Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان به‌مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

شانزدهم آذرماه ۱۳۳۲ یادآور حماسه ضداستکباری و استبدادی در تاریخ ایران است و به‌عنوان نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و مظهر ایثار، از خودگذشتگی، پایداری، استقلال و آزادی است تا سندی دیگری از سرافرازی فرزندان این مرز و بوم را برای همیشه در تاریخ ثبت نماید و توجه به این قشر دارای اهمیت ویژه‌ای است، همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «قشر دانشجو برای ما، برای این کشور و برای آینده، مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این روز دانشجویان در اعتراض به سفر معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا در دانشگاه تهران به عرصه آمدند و دژخیمان رژیم منحوس پهلوی سه تن از این دانشجویان را به خاک و خون کشیدند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر ساله دانشجویان آگاه و انقلابی یاد آن روز را گرامی می‌دارند و پایداری در مقابل نظام سلطه را وظیفه تمام ناشدنی یاد می‌کنند.

بی‌تردید همان‌گونه که امام راحل(ره) دانشگاه را مبدأ تحولات دانستند همه باید تلاش کنیم تا دانشگاه فضای امید، نشاط و پویایی خود را برای ایفای نقش سازنده‌اش در  پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی حفظ کند و فعالان دانشجویی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه توطئه‌های دولت آمریکا علیه ملت ایران با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا این پیام را به ملت‌های مظلوم از یک‌سو و نظام سلطه از سوی دیگر رساندند که تحت هیچ شرایطی وابستگی و حقارت کشور عزیزشان را نمی‌پذیرند و امروز نیز دانشجویان متعهد و بصیر با حضور پُرشور در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی، در مسیر توسعه و پیشرفت همه‌جانبه این آب و خاک پُرگهر گام برمی‌دارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه ۱۶ آذر، مقام شامخ دانشجویان که امید آینده و ذخیره حیاتی کشور هستند را ارج می‌نهم و امید آن دارم که جامعه دانشگاهی و دانشجویان عزیز به ویژه دانشجویان لرستانی به مدد ایمان، اندیشه، تلاش مستمر و بی‌وقفه با همراهی اساتید فرهیخته در کنار مدیریت و کارکنان شریف دانشگاه‌ها همواره در توسعه ایران اسلامی موفق باشند و با یاری خداوند متعال در برداشتن گام‌های مستحکم و مطمئن در مسیر اعتلای نام کشور خویش در سطح جهان کوشا و پرتلاش اقدام نمایند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری روز دانشجو نماينده ولي فقيه در استان 16 آذر رئیس جمهور آمریکا انقلاب اسلامی دانشگاه تهران رئیس جمهور آمریکا مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی

مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی پیامی منتشر کرد.

به گزارش جماران، متن پیام مذکور به شرح زیر است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی با فضیلت سرکار خانم معصومه حائری همسر مکرمه آیت الله شهید سید مصطفی خمینی و فرزند آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری موجب تآسف و تآثر فراوان گردید.

آن بانوی با فضیلت در مراحل دشوار زندگی همسر بزرگوارشان و در مسیر انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم ستمشاهی همواره یاری مهربان و همسری فداکار بود و صبورانه مصائب و سختی‌های فراوان همراهی و همگامی با امام و نهضت اسلامی را تحمل نمود.

مجمع روحانیون مبارز ضایعه فقدان این بانوی پرهیزکار را به فرزند فاضل و دانشمند ایشان حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید حسین خمینی و دختر گرامیشان و بیت رفیع و خاندان شریف امام خمینی (س) و آیت‌الله حائری یزدی (ره) و به سایر مصیبت دیدگان ارجمند تسلیت می‌گوید و از خداوند کریم می‌خواهد آن بانوی وارسته را با حضرت زهرا سلام الله علی‌ها محشور و به بازماندگان محترم سلامتی و صبر و اجر مرحمت فرماید.

مجمع روحانیون مبارز

هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳

دیگر خبرها

  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان