Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، اصغر زارع رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: ساعت ۳ و ۲۵ دقیقه بامداد امروز یک دستگاه خودروی تریلر حین تردد در جاده کاشان _ قم از مسیر خود منحرف و به لاین مخالف رفته و با یک دستگاه اتوبوس مسافربری که با ۲۱ مسافر از دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت تهران در حرکت بود برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این حادثه بر اثر شدت برخورد یک نفر از سرنشینان تریلر و ۷ نفر از سرنشینان اتوبوس مسافربری در صحنه تصادف جان باخته و ۱۶ نفر نیز مصدوم شدند که ۱۱ نفر از این افراد بستری شده و ۵ نفر نیز مصدومیت آن‌ها سطحی بوده است.

نقش گاردریل نا ایمن در وقوع و شدت حادثه امروز 

زارع با بیان اینکه کارشناسان این پلیس علت اصلی حادثه را ناتوانی راننده تریلر در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی تشخیص دادند اذعان داشت: البته باید این موضوع را نیز مورد تاکید قرار دهم که گاردریل وسط جاده هم مقاومت لازم را نداشته و بنابراین گاردریل نا ایمن هم در وقوع و شدت حادثه نقش داشته است که سهم تقصیر سازمان مربوطه توسط کارشناسان لحاظ خواهد شد.

جان باختن ۳۸ نفر در محور کاشان _اصفهان  و کاشان _ قم

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ با احتساب جان باختگان حادثه امروز، ۳۸ نفر از هموطنان ما بر اثر حوادث رانندگی در محور کاشان_ اصفهان و کاشان _ قم جان خود را از دست داده و ۲۱۹ نفر نیز مجروح شدند.

وی با بیان اینکه محور کاشان _ اصفهان و کاشان _ قم حدوداً ۲۶۴ کیلومتر است به وجود روکش آسفالت نامناسب و گاردریل‌های ناایمن اشاره کرد و اظهار داشت: در خواست ما از اداره راه و شهرسازی این است که هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح روکش آسفالت و همچنین جمع آوری گاردریل های این محور و جایگزین کردن آنها با نیوجرسی‌های مفصل‌دار اقدام کنند تا حتی اگر خودرویی براثر خواب آلودگی راننده منحرف شد وارد لاین مخالف جاده نشود.

زارع با بیان اینکه تحقیقات نشان می دهند عامل انسانی در ۷۰ درصد از حوادث رانندگی نقش دارند افزود : هرچند که پلیس طی سالیان اخیر با فرهنگ‌سازی و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی گسترده توانسته جلوی جان باختن تعداد زیادی از هموطنان را در حوادث رانندگی بگیرد اما باید به این موضوع اذعان کرد که خطای انسانی اجتناب ناپذیر است و اگر خودروهای مقاوم ساخته شوند و به ایمن‌سازی راه‌ها نیز توجه بیشتری شود با وجود خطای انسانی شاهد تلفات کمتری در تصادفات خواهیم بود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ

منبع: فارس

کلیدواژه: حوادث رانندگی اصفهان قم کاشان محور کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی

رئیس اداره برق منطقه کاشان گفت: سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی تعلق گرفت.

شاپور حدادپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: در حالی که افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق در کاشان را شاهد بودیم، اما همچنان کم‌ مصرفان برق توانستند ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم مصرفی را به خود اختصاص دهند.

وی با اشاره به افزایش ۲۱۶ ترانس در دوسال گذشته افزود: نصب ۵۰ ترانس برق در کاشان در سال گذشته برای توسعه زیر ساخت انجامپذیرفت.

رئیس اداره برق منطقه کاشان با بیان اینکه امسال ۵۰ ترانس جدید برای پایداری و تقویت شبکه برق شهرستان کاشان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: برای نصب این ترانس ها بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه میشود.

حدادی پور تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان کاشان ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و طی دو سالاخیر در شهرستان کاشان ۲۳ درصد افزایش مصرف برق داشته و این افزایش مصرف نسبت به افزایش مصرف کشوری بیش از دوبرابر است.

وی با بیان اینکه کاشان با در اختیار داشتن ۳۰۰ روز آفتابی، پایگاهی بی‌نظیر برای تولید انرژی خورشیدی در کشور به شمار می‌آید، گفت: اصفهان یکی از استان‌های پیشرو با سه هزار و ۱۵۰ مگاوات ظرفیت نصب شده سامانه‌های محدود به انشعاب برق در کشوراست و شهرستان کاشان رتبه نخست نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره برق منطقه کاشان شمار مشترکان برق کاشان را ۲۱۲ هزار و ۹۱۹ مشترک اعلام کرد و افزود: این شهرستان پس از اصفهان، بزرگترین مدیریت برق رادر استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

حدادپور با اشاره به اینکه جذب یک چهارم بودجه استان در صنعت برق به کاشان تعلق گرفت، تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۵ هزار مشترک به شبکه برق کاشان اضافه شده است.

وی اظهار کرد: ۳۱۵ مگاوات پیک بار مصرف شهرستان کاشان است که ۲ درصد آن را نیروگاههای خورشیدی شهرستان تامین می‌کنند.

کد خبر 749339

دیگر خبرها

  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • ۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با ۴ فوتی و مصدوم + عکس
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان