Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه‌ای با بیان اینکه این نهاد انقلابی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان توانسته گام‌های مطلوبی در زمینه افزایش انگیزه جهت پایداری سکونت در روستاها و کاهش شکاف بین زندگی شهری و روستایی بردارد، اظهار کرد: تاکنون ۲۹ هزار و ۲۷۵ فقره سند مالکیت روستایی و ۷ هزار و ۵۰۰ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد در استان زنجان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان ۷۴.۷ درصد بوده و این میانگین در سطح کشور ۶۳.۷ درصد است که استان زنجان در این زمینه، بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان می‌توانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان مراجعه کنند، افزود: صدور اسناد مالکیت، فعالیتی حقوقی و فنی برای تهیه و تنظیم مدارک و نقشه‌های لازم برای صدور اسناد اماکن شهری و روستایی است که در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین روستاها و افزایش انگیزه برای پایداری سکونت در روستاها موفق عمل کرده است.

خواجه‌ای با اشاره به اهداف عمده ثبت اسناد و املاک روستایی گفت: مدیریت کارآمد منابع زمین، کمک به مقاوم‌سازی مساکن، تقویت هویت اجتماعی، استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، برابری اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و فراهم نمودن زمینه مهاجرت معکوس به روستاها برخی از اهداف این طرح به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: صدور سند مالکیت در روستاها، مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد و این شرایط، میل و رغبت مردم برای سنددار کردن املاک را افزایش می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به نقش صدور اسناد مالکیت روستاییان در محرومیت‌زدایی اشاره کرد و اظهار داشت: اولین و مهمترین اقدام در این زمینه عبارت است از ثبت دارایی و آنچه که به صورت مادی یا غیرمادی در اختیار دارد زیرا بسیاری از این افراد در شرایطی هستند که به آینده ناامید هستند و ثبت دارایی آن‌ها می‌تواند اطمینان‌های لازم را برای‌شان به وجود آورد.

خواجه‌ای تصریح کرد: ثبت دارایی محرومان در نظام‌های ثبتی و به‌ویژه روستاییان که عمدتاً جزء محرومین حساب می‌شوند، می‌تواند باعث افزایش مشارکت آن‌ها در فعالیت‌ها و گام‌های موثرشان در توسعه شود.

کد خبر 5369973

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا خواجه ای مسکن صدور سند بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه معلولان گرگان واکسن کرونا ایلام سازمان تبلیغات اسلامی روز دانشجو عکس استانها شیراز لیگ برتر فوتبال ایران استان زنجان بنیاد مسکن صدور سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل

 سازمان اسناد و کتابخانه ملی: محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهر‌هایی که پاکزاد برای عکاسی به آن‌ها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز، آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهر‌های شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

عکس زیر از محمود پاکزاد مربوط به کاخ گلستان در سال ۱۳۲۵ است.

دیگر خبرها

  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم