Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت که جلوگیری از صادرات محصولات تجاری و کشاورزی توسط دولت میلیون ها دلار خسارت به کشاورزان و صادرکنندگان وارد می کند.

به گزارش ایسنا، معصومه پاشایی بهرام در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس گفت: دولت جلوی صادرات محصولات تجاری و کشاورزی را گرفته است و نیازمند ورود جدی وزرای جهاد کشاورزی، امور خارجه، بهداشت و صمت به این موضوع هستیم تا این مسئله هر چه سریعتر مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این روند میلیون‌ها دلار خسارت به کشاورزان و صادرکنندگان وارد کرده و بازار را دو دستی تقدیم به رژیم صهیونیستی می کند و باعث بیکاری چند هزار جوان خواهد شد. هم اکنون کامیون های برگشتی از روسیه برای پیشگیری از تنش در بازار صیفی جات به صورت رایگان بین مردم توزیع می شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در تذکر دیگری گفت: یکی از گره های اقتصادی کشور که مانع از صادرات مطلوب و قابل رقابت می شود و همچنین در داخل نیز هزینه حمل و نقل را بالا می برد، فرسودگی ناوگان حمل و نقل کالاست که باید خیلی سریع و اورژانسی مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس اضافه کرد: مسبب این وضع خودروسازان داخلی هستند که به تعهدات خود عمل نکردند، از طرفی انحصار در بازار ایجاد کردند و ما نیز مانع واردات کشنده‌های سنگین شده ایم و تمام صنایع، چوب این تصمیم و بازار انحصاری را می خورند و لازم است هر چه سریعتر نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل اقدام شود و به داد صادرات کشور رسیده و دستور تسریع روند ترخیص کامیون های داخل گمرک صادر شود تا سرمایه ایرانی برای آن صرف شده است، از بین نرود.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برابر با ۲۷ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.   نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشور‌های مختلف دنیا در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف؛ صنایع‌دستی و گردشگری؛ دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار می‌شود و موسسه رازی نیز به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در ایران و منطقه در این رویداد حضور خواهد داشت.   گفتنی است: اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران) سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شد.   این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود. نقش این نمایشگاه در صادرات تولیدات ایران حائز اهمیت است. این رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا با هزینه‌ای معقول، محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند. همچنین، این نمایشگاه به عنوان یک پل ارتباطی بین تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی عمل می‌کند و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد