Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از چشم‌پوشی‌های متعدد دادگاه‌های بین‌المللی در هلند (دیوان‌های کیفری و دادگستری) از جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم مظلوم فلسطین اشغالی، این بار نیز یک دادگاه دیگر «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم را تبرئه کرد.

یک دادگاه تجدیدنظر در هلند امروز (سه‌شنبه) مدعی شد گانتز را نمی‌توان مسئول کشتار فلسطینی‌ها در حمله هوایی اسرائیل به غزه در سال ۲۰۱۴ دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، اسماعیل الزیاده، شهروند هلندی تبار غزه، در سال ۲۰۱۸ یک شکایت مدنی به دادگاهی در هلند ارائه کرد و به دنبال غرامت برای کشته شدن شش عضو خانواده خود و نفر دیگری در جریان جنگ سال ۲۰۱۴ در غزه شد.

بر اساس این گزارش، سال گذشته بود که یک دادگاه منطقه‌ای هلند حکم داد که صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد. الزیاده در ماه سپتامبر به این تصمیم اعتراض کرد.

به نوشته هاآرتص، این دعوی ذیل قواعد صلاحیت قضائی جهانی توسط مدعی ثبت شده است. مقامات قضایی در کشورهایی که صلاحیت جهانی را برای جرایم جدی مانند جنایات جنگی و شکنجه به رسمیت می‌شناسند، می‌توانند این جنایات را بدون توجه به جایی که ارتکاب یافته‌اند، تحت بررسی و پیگرد قانونی کنند.

بر اساس این گزارش، گانتز در آن زمان رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی بود. همدست او، «امیر اشل» فرمانده نیروی هوایی این رژیم بود. در این شکایت آمده است که گانتز و اشل مسئول بمباران منزل خانواده الزیاده در اردوگاه آوارگان البریج در غزه و قتل مادر، سه خواهر و برادر او، خواهر شوهر و یک برادرزاده وی هستند. یکی از مهمانان حاضر در محل نیز در این حمله هوایی کشته شد.

این در حالی است که ارتش کودک‌کش اسرائیل ادعا کرده بود ساختمانی که جنگنده‌ها آن را بمباران کرد به عنوان اتاق جنگ حماس استفاده می‌شد و چهار نفر از شاخه نظامی حماس و جهاد اسلامی به همراه سه غیرنظامی در این حمله کشته شدند.

به نوشته هاآرتص، تخمین زده می‌شود که حدود ۲۲۰۰ فلسطینی در جنگ سال ۲۰۱۴ قربانی شدند که بیش از ۱۵۰۰ نفر از آنها هیچ ارتباطی با گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس یا جهاد اسلامی نداشتند.

با این حال قاضی دادگاه تجدید نظر در هلند با بی‌اعتنایی به دروغگویی آشکار ارتش صهیونیستی و زیر پا گذاشتن خون ریخته‌شده فلسطینیان، از پیگیرد گانتز سر باز زد.

پیش از این، وزیر جنگ تل‌آویو با ابراز نگرانی از اقدام احتمالی دیوان لاهه علیه مقام‌های این رژیم در پرونده جنایات جنگی علیه فلسطین، گفت خودش و صدها صهیونیست دیگر احتمالا هدف این دادگاه هستند. (جزئیات بیشتر)

آمریکا و رژیم صهیونیستی - که هیچکدام عضو دیوان لاهه نیستند - طی دو سال گذشته به شدت با تلاش‌های دادستان دیوان لاهه برای تحقیقات درخصوص جنایات علیه مردم فلسطین مخالفت کرده و به او فشار آورده بودند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نوار غزه دادگاه هلند بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است

«محمود عباس‌زاده مشکینی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب گسترده جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا توسط پلیس این کشور، اظهار کرد: رژیم اسرائیل چندین ماه است که میزان جنایات خود در غزه را به شدیدترین حد خود رسانده و آنقدر این جنایات گسترده و ستم این رژیم به مردم فلسطین آشکار است که مردم در بسیاری از کشورهای غربی از جمله آمریکا به خیابان‌ها آمدند و خواستار پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

وی بیان کرد: پیام اعتراض دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا آن است که باید زودتر جنایات و نسل‌کُشی در غزه پایان یابد که باید این پیام مورد توجه قرار گیرد. این اعتراضات نشان داد که وجدان‌های بشری در دنیا هنوز بیدار است و وجدان هیچ انسانی نمی‌تواند در مقابل این جنایات شدید صهیونیست‌ها در غزه ساکت باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در آمریکا به دلیل حمایت آنان از فلسطین و اعتراض به صهیونیست‌ها، گفت: آمریکایی‌ها در مواردی که به حقوق بشر ارتباط دارد، اثبات کرده‌اند که با استاندارهای دوگانه برخورد می‌کنند و در حالی که خودشان اعتقادی به حقوق بشر و آزادی بیان ندارند، فقط شعار حقوق بشر و اعتقاد به آزادی بیان سر می‌دهند.

آمریکا مخالف اعتراض علیه رژیم صهیونیستی است

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که سیاست و راهبرد اصلی آمریکا حمایت از رژیم صهیونیستی است، طبیعتاً آنان اعتراض علیه اسرائیل را برنمی تابند و نهضت‌های آزادی بخش را تحت فشار قرار می‌دهند و با هر صدایی علیه اشغال، رژیم صهیونیستی و کودک کشی آنان در هر نقطه‌ای از جهان مخالفت می‌کنند.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: جای تأسف دارد که مقامات و نظامیان آمریکا به خودشان اجازه می‌دهند که به اعتراضات مردم علیه رژیم صهیونیستی با خشونت پاسخ دهند و مردم معترض را مورد ضرب و شتم و حملات وحشیانه خود قرار دهند، در حالی که این اعتراضات کاملاً به حق و علیه ظلم و ستم بی‌اندازه آمریکا و اسرائیل به مردم فلسطین است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که در این زمینه اهل تعارف نیستند و معترضان و مخالفان خود را به شدت سرکوب می‌کنند. مقامات آمریکا بدانند که به جز صدای آنان، صداهای دیگری هم در دنیا وجود دارد که ندای حق طلبی و مبارزه با ظلم را سر می‌دهند.

وی بیان کرد: خوشبختانه این روزها شاهد هوشیاری مردم دنیا نسبت به فجایع اسرائیل در غزه هستیم. آمریکا قطعاً نمی‌تواند جلوی بیداری مردم خودش و دیگر مردم جهان را بگیرد و با وجود آنکه آمریکایی‌ها امپراتوری‌های رسانه‌ای دنیا را در اختیار دارند و هزینه‌های سنگینی در حوزه رسانه و به تعبیر دقیق‌تر مهندسی افکار عمومی می‌کنند، اما آگاهی عمومی ملت‌ها روز به روز بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد که معرفت و حق‌طلبی بر شیطنت و جنایت غلبه می‌کند.

کد خبر 6093072 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • در روز جهانی آزادی مطبوعات یاد خبرنگاران شجاع فلسطینی را گرامی می‌داریم
  • بخش قابل توجهی از یهودیان از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری کرده‌اند
  • راهپیمایی نمازگزاران همدانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • فطرت بیدار عامل اعتراض دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی است
  • تجمع مردم یمن در محکومیت نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
  • چرا مقام های اسرائیلی از دیوان کیفری بین المللی واهمه دارند؟ / غرب بر سر دوراهی؛ بازداشت نتانیاهو یا برباد رفتن اعتبار باقی مانده
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تهدید رژیم صهیونیستی به انتقام از دادگاه کیفری بین‌المللی
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد