Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@22:15:07 GMT

افت و خیز قیمت طلا امروز نیز ادامه پیدا کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۷۷۳۰

افت و خیز قیمت طلا امروز نیز ادامه پیدا کرد

نایب رئیس اتحادیه طلا بیان کرد: در بازار امروز، قیمت سکه در بالاترین معاملات به ثبت رسیده ۱۳۲,۹۵۰,۰۰۰ ریال و در کف معاملاتی نیز با رقم ۱۳۱,۷۵۰,۰۰۰ دادو ستد گردید. محمدکشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفت‌وگو با پول‌نیوز گفت: بازار سکه روز جاری را در حالی آغاز کرد که قیمت هر قطعه سکه امامی، روز گذشته با ۲,۰۶۰,۰۰۰ ریال افزایش به رقم ۱۳۲,۴۶۰,۰۰۰ رسیده بود با این حال در روز جاری، سکه طرح جدید با رقم ۱۳۲,۴۸۰,۰۰۰ داد و ستد خود را شروع نموده که این رقم تا لحظه تنظیم این گزارش برابر با ۱۳۲,۸۶۰,۰۰۰ می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بررسی روند قیمت و نوسانات سکه، گویای این است که این مسکوک در روز‌های مشابه سال گذشته یعنی در مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۷ برابر با ۱۲۱,۴۲۰,۰۰۰ ریال معامله شده بود که این به معنای افزایش ۱۱,۴۴۰,۰۰۰ ریالی سکه در یک ساله گذشته می‌باشد. این در حالی است که بازار سکه در بازه ۶ ماهه، نوسانی برابر با ۲۱.۸۷ درصد یا ۲۳,۸۵۰,۰۰۰ ریال را پشت سر گذاشته و این رقم برای دوره زمانی سه ماهه ۱۱,۷۲۰,۰۰۰ ریال و برای دوره یک ماهه برابر با ۱۱,۵۵۰,۰۰۰ ریال می‌باشد.

نایب رئیس اتحادیه طلا عنوان کرد: همچنین در بازار امروز، هر قطعه سکه بهار آزادی شاهد افزایش ۰.۰۲ درصدی بود که نرخ آن را با ۳۰,۰۰۰ ریال کاهش نسبت به روز گذشته به رقم ۱۳۰,۵۱۰,۰۰۰ رساند. هم اکنون هر قطعه نیم سکه نیز با قیمت ۶۹,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر قطعه ربع سکه با قیمت ۳۹,۳۶۰,۰۰۰ ریال و هر قطعه سکه گرمی نیز با نرخ ۲۳,۹۵۰,۰۰۰ ریال در حال داد و ستد می‌باشند.

نایب رئیس اتحادیه طلا بیان کرد: قیمت طلا از روز گذشته افزایش یا کاهش قابل توجهی را شاهد نبوده و تنها در یک محدوده خاص نوسان کرده است. با این حال به نظر می‌رسد که روند نزولی در قیمت این فلز گرانبها از کفه سنگین تری نسبت به روند صعودی برخوردار می‌باشد.

وی اظهار داشت: اونس طلا که با داد‌های اقتصادی صبح امروز استرالیا و چین به عدد ۱۷۷۷ رسیده است امروز با فاند‌های شاخص تولیدات صنعتی آلمان در ساعت ۱۰:۳۰، نرخ بیکاری سوئیس در ساعت ۱۱:۱۵، شاخص وضعیت کنونی اقتصاد آلمان در ساعت ۱۳:۳۰ و شاخص مدیران خرید کانادا در ساعت ۱۸:۳۰ مواجه خواهد شد.

به گزارش پول‌نیوز؛ مهم‌ترین فاند‌های اقتصادی که می‌توانند بر روی قیمت طلا تاثیر گذار باشند داده‌های مربوط به مدعیان بیکاری ایالات متحده و همچنین داده‌های مرتبط با قیمت مصرف کنندگان و تورم ایالات متحده است که در روز‌های آینده منتشر خواهند شد و بازار تا پیش از انتشار این داده‌ها هیچ جهت گیری مشخصی نخواهد داشت.
مهم‌ترین عاملی که باعث کاهش احساسات صعودی پیرامون فلز زرد شد را می‌توان انتشار گزارش‌هایی مبنی بر خفیف‌تر بودن سویه اومیکرون ویروس کرونا دانست. هرچند این گزارش‌ها اظهار داشتند که این سویه قدرت انتقال بالاتری دارد، اما به نظر خفیف‌تر می‌رسد و از این رو احتمالا تاثیری بر بهبود اقتصاد نخواهد داشت.

از طرف دیگر سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو برای کنترل تورم سیاست‌های سخت گیرانه تری را اتخاذ کرده و نرخ بهره را با سرعت بیشتری افزایش دهد. این عامل مهم‌ترین عاملی بود که باعث شد تا قیمت طلا طی هفته‌های گذشته کاهش پیدا کند.

حال سرمایه گذاران در انتظار داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده هستند تا متوجه شوند که فدرال رزرو تا چه اندازه از ابزار‌های خود برای کنترل تورم استفاده خواهد کرد. علاوه بر این داده‌های مربوط به مدعیان بیکاری ایالات متحده نیز می‌تواند بهبود اقتصاد این کشور را نشان داده و برای تصمیمات آتی فدرال رزرو بسیار مهم خواهد بود.

در دیگر بازار ها، بازار سهام شرایط نسبتا خوبی را تجربه می‌کند چرا که احساسات ریسک پذیری بار دیگر به بازار بازگشته است. از طرف دیگر بازار رمزارز‌ها شرایط مناسبی ندارند و بیت کوین شاهد سقوط قابل توجهی بوده است که برخی از کارشناسان آن را به سیاست‌های مالی سخت گیرانه‌تر فدرال رزرو نسبت می‌دهند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: طلا سکه قیمت دلار نوسان قیمت نوسانات بازار نایب رئیس اتحادیه طلا ایالات متحده فدرال رزرو ۰۰۰ ریال قیمت طلا داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهشی شدن قیمت سکه و طلا

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته یک‌شنبه (۹ اردیبهشت)، افت ۳۸۶ هزار تومانی داشت و به ۴۰ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۴۱۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۶ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۶۰. هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته یک‌شنبه (۹ اردیبهشت)، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر، ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به نرخ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۳۸۱ هزار تومان بدون تغییر در بازار فروخته شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۳۶ دلار رسیده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • نرخ ارز امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • نرخ ارز امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟