Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-08@23:38:18 GMT

حباب سکه به ۵۰۰ هزار تومان رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۷۷۳۳

حباب سکه به ۵۰۰ هزار تومان رسید

به گزارش جام جم آنلاین، محمد کشتی آرای در گفتگو با تسنیم با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته قیمت اونس جهانی سیر نزولی داشته و هر روزه با کاهش چند دلاری روبه رو بوده است، گفت: برعکس کاهش قیمت‌های جهانی در بازار داخلی به دلیل افزایش و نوسانات قیمت ارز، قیمت طلا و سکه سیر صعودی به خود گرفته است. به نحوی که قیمت‌ هر قطعه سکه نسبت به اول هفته جاری با افزایش 500 هزار تومان مواجهه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر با توجه به نوسانات قیمت طلا و سکه، قیمت سکه طرح قدیم 13 میلیون تومان، سکه طرح جدید 13 میلیون و 400 هزار تومان، نیم سکه 6 میلیون 950 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 950 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی تا این لحظه 2 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گفته وی، قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز با توجه به نوسانات نرخ ارز و طلا امروز 5 میلیون و 710 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار با 70 هزار تومان افزایش به 1 میلیون 318 هزار تومان و هر گرم طلای 24 عیار 1میلیون 757 هزار تومان به فروخته می‌شود.

نایب اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه از روز شنبه که قیمت ارز با افزایش روبه رو بود در بازار تقاضا برای خرید سکه و ارز افزایش پیدا کرده است، گفت: در هفته گذشته که حباب سکه 250 هزار تومان بود اما این هفته با افزایش 180 هزار تومانی به 440 هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای افزود: نکته قابل توجه اینجاست در طی ماه‌های گذشته حباب سکه روند کاهشی داشت اما امروز حباب سکه به حدود 500 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. پیش بینی می شود با توجه به نوسانات کاهشی اونس جهانی قیمت طلا و سکه همچنان تحت تأثیر قیمت ارز باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سکه محمد کشتی آرای قیمت ارز هزار تومان حباب سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.

آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.

اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.

از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آخر هفته‌ای با رنگ تنوع،نشاط و تخفیف در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران
  • ثبات قیمت دلار و سکه ادامه دارد
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • قیمت نفت صعودی شد
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید