Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی در دیدار با خانواده شهدای حادثه چوار با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت توجه به ابعاد این حادثه و شهادت تعدادی از ورزشکاران این منطقه در حمله جنایتکارانه رژیم بعث، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، اتفاقی که در سال ۶۵ در چوار رخ داد و به شهادت ۱۰ نفر از ورزشکاران در زمین فوتبال انجامید، قابلیت معرفی در سطح جهانی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: ظرفیت‌های فوتبال می‌تواند در بیان فریاد مظلومیت شهدا، خانواده آنان و جانبازان این جنایت که با همدستی صدام و شرکای غربی او رقم خورد، به کار گرفته شود.

بختیاری گفت: این حادثه باید در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تدریس شود تا نسل‌های آینده از عمق مظلومیت شهدا و جنایت دشمنان این مرز و بوم آگاه شوند.

وی ادامه داد: حقوق‌دانان آزاده کشورمان می‌توانند در دادگاه‌های بین‌المللی این پرونده را مطرح کنند و حق مظلومان را طلب کنند.

بختیاری گفت: در آینده اگر سازمان ملل متحد در اختیار افراد دلسوز قرار بگیرد تا زمینه ساز مشخص شدن اسناد و مدارک شود، متوجه بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مظلومیت شهدای چوار و ایران خواهیم شد.

وی گفت: سوال من این است که کاخ الیزه در فرانسه چه ارتباطی با صدام داشت که از حمله به ایران توسط عراق خبر داشت، این مسئله خود سند زنده‌ای خواهد بود.

بختیاری افزود: سند دوم؛ هنگامی که عراق به کویت حمله کرد و آمریکا این کشور را با انواع بمب‌های شیمیایی تجهیز کرد، وزیر وقت آمریکا مصاحبه‌ای داشته برای اینکه زمینه‌های داخلی آمریکا را فراهم کند تا حمله نظامی به عراق با عنوان بیرون راندن از کویت صورت بگیرد، باید به آن مصاحبه‌ها دقت کرد که اعلام کرده در ۸ سال جنگی که بر ایران تحمیل شد قدرت‌های جهانی از جمله فرانسه و آلمان تجهیزات شیمیایی را در اختیار کشور عراق گذاشتند و عربستان هم بیش از ۴۰ میلیارد دلار در آن زمان برای جنگ با ایران به عراق داد و ارتش آن را که سومین ارتش جهانی به لحاظ تجهیزات شیمیایی بود تجهیز کردند.

رئیس کمیته امداد گفت: حوادث تلخی که در ایران در زمان ۸ سال دفاع مقدس اتفاق افتاده است یکی از برجسته‌ترین آن‌ها حادثه‌ی چوار بوده است، این حادثه در ۲۳ بهمن یک روز پس از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با عملیات کربلای ۵ بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد شیمیایی رئیس کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیماران اتباع افغانستانی همزمان با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد دیدار کرد.

رئیس جمهور اسلامی ایران ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت آباد با برخی از بیماران اتباع افغانستانی نیز احوالپرسی کرد. 

حجت‌الاسلام رئیسی در جریان آخرین وضعیت طرح توسعه این بیمارستان و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است