Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان دیدار با رئیس پارلمان، معاون و نمایندگان این کشور در کاخ الحسینیه در امان، پایتخت اردن تاکید کرد: «مواضع اردن در برابر مسأله فلسطین ثابت و واضح است و از برادران فلسطینی در دستیابی به حقوق عادلانه و مشروعشان کاملا حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ملک عبدالله دوم ضمن بررسی شماری از مسائل داخلی، تصریح کرد پارلمان، یکی از مهمترین کانال‌ها برای بیان درد و نگرانی‌های شهروندان و دیدگاه‌های آن‌ها است اذا تقویت اعتماد شهروندان به توانایی پارلمان برای رساندن صدایشان و دستیابی به خواسته‌هایش اهمیت دارد و ضروری است.

وی ضمن اشاره به اهمیت نقش پارلمان در ایجاد اعتماد میان دولت و ملت گفت: «اردن در مسیر مدرن سازی سیاسی قدم برمی‌دارد.»

پادشاه اردن پیشتر و در روز همبستگی با ملت فلسطین بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای خروج از بن‌بست در روند سازش، حمایت از اعتمادسازی‌ها و جلوگیری از تشدید تنش‌ها و هرگونه تخلفی که شانس دستیابی به صلح را تضعیف می‌کند، از جمله فعالیت‌های شهرک سازی تل آویو، مصادره اراضی فلسطینی و تخریب خانه‌ها تأکید کرد.

از سوی دیگر، در انتخابات دیروز (دوشنبه) و پس از برگزاری ۴۲دوره از جلسات شورای اجرایی سازمان آیسسکو (سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ) در مصر، دواس دواس، کاندید فلسطینی با ۲۵ رأی از آرای صحیح در این انتخابات برنده شد.

براساس بیانیه این سازمان پس از پایان دور دوم فرآیند انتخابات ریاست شورای اجرایی سازمان آیسسکو و بنا بر درخواست اکثریت اعضای شورا، دکتر دواس تیسیر دواس، نماینده فلسطین برنده ریاست شورای اجرایی آیسسکو شد.

وی این پیروزی را به ملت و رهبری سیاسی فلسطین و خانواده‌های شهدا، اسیران و مجروحان فلسطینی اهدا کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پادشاه اردن مسئله فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد

به نقل از پایگاه خبری «عمون» اردن، «محمود عباس» امروز (یکشنبه) طی سخنانی در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض درباره هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه اگر اسرائیل به رفح حمله کند، بزرگ‌ترین فاجعه در تاریخ ملت فلسطین اتفاق می‌افتد، از آمریکا خواست تا مانع یورش رژیم صهیونیستی به رفح شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره اوضاع کرانه باختری نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: بیم آن می‌رود که اسرائیل به کوچاندن فلسطینیان کرانه باختری به سمت اردن روی آورد، اما ما تحت هیچ شرایطی کوچاندن اجباری فلسطینیان از وطنشان را نمی‌پذیریم.

وی افزود که اردن و مصر قاطعانه با کوچاندن فلسطینیان به این کشور‌ها مخالفت کرده‌اند.

محمود عباس ضمن درخواست از جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، تأکید کرد: ما برای دستیابی به حل و فصل سیاسی و تجمیع غزه و کرانه باختری در یک کشور مستقل فلسطین تلاش می‌کنیم.

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از موافقت «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۵ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۵ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد