Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:48:17 GMT

دانشجویان امروز خود را فارغ‌التحصیل بیکار ندانند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۶۹۸۳

ایسنا/ایلام در نشست روز دانشجو در دانشگاه پیام‌نور ایلام عنوان شد که دانشجویان از همین الان خود را فارغ‌التحصیل بیکار ندانند و خود را برای آینده‌ای بهتر آماده کنند.

دکتر  «عباس سهراب‌زاده» در مراسم روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان فعال دانشگاه پیام‌نور استان ، در سالن اندیشه‌ی این دانشگاه، اظهار کرد: دانشجویانی که هوش بیشتری دارند جدیت و تلاش کنند تا امثال دکتر مطهری و دکتر قریب بیشتر داشته باشیم،  وقتی به محیط دانشگاه وارد شدیم با راهنمایی اساتید، دانش را بجوئیم و این امر نیازمند تغییر نگاه به کتاب و مدرس است که فقط مدرک نگیریم بلکه به دنبال علم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اطلاعات از طریق اینترنت بالا می‌رود ولی دانش محسوب نمی‌شود مصداق این امر دکتر مصدق است که اگر خاطرات ایشان مطالعه شود می‌بینید که با چه تلاش و کوششی برای کسب علم اقدام کرده است. بنابراین باید دانشگاه فضا و محیط را برای کسب علم فراهم کرد و دانشجو نیز جوینده‌ی آن باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان ایلام در خصوص گام دوم انقلاب به دانشجویان گفت: گام اول با وقوع انقلاب، جنگ تحمیلی، مشکلات و مباحث اقتصادی و سیاسی و اجتماعی گذشت در گام دوم انقلاب و براساس توصیه‌های رهبری به دانشگاه به عنوان بخش مهمی از جامعه اشاره کرده و تاکید بر علم آموختن شده است.

سهراب‌زاده  تصریح کرد: دانشجویان به فراخور شرایط جامعه، در جبهه حضور یافتند، فریاد زدند، شهید شدند و ... اما دانشجو در گام دوم انقلاب حداقل جستجو باشد و بداند کجاست و چه باید بکند و دانشجوی امروز برای درک شرایط کشور باید  اهل مطالعه و جستجو باشد  چرا که درک شرایط کشور نیازمند بصیرت و فهم عمیق است بنابراین  دانشجویان عمیق به دنبال کسب دانش باشند و آن را جستجو کنند ضمن درک صحیح از شرایط کشور آنرا برای والدین و اقشار مختلف جامعه که در حال دریافت اطلاعات و اخبار نادرست از سوی شبکه‌های معاند هستند تشریح کنند.

سهراب‌زاده به برجام و وضعیت تیم مذاکره کننده اشاره کرد و گفت: دانشجویان باید به این شرایط آگاه باشند و روحیه امید را در بین مردم نشر دهند.

وی افزود: از سوی اساتید باید به پرسش‌ها و شبهات به وجود آمده پاسخ داده شود تا آگاهی نشر پیدا کند و دانشجویان نیز با پذیرش شرایط سخت به دنبال کسب علم باشند و سطح مطالعه و دانایی را افزایش دهند و با روحیه امیدوار به پیش بروند.

حجت الاسلام و المسلمین «سجاد نظری» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ پیام نور استان نیز اظهار کرد: دانشجو قلب تپنده دانشگاه است و حضور استاد و کارمند با وجود دانشجو در محیط دانشگاه معنا پیدا می‌کند،و لازم است دانشجویان  به آینده امیدوار باشید و از همین الان خود را فارغ التحصیل بیکار ندانند چرا که اگر امید به آینده نبود هیچ مادری به نوزاد خود شیر نمی‌داد، هیچ کشاورزی بذر نمی‌کاشت و هیچ دانشجویی درس نمی‌خواند.

وی ادامه داد: ۲ سال است که به دلیل بیماری کرونا، زندگی‌ها بویژه حوزه فرهنگ تحت تاثیر قرار گرفته است. دانشگاه بدون وجود دانشجو معنا ندارد و این امر در دوران کرونا لمس شد. متاسفانه دانشجویان دو سال از محیطی که خاطره‌انگیزترین دوران شخص است و می‌تواند ارتباطات موثر و تجربیات زیادی را در اجتماع علمی کسب کند از دست داده‌اند اما در فرصت باقی مانده از محیط علم و دانش بهره بگیرند. بنابراین ترم‌های آخر عَلَم فرهنگ را به دست ورودی‌های جدید بدهند تا از شکافی که بواسطه‌ی کرونا در دانشگاه ایجاد شده از بین برود.

نظری تاکید کرد: به دنبال مدرک گرفتن نباشید بلکه علم را بیاموزید و تا پایان به دنبال کسب دانش باشید و بدانید وقتی احساس بی‌نیازی به علم داشته باشید سقوط از آنجا آغاز می‌شود و اگر  چنین دیدگاهی به علم داشته باشید یقینا شخصی موثر برای اجتماع و دوران خویش خواهید بود.

وی اضافه کرد: دوران دانشجویی فرصت مناسبی برای مطالعه است، مطالعه و کتاب خواندن را در خویش ایجاد کنید تا پس از فراغت از تحصیل نیز این سرمایه را با خود داشته باشید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه ایلام روز دانشجو 1400 دانشگاه پیام نور ایلام پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۶۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند

رئیس دانشگاه فرهنگیان از بورسیه ۱۰ هزار نفر از دانشجویان کشور توسط دانشگاه فرهنگیان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رجبعلی برزویی؛ رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، اظهار کرد: امسال 10 هزار دانشجو با بورسیه جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

وی افزود: دانشجویانی که دو سال از تحصیلشان در دانشگاه گذشته است با حداقل شرط معدل و شرایط متعدد برای بورسیه در آموزش و پرورش فراخوان می‌شوند و به عنوان نیروی وزارت آموزش و پرورش حقوق هم دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: این گروه از دانشجویان علاوه بر دروسی که در دانشگاه اصلی خود می‌خوانند، دروس معلمی را در دانشگاه فرهنگیان سپری خواهند کرد و در نهایت صاحب دو مدرک از دانشگاه اصلی و دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور "معلم" می‌شوند

به گزارش تسنیم، دانشگاه فرهنگیان پیش از این از جذب دانشجویان دو مدرکی خبر داده بود براساس این طرح که برای نخستین بار در ایران اجرا می‌شود، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های برتر کشور نسبت به پذیرش دانشجومعلم به طور مشترک اقدام می‌کنند.

بر این اساس این دانشجومعلمان حداقل دوسال از تحصیل خود را در دانشگاه اصلی یا دانشگاه مادر هستند و در آنجا فقط دروس تخصصی را می‌گذرانند و در صورت تایید صلاحیت عمومی آنها  از ابتدای سال سوم  و یا چهارم برای گذراندن دروس تخصصی حرفه معلمی به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌شوند.

این شیوه فعلا در پنج آموزش ریاضی، فیزیک، شیمی زیست‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • امتیاز ویژه برای دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند