Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:36:26 GMT

انواع روش های تصفیه ی آب

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۶۸۱۳۷

انواع روش های تصفیه ی آب

تصفیه ی آب در بردارنده ی روش هایی برای زدودن آلودگی ها و ذرات معلق و محلول در آب است. تصفیه ی آب هم برای مصارف خانگی کاربرد دارد و هم برای مصارف صنعتی. در تصفیه ی آب خانگی روش هایی مثل جوشاندن آب و دستگاه های تصفیه ی آب خانگی کاربرد دارد. مهم ترین روش برای تصفیه ی آب صنعتی، روش اسمز معکوس است.

به گزارش ایسنا بنابراعلام پی جو، تصفیه به معنای صاف کردن و زلال کردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصفیه ی آب مجموعه روش هایی است که به از بین بردن ناخالصی های محلول و معلق در آب منجر می شود. این کار به شیوه های متعددی انجام می شود. در این مقاله تلاش می کنیم تا به انواع روش های تصفیه ی آب خانگی و آب صنعتی بپردازیم.

انواع روش های تصفیه ی آب

تصفیه ی آب روش های متعددی دارد. در ادامه به چند روش متداول برای تصفیه ی آب خانگی و تصفیه ی آب صنعتی خواهیم پرداخت.سایت پی جو فروشگاه معتبر تصفیه آب در شیراز و سایر شهرهای ایران را به شما معرفی می نماید.

تصفیه ی آب خانگی

تصفیه ی آب خانگی با روش هایی اعم از ساده تا پیشرفته انجام می شود. ما در اینجا به دو روش جوشاندن آب و روش استفاده از دستگاه های تصفیه ی آب خانگی می پردازیم.

روش جوشاندن آب

یکی از مرسوم ترین روش های سنتی تصفیه ی آب که از گذشته تا امروز کار داشته، روش جوشاندن است. در روش جوشاندن، آب ضدعفونی می شود و بسیاری از باکتری های موجود در آب از بین می رود اما این روش همه ی باکتری ها را از بین نمی برد. از این رو می توان روش جوشاندن آب را بیشتر ضدعفونی کننده دانست و نه تصفیه کننده. همچنین باید توجه داشت که در روش جوشاندن آب آلاینده های شیمیایی مانند کلر از بین نمی رود و حتی کلر موجود در آب مزه کهنگی و ماندگی می گیرد.

روش تصفیه ی آب خانگی با استفاده از دستگاه های تصفیه ی آب خانگی

دستگاه های تصفیه ی آب خانگی به منظور کاهش و از بین بردن آلاینده ها و ذرات معلق در آب به کار می روند. این دستگاه ها انواع گوناگونی دارد. به طور خلاصه می توان وجه اشتراک همۀ دستگاه های تصفیه ی آب خانگی را این موارد دانست:

کاهش و حذف سختی آب

حذف کلر و ترکیبات زیان بار کلر موجود در آب

کاهش و حذف میکروب های آب

از بین بردن فلزات سنگین در آب

دستگاه تصفیه ی آب خانگی

تصفیه ی آب صنعتی

آب صنعتی اصطلاحی است که برای آب مورد نیاز صنایع به کار می رود. دسترسی به آب و منابع آبی برای صنایع گوناگون لازم و ضروری است. آب تصفیه شده سبب ارتقای کیفیت تولیدی صنایع می شود. صنایعی همچون گاز، نفت، پتروشیمی، دارویی و ... علاوه بر این تصفیه ی آب صنعتی اموری همچون کشاورزی، پرورش ماهی و دامپروری را نیز شامل می شود. لیست فروشگاه های تصفیه آب صنعتی در شیراز و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده نمایید.

صنایع گوناگون برای دسترسی به آب مورد نیاز خود از منابع آبی گوناگونی استفاده می کنند. این منابع شامل آب چاه، آب رودخانه و آب دریا است. انواع منابع آبی که برشمردیم با تصفیه قابل استفاده می شود. در زیر به مهم ترین روش های تصفیه ی آب صنعتی اشاره می کنیم.

روش فیلتراسیون

هدف از این روش جدا کردن اجزای آلی و املاح محلول در آب و رسیدن به آب خالص است.

روش تبادل یونی

در این روش سختی های آب گرفته می شود و آبی خالص با درجه ی بالا تولید و استفاده می شود.

روش EDI

این روش، آمیزه ای از دو روش فیلتراسیون و تبادل یونی است.

روش اسمز معکوس

این روش یکی از مهم ترین روش ها برای تصفیه ی آب صنعتی است. در این روش آب را در اسمز معکوس قرار می دهند و با پمپ های مخصوص فشار زیادی اعمال می کنند. آب از منافذ کوچک دستگاه می گذرد و در نهایت آب خالص از دستگاه خارج می شود. این روش در مقایسه با روش های دیگر هزینۀ پایین و بازدهی بالا دارد. روش اسمز معکوس کاربرد گسترده ای در صنایع گوناگون دارد.

روش اسمز معکوس

 معرفی فروشگاه های تصفیه ی آب  در سایت پی جو

اگر مایل به خرید و استفاده از دستگاه های تصفیه کننده ی خانگی و صنعتی هستید، ما سایت پی جو  را به شما معرفی می کنیم. سایت پی جو با شناخت دقیق از فروشگاه های تصفیه ی آب و خدمات آنها، نزدیک ترین و معتبرترین فروشگاه های تصفیه ی آب را به شما معرفی خواهد کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روش های تصفیه ی آب تصفیه ی آب تصفیه ی آب خانگی تصفیه ی آب صنعتی دستگاه های تصفیه ی آب خانگی روش های تصفیه ی آب فروشگاه های تصفیه تصفیه ی آب صنعتی روش اسمز معکوس سایت پی جو دستگاه ها ترین روش روش هایی روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۶۸۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقداری قابل توجهی انواع لوازم خانگی خارجی در یک فروشگاه کالا در "شمال تهران " بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان از این داشت متصدی فروشگاه با استفاده از خودرو‌های شوتی به دفعات مختلف لوازم خارجی قاچاق را به این مکان انتقال داده اسست افزود: کارآگاهان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مرجع قضائی از فروشگاه بازدید ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل: ۲۰ دستگاه ماشین لباسشوئی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ افشاری در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه قاطع با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، بطور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و از شهروندان تقاضا می‌شود علاوه بر نخریدن کالا‌های قاچاق، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان