Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: امسال جمعیت گونه حمایت شده قرقاول در زیستگاه‌های شمال استان اردبیل ۱۱ درصد افزایش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، به نقل از حفاظت محیط زیست، رامین جمشیدی اظهار داشت: هر سال در 2 مرحله طرح ملی سرشماری پرنده حمایت شده قرقاول در فصل بهار و فصل پاییز با هدف ارزیابی وضعیت زیستی و تعیین جمعیت این گونه در زیستگاه‌های استان اردبیل اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بر اساس سرشماری پاییزه امسال جمعیت قرقاول در زیستگاه‌های مناطق شکار ممنوع نوار مرزی شمال استان اردبیل در مقایسه با پارسال 11 درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: افزایش پرنده حمایت شده قرقاول در زیستگاه های استان نشانگر تلاش بی وقفه محیط بانان در امر حفاظت از این گونه، امنیت ایجاد شده در زیستگاه‌ها و ترویج  فرهنگ حمایت و حفاظت از گونه جانوری و حیات وحش می‌باشد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: سرشماری قرقاول در استان مطابق دستورالعمل سازمانی و به روش آوا و مشاهده مستقیم با حضور محیط‌بانان و کارشناسان اداره کل محیط زیست در زیستگاه‌های این پرنده صورت می گیرد و جمعیت نسبی این گونه بدست می‌آید.

باغ وحش خرم آباد تعطیل شد/ انتقال حیوانات به سایر استان‌هاکاهش 12 درصدی خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی پس از جرم‌انگاریراهکار نوین برای درمان حیوانات در سراسر کشور معرفی شد

جمشیدی با بیان اینکه تراکم نسبی جمعیت این گونه پرنده با بررسی دقیق هر یک از مناطق و زیستگاه‌ها برآورد می شود، ادامه داد: اداره کل محیط زیست تلاش می‌کند تا شرایط بهتری برای زیست این گونه با ارزش فراهم شود.

وی هدف از این سرشماری را تعیین جمعیت قرقاول موجود در زیستگاه‌های این گونه جانوری در زیستگاه‌های مناطق شکار ممنوع شمال استان از جمله شهرستان‌های اصلاندوز، گرمی، بیله سوار و پارس‌آباد، پراکنش گونه قرقاول در مناطق و ارزیابی وضعیت زیستگاه‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/144/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زیستگاه ها استان اردبیل محیط زیست اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه

ایسنا/ایلام معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان ایلام در خصوص خبر حمله خرس به مرد دره‌شهری گفت: این حمله در منطقه «خرس‌آو» کبیرکوه که زیستگاه خرس قهوه‌ای است رخ داده است.

علیرضا محمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟