحریمی بانک ها معاون استاندار تهران برای دریافت مجوز واحد های تولیدی کسب و کار بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم

به گزارش “ورزش سه”، باشگاه پرسپوليس که به دنبال دریافت مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیاست، مراحل پایانی بارگذاری مدارک را صورت داد.

با اتفاق روز گذشته در خصوص واگذاری سهام پرسپوليس، آخرین مرحله که مربوط به بحث مالکیت بود نیز به انجام رسید تا اکنون این باشگاه در انتظار تصمیم نهایی و تایید آن از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد.

امیرعلی حسینی با انتشار تصویری از پایان مرحله بارگذاری مدارک مربوط به دریافت مجوز حرفه‌ای خبر داده است و باید دید اکنون این مدارک مورد تایید قرار خواهد گرفت و این باشگاه موفق به دریافت مجوز حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان خواهد شد یا خیر.

دیگر خبرها

  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار