Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در نشستی با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز دانشجو، با اشاره به حدیث اطلبوا العلم من المهد الی لحد، گفت با تکیه به این سخن پیامبر دانشجو بودن(ص) را باید تا آخر عمر حفظ کنیم.

وی سپس با توجه به سئوالات رسانه ها بیان کرد: توقع این است که مسیر، مسیر درستی باشد، و اینکه به زودی به مقصد برسیم در حد توان هیچ انسانی نیست که مشکلات را به این سرعت حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانیه با ذکر این نکته که گذشتگان زحمات بسیاری کشیده اند بی انصافی است که همیشه گذشته را زیر سئوال ببریم افزود مسیر را فکر میکنیم، مسیر درستی را داریم طی میکنیم اما اگر جایی گمان کردید اشتباه طی میکنیم، از تذکر دادن و به صلاح آوردن دریغ نکنید.

استاندار فارس با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری گفت: ما بنا داریم که از سرمایه‌گذاری دفاع و حمایت کنیم و به عنوان شخص اول مدیریت اجرایی استان، هر کس که تاکنون ناامید شده یا بین راه رها شده، بی محلی شده همه را با آغوش باز در خدمتشان هستیم. 

وی با اشاره به پیگیری مسائل سرمایه گذاری در سفر اخیر خود به تهران گفت: با مدیر کل بین‌ الملل وزارت کشور بحث سرمایه گذاران کشورهای خلیج فارس و ارتباط با آنها را مطرح کردیم که قول مساعدت دادند. 

ایمانیه ادامه داد: جلسه‌ای با وزارت ارشاد داشتیم  4 پروژه سنگین را قول کامل دادند تالار مرکزی شیراز در همین دولت به سرانجام برسد. کتابخانه شهرستان ارسنجان که چندسال است رها شده، تکمیل موزه پاسارگاد و همچنین بنیاد حافظ‌ شناسی است که قول قطعی دادند اولین بودجه را برای شروع کار در اختیار ما قرار دهند.

استاندار فارس با ذکر این نکته که در تعداد زیادی از پروژه ها وزارت دفاع مشارکت دارد از جمله آزاد راه شیراز اصفهان که 40 درصدی وزارت دفاع شریک است گفت: جلسه ای دیگر با آقای نجار معاون وزیر دفاع داشتیم قول قطعی دادند قطعه 8 این آزادراه که قطعه اول آزاد راه شیراز بوشهر هم میشود تا دوسال تکمیل کنیم.

وی در مورد دیگر اقدامات انجام شده در گفتگو با معاون وزیر دفاع گفت:  پالایشگاه میعانات شیراز در کنار پالایشگاه نفت که به شرط تأمین سوخت از طرف وزارت نفت، احداث شود.آبرسانی که از خلیج فارس تا سیرجان آمده یک خط آنتنی آب به قطرویه و نی‌ریز برای حل مشکلات آب این منطقه داده شود. خط آهن شیراز - گل گهر که 70 درصد پیشرفت داشته را هم مطرح شد که تکمیل شود. برقی شدن راه آهن شیراز اصفهان نیز صحبت اولیه آن شد.

بحث دیگر سد پارسیان بود که با مشارکت وزارت دفاع و نیرو به جد پیگیر هستیم که حل کنیم در مورد پتروشیمی مرودشت نیز توافق اولیه شد که آبی که تا به حال به پتروشیمی اختصاصی داشت برای آب شرب مرودشت استفاده شود و پتروشیمی از پساب استفاده کند.

استاندار فارس با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی گفت: شهر صنعتی شیراز با ظرفیت 10 تا 20 درصد دارد کار میکند در حالی که اگر با ظرفیت کامل کار کند یک نفر بیکار نمی ماند.در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مجوزهایی داده شده برای گرفتن زمین و راه اندازی کارخانه، اما سوله را میسازند و بجای راه اندازی کارخانه یا اجاره میدهند یا فروخته میشود. شهرک صنعتی به محل خرید و فروش سوله و زمین تبدیل شده و این فرآیندی است که به سرعت باید اصلاح شود.

وی در مورد مسائل حوزه عشایر گفت: به جد حامی عشایر هستیم و مشاور خود را در زمینه عشایر تعیین کردم و  با کمک مدیرکل امور عشایری بتوانیم تحولی در شنیدن صدای عشایر و توجه بیشتر به عشایر داشته باشیم.

ایمانیه همچنین در خصوص کارخانه های معطل مانده آزمایش، زاگرس و قند ممسنی و آی تی آی توضیح داد: جلسات مکرر گرفته شده و حتی در شورای تامین مطرح شده تا مجوزهای لازم داده شود، قطعا از این حالت سکوت و رخوت خارج خواهد شد و رها نمی کنیم.

انتهای پیام/ف
 

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار فارس کارخانه آزمایش قند ممسنی سرمایه گذاری حمایت استاندار فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند

حامد رستمی در حاشیه یکی از بازدید‌های روستایی خود با اعلام این مطلب گفت: عزم دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی راسخ است و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه به میدان عمل بیایند. 

او از اتخاذ سیاست‌های راهبردی به منظور ارتقا کیفیت زندگی هموطنان در روستا‌ها خبر داد و افزود: تا اجرای کامل مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس، پیگیر حقوق روستاییان شریف استان هستیم. 

رستمی بیان کرد: با اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی می‌توان امیدوار بود که رنگ و بوی محرومیت از نقاط کم برخوردار رخت بربسته و شاهد مهاجرت معکوس، کاهش حاشیه‌نشینی، رشد تولید و پدیده‌های مثبتی نظیر اینها باشیم. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی مدون به منظور اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی خبر داد و از دهیاری‌ها خواست همکاری لازم را با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند.

به گفته رستمی، مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس با نگاهی کارشناسی تدوین شده و نقش موثری در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند